Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi’nde işletme alanında yayımlanmış makalelerin bibliyometrik analizi

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 134 - 149, 31.12.2020
https://doi.org/10.51177/kayusosder.830158

Öz

Araştırma kapsamında gerçekleştirilen bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi’nin 1996-2020 yılları arasında yayımlanan makalelerin taranması neticesinde işletme alanında yayımlanan toplam 38 makale tespit edilmiştir. Araştırmada, yayımlanan 38 makalenin tamamının bibliyometrik analiz tekniği ile çeşitli parametreler çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Amaç doğrultusunda işletme alanında yayımlanan makale sayısı, yazar sayısı, yazarların bağlı bulundukları kurumlar, makalelerin anahtar kelimeleri, konuları, yazım dili, araştırma yaklaşımları ve kaynak sayıları bibliyometrik analiz ile analiz edilerek elde edilen bulgular yorumlanarak birtakım sonuçlar elde edilmiştir. İşletme alanında yayımlanan makalelerin daha çok iki yazar tarafından yazıldığı, yazarların ağırlıklı çoğunluğunun sırasıyla Akdeniz Üniversitesi’ne, Ege Üniversitesi’ne ve Ahmet Yesevi Üniversitesi’ne bağlı bulunduğu, makalelerin %36,84’sinin yönetim ve %26,32’sinin pazarlama alanlarında yazıldığı, anahtar kelime aralığının üç ve dokuz adet arasında değişiklik gösterdiği, makale başına ortalama 36 adet kaynak düştüğü, araştırma yaklaşımlarına göre makalelerin %68,42’sinin ampirik, %31,57’sinin kavramsal olduğu ve %89,47’sinin Türkçe dilinde yazıldığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ahmet Yesevi Üniversitesi (2020). http://bilig.yesevi.edu.tr/index.php?menu=17
  • Akhmetova, S., & Sakhanova, A. (2004). The role of non-material factors in increasing labor productivity. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 37-50.
  • Akın, H. B. (2010). Türkiye’de iş yapma ortamının girişimcilik ve ekonomik özgürlükler açısından değerlendirilmesi. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 55, 21-49.
  • Akyüz, G. & Sekreter, M. S. (2005). Türk imalat sanayiinin bölgeler itibariyle verimlilik farklılaşması ve gruplanması. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 63-84.
  • Anafarta, N., & Kuruüzüm, A. (2004). Türk otomotiv yan sanayiinde kalite eğitiminin etkinliğinin ölçülmesi. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 30, 9-26.
  • Avşar, Z. (2003). Türkiye ve Türkiye Cumhuriyetleri arasında pazarlama iletişimi açısından tüketicinin korunması kalite ve standardizasyonunun önemi, bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 26, 45-76.
  • Barik, N. & Jena, P. (2013, October 7). Bibliometric analysis of journal of knowledge management practice, 2008-2012. Library Philosophy and Practice (e-journal), 1020, 1-11. https://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/1020
  • Batmaz, N. (2004). Türkiye–Kazakistan arasındaki ticari-ekonomik ilişkiler, Türk müteşebbislerinin bu ülkede yaptıkları yatırımların boyutu ve karşılaştıkları sorunlar. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 29, 83-104.
  • Baydaş, A. (2007). Pazarlama açısından markanın finansal değeri ve dış ticaret işletmelerinde bir uygulama. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 42, 127-150.
  • Cemaloğlu, N. (2007). Örgütlerin kaçınılmaz sonu: Yıldırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 42, 111-126.
  • Çarıkçı, O., & Yaman B. (2019). Muhasebe finans öğrencileri üzerine yapılan araştırmaların bibliyometrik analizi. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(19), 359-381. https://doi.org/10.9775/kauiibfd.2019.015
