Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kamu Yönetiminde Teknoloji Kullanımı ve Teknoloji Eğitimi: Türkiye Açısından Bir Analiz

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 61 - 71, 15.07.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı kamu yönetiminin teknoloji ile ilişkisini ve Türk eğitim sisteminde teknoloji eğitiminin mevcut durumunu ortaya koymaktır. Teknolojinin yarattığı hızlı değişim kamu örgütlerini de etkilemekte ve etkin ve verimli hizmet sunma amacı taşıyan yönetimler günümüzde teknolojinin imkânlarından daha çok yararlanma ihtiyacı duymaktadır. Yönetimler kamu hizmetlerinden nitelik ve nicelik olarak olumlu sonuç elde etmeyi amaçlarken gerek hizmeti sunan personel gerekse hizmetin yararlanıcısı olan vatandaşların da teknolojiye uyumu önem taşımaktadır. Toplumu bilgi toplumuna bireyleri de bilgi toplumunun gerektirdiği donanıma sahip hale getirmek için kamu yönetiminin bir alt sistemi olan eğitim sistemi önemli bir niteliğe sahiptir. Eğitim hizmeti aracılığıyla bireylerin geleceğin toplumuna uyumu sağlanabilir. Türk eğitim sisteminde teknolojiye dayalı çeşitli uygulamalar bulunmakla birlikte eğitim sistemi ve genel olarak kamu yönetimi için teknolojinin taşıdığı riskler de göz ardı edilmemektedir. Türk eğitim sisteminde teknoloji eğitimi alanında teknolojiye yönelik algı ve tutum, altyapı ve donanım gibi sorunlar bulunmaktadır. Diğer taraftan verilerin güvenliği, teknoloji bağımlılığı, mahremiyet, tüm kitleye ulaşamama gibi riskler hizmet sunumunda dikkat edilmesi gereken önemli unsurlardır.

