Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KÖY OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİM DÖNEMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 78 - 98, 14.10.2022

Öz

Uzaktan eğitim öğrenci, öğretmen ile eğitim araçlarının birlikte olmadığı, aynı ortamda bulunmadan teknolojik araçlar kullanarak bir araya gelmeleriyle faaliyete geçen bir eğitim yöntemdir. Bu yöntem, daha çok öğrenci ile öğretmenin farklı ortamlarda bulunduğu durumlarda kullanılır ve gelişmiş ileri eğitim teknolojilerinin kullanılması ile çevrimiçi olarak gerçekleştirilir. Ayrıca uzaktan eğitim televizyon ve radyo üzerinden de gerçekleştirilebilir. Ancak değişen dünya şartları göz önüne bulundurulduğunda uzaktan eğitim günümüzde daha çok çevrimiçi olarak yapılmaktadır.

Bu çalışmada, köylerde görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitim sırasında yaşadıkları sıkıntıların bir süreç olarak ele alınarak tespit edilmesi, bu sürecin köy okullarında öğrenci, öğretmen ve veli değişkenlerine bağlı olarak daha faydalı nasıl yürütülebileceğine yönelik çözüm önerileri sunulmuştur. Bu çalışmada değişen ve farklılaşan eğitim ortamlarının günümüze taşıdığı değişiklikler, bizlere sağladığı faydalar ve beraberinde getirdiği farklı farklı sorunlar ve bu sorunların öğretmenler üstünde oluşturmuş olduğu baskılar ve tabi ki oluşan baskıda öğretmenlerin sürece vermiş oldukları tepkiler ele alınmıştır. Yaşanılan aksaklıkların okulun konumuyla ilgisi olup olmadığı incelenmeye çalışılmıştır. Nitel bir çalışma olarak gerçekleştirilen bu çalışma, olgu bilim ile desenlenmiştir. Bu araştırmanın katılımcılarını, paydaşlarını, köydeki okullarda görev yapan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Özellikle günümüzde yaşanan pandemi ve koşulları düşünüldüğünde tüm evrene ulaşılması, gereken sağlık ve hijyen şartları sebebiyle zorluklar getireceği düşünülmüştür. Bundan dolayı örneklem oluşturulması yolu tercih edilmiştir. Çalışma sonrasında elde edilen verilerde, 0-5 yıl süreli çalışan öğretmenler ile 6 yıl üzeri çalışan öğretmenlerin sorunlara nasıl baktıkları ve sorunların sebepleri belirlenecektir. Özellikle köylerde görev yapmakta olan öğretmenlerin karşılaştıkları sıkıntıların kaynağı belirlenecektir.

Kaynakça

  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Dünü, Bugünü ve Yarını, Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2):85-124.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2): 11-53.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (39), 203-211.
  • Demiray, U. (1999). Bir Çağdaş Eğitim Modeli olarak Uzaktan EğitimUygulaması.
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan Eğitimin Geleceği: Mooc (Massıve Open OnlıneCourse),
  • İşman, A. (2005). Uzaktan Eğitim: Genel Tanımı, Türkiye’deki ve Dünyadaki Gelişimi ve Proje Değerlendirmeleri. Ankara: Öğreti Yayınları.
  • İşman, A. (2008). Uzaktan Eğitim. Pegem A. Yayıncılık. Ankara.
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki durumu.
  • Koç, E. S. (2021). “Nasıl Bir Uzaktan Eğitim? 1 Yılın Sonunda Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi”, International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 7(2),13-26.
  • Kör, H.,Çataloğlu, E., Erbay, H. (2013).Uzaktan ve örgün eğitimin öğrenci başarısı üzerine etkisinin araştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 267-279.
  • Mertol, H. (2018). Eğitim Sosyolojisi Sosyal, Kültürel, Ahlaki Bir Sistem ve Topluluk Olarak Okul, Yayın Yeri: Maya Akademi.
  • Serçemeli, M. ve Kurnaz, E. (2020). Covıd-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma, Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53
  • Tuncer, M. ve Bahadır, F. (2017). Uzaktan Eğitim Programlarının Bu Programlarda Öğrenim Gören Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Journal of Educational Reflections, 1(2),29-38.
  • Ünal, M. ve Bulunuz, N. (2020). Covıd-19 Salgını Döneminde Yürütülen Uzaktan Eğitim Çalışmalarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi ve Sonraki Sürece İlişkin Öneriler, Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 343-369.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınları. Ankara.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Kuşaksız 0000-0002-0513-437X

Mehmet Şavklıyıldız 0000-0001-5270-4905

Durmuş Turan 0000-0002-8738-7273

Yayımlanma Tarihi 14 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kuşaksız, H., Şavklıyıldız, M., & Turan, D. (2022). KÖY OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİM DÖNEMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN İNCELENMESİ. Kamu Yönetimi Ve Teknoloji Dergisi, 4(1), 78-98.