  • Çetinkaya Bozkurt, Ö. & Çetin, A. (2016). Girişimcilik ve kalkınma dergisi’nin bibliyometrik analizi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11(2), 229-263. http://acikerisim.lib.comu.edu.tr:8080/ xmlui/bitstream/handle/COMU/1668/ozlem_cetinkaya_makale.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Çivitçi, Ş. (2011). Kırgızistan ve Türkiye gençlerinin giysi satın alma davranışlarının karşılaştırılması. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 59, 97-122.
  • Demirel, Y. & Seçkin, Z. (2011). Örgütsel adaletin bilgi paylaşımı üzerine etkisi: İlaç sektörü çalışanlarına yönelik bir araştırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 56, 99-119.
  • Dikkaya, M. (1999). Türk Cumhuriyetlerinde yabancı yatırımların sektörel ve ülkeler arası dağılımı. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 1-30.
  • Diodato, V. (1994). Dictionary of bibliometrics. NewYork, The Haworth Press.
  • Dönmez, A., & Ersoy A. (2006). Bağımsız denetim firmaları bakış açısıyla Türkiye bağımsız dış denetim sisteminin değerlendirilmesi. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 36, 69-91.
  • Dönmez, A., & Ersoy, A. (2011). Bağımsız denetim sürecinde analitik inceleme prosedürleri: Türkiye’de SPK’dan yetki almış denetim firmaları üzerine bir araştırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 56, 121-142.
  • Dündar, İ. P., & Güneri Fırlar, B. (2006). İçsel pazarlama ve toplam kalite yönetimi Türkiye’deki ulusal basın işletmelerinin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 131-153.
  • Ercan, S. & Gökdeniz, İ. (2009). Girişimciliğin gelişim süreci ve girişimcilik açısından Kazakistan. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 49, 59-82.
  • Güneri Fırlar, B. (2005). Türkiye’de milenyum reklamları Ege Üniversitesi gençliğinin itici reklam temaları ve ürünlere yönelik tutumlarının belirlenmesine ilişkin bir araştırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 23-43.
  • Güneri Fırlar, B. & Dündar, İ. P. (2006). Gazete reklamlarının gençler üzerindeki etkisi. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 40, 17-33.
  • Gürol, M. A. & Maşrap, A. (2007). Geçmişte ve günümüz yaşamında ücretsiz ve ücretli işgücü olarak kadın. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 42, 95-109.
  • Kalkan, V. D., & Keskin, H. (2005). KOBİ’lerde bilgi yönetimi süreci ve aracıları: Literatür değerlendirmesi ve bir araştırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 35, 173-206.
  • Keleş, C. (1998). Kazakistan finans sistemi yapısı ve özellikleri. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 193-215.
  • Kitapcı, H. (2006). Toplam kalite yönetiminde karar almaya katılımın ve örgütsel bağlılığın kişisel performansa etkisi. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 73-86.
  • Kuruüzüm, A., Irmak, S., & İpekçi Çetin, E. (2010). İşe bağlılığı etkileyen faktörler: İmalat ve hizmet sektörlerinde karşılaştırmalı bir analiz. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 53, 183- 198.
  • Korkmaz, T., Çevik, E. İ., & Kırcı Çevik, N. (2013). Satın alma gücü paritesinin Azerbaycan, Kazakistan ve Kırgızistan için geçerliliği: Birim kök ve eşbütünleşme analizi. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 64, 259-284.
  • Lawani, S. (1981). Bibliometrics: Its theoretical foundations, methods and applications, Libri, 31(4), 294-315. https://doi.org/10.1515/libr.1981.31.1.294
  • Meydan, C. H., Basım, H. N., & Çetin, F. (2011). Örgütsel adalet algısı ve örgütsel bağlılığın tükenmişlik üzerine etkisi: Türk kamu sektöründe bir araştırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 57, 175-200.