Kaynakça

  • Alam, G. M. (2009) “The Role Of Science and Technology Education At Network Age Population For Sustainable Development Of Bangladesh Through Human Resource Advancement”, Scientific Research and Essay, 4 (11), s. 1260-1270.
  • Avinal, M. & Aydın, A. (2019) “Fen Derslerinde Üç Boyutlu Yazıcı Teknolojisiyle Tasarlanan Etkinliklerin Kullanılmasının Akademik Başarıya Etkisi”, iç. VI. International Eurasian Educational Research Congress Bildiri Kitabı , (Ed.) Şakir Çınkır, Ankara: Anı Yayıncılık, s. 49-52.
  • Aydın, M. D. (2007) “Kamu Hizmetlerinde Bilgi Teknolojileri Uygulamaları: Fırsat Ve Tehditler”, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25( 2), s. 295-322.
  • Bannister, F. (2001), “Dismantling The Silos: Extracting New Value From It Investments in Public Administration”, Information Systems Journal 11(1), s. 65-84.
  • Beyaz Nokta Gelişim Vakfı (2017) Toplum 5.0: Teknolojik Gücü Doğru Yönetecek Akıllı Toplum Felsefesi, https://www.beyaznokta.org.tr/cms/images/Toplum%205.pdf Erişim Tarihi/Access Date: 03.03.2020.
  • Buluş Kırıkkaya, E. & Yıldırım, İ. (2019) “Yedinci Sınıf Işığın Madde İle Etkileşimi Ünitesine Yönelik Web 2.0 Araçları İle Zenginleştirilmiş Etkinlik Uygulamaları Hakkında Öğrenci Görüşleri” iç. VI. International Eurasian Educational Research Congress Bildiri Kitabı , (Ed.) Şakir Çınkır, Ankara: Anı Yayıncılık, s. 405-415.
  • Bulut, T. (2017) Sanayi 4.0 mı yoksa Toplum 5.0 mı?, Sanayi Gazetesihttp://www.sanayigazetesi.com.tr/sanayi-40-mi-yoksa-toplum-50-mi-makale,1307.html. Erişim Tarihi/Access Date: 03.03.2020.
  • Clote, A. L. (2017) “Technology and Education: Challenges and Opportunities”, HTS Teologiese Studies/Theological Studies, 73 (3), s. 1-7.
  • Dan, Y. (2015) “The Analysis of Information Technology’ Effects on Public Service Productivity”, Proceedings of the 2015 International conference on Engineering Management, Engineering Education and Information Technology, s. 408-413.
  • Develi, H. 2017. “Endüstri 4.0’dan Toplum 5.0’a”, Dünya Gazetesi, https://www.dunya.com/kose-yazisi/endustri-40dan-toplum-50a/389146 Erişim Tarihi/Access Date: 20.01.2020.
  • Drees, W.B. (2002) “Human Meaning in a Technological Culture. Religion in an Age of Technology”, Zygon: Journal of Religion and Science, 37(3), s. 597 - 604
  • Hallak, J. (1990) Investing in the Future: Setting Educational Priorities in the Developing World, Oxford: Pergamon Press.
  • Karaağaçlı, M. & Mahiroğlu, A. (2005) “Yapılandırmacı Öğretim Açısından Teknoloji Eğitiminin Değerlendirilmesi”, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, s.47-63.
  • Keser, H. (1982) “Teknoloji Eğitimi”, Eğitim ve Bilim Dergisi, 7(40), s.41-45.
  • Keswani, B., Banerjee, C & Patni, P. (2008), Role Of Technology In Education: A 21st Century Approach, s.1-4. https://www.google.com/search?ei=lhNZXra6EquUk74PrNiE8AM&q=Role+Of+Technology+In+Education%3A+A+21st+Century+Approach+keswani&oq=Role+Of+Technology+In+Education%3A+A+21st+Century+Approach+keswani&gs_l=psy-ab.3...24603.26433..26656...0.0..0.188.1489.0j9......0....1..gws-wiz.......33i21j33i160.dlNABvd2slg&ved=0ahUKEwi23YCZq_TnAhUrysQBHSwsAT4Q4dUDCAs&uact=5, Erişim Tarihi/Access Date: 01.02.2020.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020) Milli Eğitim 2023 Vizyonu, http://2023vizyonu.meb.gov.tr/, Erişim Tarihi/Access Date: 21.02.2020.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020) YEGİTEK http://yegitek.meb.gov.tr/, Erişim Tarihi/Access Date: 21.02.2020.
  • Milli Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu (2020) https://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf, Erişim Tarihi/Access Date: 02.02.2020.
  • Nagy, J. vd. (2018) “The Role and Impact of Industry 4.0 and the Internet of Things on the Business Strategy of the Value Chain—The Case of Hungary”, Sustainability, 10 (3491), s.1-25.
  • Okan Gökten, P. (2018). Karanlıkta üretim: yeni çağda maliyetin kapsamı. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 20(4), s. 880-897.
  • Öçal, M. F. & Şimşek, M. (2017) “Matematik Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri”, Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 8 (1), s. 91-121.
  • Öktem M. K. & Çiftçi L. (2016) “Vision of The Public Administration Reform in Turkey”, İç. New Public Management in Turkey (Ed.) Y. Demirkaya, New York: Routledge, s. 52-78.
  • Öktem M. K. & Çiftçi L. (2019) “Kamu Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar ve Türk Eğitim Sistemine Yansımaları”, iç. VI. International Eurasian Educational Research Congress Bildiri Kitabı , (Ed.) Ş. Çınkır, Ankara: Anı Yayıncılık, s. 2547.2559.
  • Öktem M. K. & Mutdoğan A. S. (2020) “Önsöz”, İç. Yeşil Kampüs, Kapsam, Uygulama, Yönetim (Yayına Hazırlayanlar) M. K. Öktem & A. S. Mutdoğan, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, s. 1-6.
  • Öktem, M. K. & Aydın, M. D. (2005) “Bilgi Teknolojileri Ve Türk Kamu Yönetiminde Dönüşüm”, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23 (1), s. 257-282.
  • Pamukoğlu, K. & Ocak, M. (2007), “Bilişim Teknolojilerinin Devletin Etkinliğindeki Rolü ve İnternet Üzerinden Satış Uygulaması”, Harita Dergisi, 137, s. 54-71.
  • Reis, J., Santo, P. E., & Melão, N. (2019) “Artificial Intelligence in Government Services: A Systematic Literature Review World Conference on Information Systems and Technologies WorldCIST'19 2019: New Knowledge in Information Systems and Technologies, s. 241-252
  • Shrum, K., & Gordon, L., (2019) Artificial Intelligence and the Future of Work, Standing Panel on Tecnology Leadership, National Academy of Public Administration Standing panel On Technology Leadership’s Working Group On Artificial Intelligence and Robotics and The Impact on Public Administratıon (Ed.) R. Shark, 9-17.
  • Stošić, L. (2015) “The Importance Of Educatıonal Technology In Teachıng”, (IJCRSEE) International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education, 3 (1), s. 111-114.
  • Şad, S. N & Arıbaş, S. (2010) “Bazı Gelişmiş Ülkelerde Teknoloji Eğitimi ve Türkiye İçin Öneriler”, Millî Eğitim, 185, s. 278-299.
  • Şahin, M. C & Namlı, N. A. (2019) “Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanma Tutumlarının İncelenmesi”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23 (1), s. 95-112.
  • Şendurur, P., Arslan, S. (2017) “Eğitimde Teknoloji Entegrasyonunu Etkileyen Faktörlerdeki Değişim”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, s. 25-50.
  • Tilak, J.B.G. (2002) Building Human Capital In East Asia: What Others Can Learn, The International Bank For Reconstruction and Development/Washington: The World Bank.
  • TÜBİTAK (2015), Vizyon 2023 Teknoloji Öngörü Projesi, Eğitim Ve İnsan Kaynakları Sonuç Raporu ve Strateji Belgesi, http://www.tubitak.gov.tr/tr/kurumsal/politikalar/icerik-vizyon-2023, Erişim Tarihi/Access Date: 18.02. 2015.
  • U.S. Department Of Education (2017), Reimagining the Role of Technology in Education: 2017 National Education Technology Plan Update, https://tech.ed.gov/files/2017/01/NETP17.pdf Erişim Tarihi/Access Date: 07.02.2020
  • We Are Social Global Report (2019), https://wearesocial.com/global-digital-report-2019 Erişim Tarihi/Access Date: 03.02.2020.
  • Williams, P. J: (2012) , “Introduction”, İç. Technology Education for Teachers (Ed.) P. John Williams, s. 1-15.
  • Woodhall, M., (1997) “Human Capital”, İç. Education, Culture, Economy and Society. (Ed.) A.. H. Halsey, P. Brown & A.S. Wells , Oxford: Open University Press, s. 219-223.
  • Yazıcı, E. &Düzkaya, H. (2016) “Endüstri Devriminde Dördüncü Dalga Ve Eğitim: Türkiye Dördüncü Dalga Endüstri Devrimine Hazır Mı?” Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 7 (13), 49-88.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Kemal Öktem 0000-0002-2040-426X

Leyla Çiftçi 0000-0001-9436-2050

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öktem, M. K., & Çiftçi, L. (2020). Kamu Yönetiminde Teknoloji Kullanımı ve Teknoloji Eğitimi: Türkiye Açısından Bir Analiz. Kamu Yönetimi Ve Teknoloji Dergisi, 2(1), 61-71.