  • Najimudinova, S., Maksudunov, A., Özden, K., & Bağırzade, E. (2018). Değişen dünyada değişmeyen değerler: Türk Cumhuriyetlerinde üniversite öğrencilerinin iş etiğine yönelik tutumları. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 87, 129-156.
  • Nakip, M., & Vural, İ. (2001). Kazakistan tüketicisinin hayat tarzı. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 1-20.
  • Nakip, M., & Gökmen, A. (2017). An empirical survey of consumer ethnocentrism in Kazakhstan and the preference of consumers on imported products. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 82, 65-90.
  • Nas, A. (2017). Branding and national identity: The analysis of “Turkey: Discover The Potential” campaign. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 83, 201-224.
  • Osareh, F. (1996). Bibliometrics, Citation analysis and co-citation analysis: A review of literature. Libri, 46(3), 149-158. https://doi.org/10.1515/libr.1996.46.3.149
  • Özdemir Yaylacı, G. (2006). Organizasyonlarda kişilerarası ilişkilerde etki taktikleri ve kullanımına ilişkin literatür çalışması. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 36, 93-112.
  • Özkanlı, Ö., & Namazalieva, K. (2006). Kırgızistan’da faaliyet gösteren bazı küçük ve orta ölçekli işletmelerde yönetim sorunları üzerine bir araştırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 97-125.
  • Öztekin, A. (1996). Yönetim ve liderlik. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 183-194.
  • Park, H., & Jin Oh, C. (2017). Interdependency of business cycle between Turkey and the selected central Asian countries. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 81, 79-104.
  • Polat, Z. A., Saraçoğlu, A., & Duman, H. (2019). Harita Dergisi’nin bibliyometrik analizi, Harita Dergisi, 161, 46-56. https://www.harita.gov.tr/images/dergi/makaleler/ce60df26502270c.pdf
  • Potter, W. G. (1981). Introduction to bibliometrics. Library trends, Ideals, 30(1), 5-8. http://hdl.handle.net/2142/7179
  • Sengupta, I. N. (2009). Bibliometrics, ınformetrics, sciento-metrics and librametrics: An overview. Libri, 42(2), 75-98. https://doi.org/10.1515/libr.1992.42.2.75
  • Sümer, S. I., & Üner, M. M. (2014). Türkiye ile Orta Asya Türk Cumhuriyetleri arasındaki psikolojik mesafe. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 69, 239-262.
  • Şeref, İ., & Karagöz, B. (2019). Scopus veri tabanına dayalı bibliyometrik değerlendirme: Mevlâna Celâleddin Rumî üzerine yapılan araştırmalar. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 14, 298-313. https://doi.org/10.29000/rumelide.541024
  • Şenturan, Ş. & Mankan, E. (2009). Ücretin iş yerindeki yıldırma olgusu üzerindeki etkisi. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 50, 153-168.
  • Tabak, A., Sigri, Ü., & Türköz, T. (2013). Öz liderlik ölçeğinin Türkçeye uyarlanması çalışması. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 67, 213-246.
  • Tabak, A., Öztürk, T., & Barbak, A. (2016). Kamu politikası disiplininin kavramsal gelişimini bibliyometri kullanarak anlamak mümkün mü?: 1980-2014 döneminin bilimsel haritalama analizi. EUL Journal of Social Sciences, 7(2), 117- 143. https://dergipark.org.tr/tr/download/ article-file/263055
  • Uğurlu Kara, A., & Aydoğan, E. (2017). Ahilikte psikolojik sermaye davranışı. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 80, 217-237.
  • Yağcı, F., & Bener, Ö. (2005). Girişimci kadınların demografik ve genel karakteristikleri ile kadınları girişimciliğe motive eden faktörler. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 85-100.
  • Yeygel, S. (2006). Postmodern toplumsal yapının pazarlamaya getirdiği yeni boyut: Topluluk pazarlaması (Tribal marketing). bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 38, 197-228.

Bibliometric analysis of articles published in the field of business management in Journal of Social Sciences of The Turkic World

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 134 - 149, 31.12.2020
https://doi.org/10.51177/kayusosder.830158

Öz

As a result of scanning the articles published between 1996-2020 in bilig Journal of Social Sciences of the Turkish World conducted within the scope of the research, a total of 38 articles published in the field of business management were identified. In the research, it is aimed to examine all 38 published articles with bibliometric analysis technique within the framework of various parameters. In line with the purpose, a number of results have been obtained by analyzing the number of articles published in the field of business management, the number of authors, the institutions to which the authors are affiliated, the keywords, topics, writing language, research approaches and the number of references by bibliometric analysis. It has been observed that most of the articles in business management field are written by two authors. Majority of authors are members of Akdeniz University, Ege University and Ahmet Yesevi University respectively. %36,84 of the articles are in management field and %26,82 of the articles are in marketting field. Number of keywords are between three and nine, average resource number per article is thirty six. According to research approaches, %68,42 of articles are empirical, %31,57 are conceptional and %89,47 of articles are in Turkish language.

Kaynakça

  • Ahmet Yesevi Üniversitesi (2020). http://bilig.yesevi.edu.tr/index.php?menu=17
  • Akhmetova, S., & Sakhanova, A. (2004). The role of non-material factors in increasing labor productivity. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 37-50.
  • Akın, H. B. (2010). Türkiye’de iş yapma ortamının girişimcilik ve ekonomik özgürlükler açısından değerlendirilmesi. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 55, 21-49.
  • Akyüz, G. & Sekreter, M. S. (2005). Türk imalat sanayiinin bölgeler itibariyle verimlilik farklılaşması ve gruplanması. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 63-84.
  • Anafarta, N., & Kuruüzüm, A. (2004). Türk otomotiv yan sanayiinde kalite eğitiminin etkinliğinin ölçülmesi. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 30, 9-26.
  • Avşar, Z. (2003). Türkiye ve Türkiye Cumhuriyetleri arasında pazarlama iletişimi açısından tüketicinin korunması kalite ve standardizasyonunun önemi, bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 26, 45-76.
  • Barik, N. & Jena, P. (2013, October 7). Bibliometric analysis of journal of knowledge management practice, 2008-2012. Library Philosophy and Practice (e-journal), 1020, 1-11. https://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/1020
  • Batmaz, N. (2004). Türkiye–Kazakistan arasındaki ticari-ekonomik ilişkiler, Türk müteşebbislerinin bu ülkede yaptıkları yatırımların boyutu ve karşılaştıkları sorunlar. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 29, 83-104.
  • Baydaş, A. (2007). Pazarlama açısından markanın finansal değeri ve dış ticaret işletmelerinde bir uygulama. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 42, 127-150.
  • Cemaloğlu, N. (2007). Örgütlerin kaçınılmaz sonu: Yıldırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 42, 111-126.
  • Çarıkçı, O., & Yaman B. (2019). Muhasebe finans öğrencileri üzerine yapılan araştırmaların bibliyometrik analizi. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(19), 359-381. https://doi.org/10.9775/kauiibfd.2019.015
  • Çetinkaya Bozkurt, Ö. & Çetin, A. (2016). Girişimcilik ve kalkınma dergisi’nin bibliyometrik analizi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11(2), 229-263. http://acikerisim.lib.comu.edu.tr:8080/ xmlui/bitstream/handle/COMU/1668/ozlem_cetinkaya_makale.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Çivitçi, Ş. (2011). Kırgızistan ve Türkiye gençlerinin giysi satın alma davranışlarının karşılaştırılması. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 59, 97-122.
  • Demirel, Y. & Seçkin, Z. (2011). Örgütsel adaletin bilgi paylaşımı üzerine etkisi: İlaç sektörü çalışanlarına yönelik bir araştırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 56, 99-119.
  • Dikkaya, M. (1999). Türk Cumhuriyetlerinde yabancı yatırımların sektörel ve ülkeler arası dağılımı. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 1-30.
  • Diodato, V. (1994). Dictionary of bibliometrics. NewYork, The Haworth Press.
  • Dönmez, A., & Ersoy A. (2006). Bağımsız denetim firmaları bakış açısıyla Türkiye bağımsız dış denetim sisteminin değerlendirilmesi. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 36, 69-91.
  • Dönmez, A., & Ersoy, A. (2011). Bağımsız denetim sürecinde analitik inceleme prosedürleri: Türkiye’de SPK’dan yetki almış denetim firmaları üzerine bir araştırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 56, 121-142.
  • Dündar, İ. P., & Güneri Fırlar, B. (2006). İçsel pazarlama ve toplam kalite yönetimi Türkiye’deki ulusal basın işletmelerinin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 131-153.
  • Ercan, S. & Gökdeniz, İ. (2009). Girişimciliğin gelişim süreci ve girişimcilik açısından Kazakistan. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 49, 59-82.
  • Güneri Fırlar, B. (2005). Türkiye’de milenyum reklamları Ege Üniversitesi gençliğinin itici reklam temaları ve ürünlere yönelik tutumlarının belirlenmesine ilişkin bir araştırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 23-43.
  • Güneri Fırlar, B. & Dündar, İ. P. (2006). Gazete reklamlarının gençler üzerindeki etkisi. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 40, 17-33.
  • Gürol, M. A. & Maşrap, A. (2007). Geçmişte ve günümüz yaşamında ücretsiz ve ücretli işgücü olarak kadın. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 42, 95-109.
  • Kalkan, V. D., & Keskin, H. (2005). KOBİ’lerde bilgi yönetimi süreci ve aracıları: Literatür değerlendirmesi ve bir araştırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 35, 173-206.
  • Keleş, C. (1998). Kazakistan finans sistemi yapısı ve özellikleri. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 193-215.
  • Kitapcı, H. (2006). Toplam kalite yönetiminde karar almaya katılımın ve örgütsel bağlılığın kişisel performansa etkisi. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 73-86.
  • Kuruüzüm, A., Irmak, S., & İpekçi Çetin, E. (2010). İşe bağlılığı etkileyen faktörler: İmalat ve hizmet sektörlerinde karşılaştırmalı bir analiz. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 53, 183- 198.
  • Korkmaz, T., Çevik, E. İ., & Kırcı Çevik, N. (2013). Satın alma gücü paritesinin Azerbaycan, Kazakistan ve Kırgızistan için geçerliliği: Birim kök ve eşbütünleşme analizi. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 64, 259-284.
  • Lawani, S. (1981). Bibliometrics: Its theoretical foundations, methods and applications, Libri, 31(4), 294-315. https://doi.org/10.1515/libr.1981.31.1.294
  • Meydan, C. H., Basım, H. N., & Çetin, F. (2011). Örgütsel adalet algısı ve örgütsel bağlılığın tükenmişlik üzerine etkisi: Türk kamu sektöründe bir araştırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 57, 175-200.
  • Najimudinova, S., Maksudunov, A., Özden, K., & Bağırzade, E. (2018). Değişen dünyada değişmeyen değerler: Türk Cumhuriyetlerinde üniversite öğrencilerinin iş etiğine yönelik tutumları. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 87, 129-156.
  • Nakip, M., & Vural, İ. (2001). Kazakistan tüketicisinin hayat tarzı. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 1-20.
  • Nakip, M., & Gökmen, A. (2017). An empirical survey of consumer ethnocentrism in Kazakhstan and the preference of consumers on imported products. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 82, 65-90.
  • Nas, A. (2017). Branding and national identity: The analysis of “Turkey: Discover The Potential” campaign. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 83, 201-224.
  • Osareh, F. (1996). Bibliometrics, Citation analysis and co-citation analysis: A review of literature. Libri, 46(3), 149-158. https://doi.org/10.1515/libr.1996.46.3.149
  • Özdemir Yaylacı, G. (2006). Organizasyonlarda kişilerarası ilişkilerde etki taktikleri ve kullanımına ilişkin literatür çalışması. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 36, 93-112.
  • Özkanlı, Ö., & Namazalieva, K. (2006). Kırgızistan’da faaliyet gösteren bazı küçük ve orta ölçekli işletmelerde yönetim sorunları üzerine bir araştırma. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 97-125.
  • Öztekin, A. (1996). Yönetim ve liderlik. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 183-194.
  • Park, H., & Jin Oh, C. (2017). Interdependency of business cycle between Turkey and the selected central Asian countries. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 81, 79-104.
  • Polat, Z. A., Saraçoğlu, A., & Duman, H. (2019). Harita Dergisi’nin bibliyometrik analizi, Harita Dergisi, 161, 46-56. https://www.harita.gov.tr/images/dergi/makaleler/ce60df26502270c.pdf
  • Potter, W. G. (1981). Introduction to bibliometrics. Library trends, Ideals, 30(1), 5-8. http://hdl.handle.net/2142/7179
  • Sengupta, I. N. (2009). Bibliometrics, ınformetrics, sciento-metrics and librametrics: An overview. Libri, 42(2), 75-98. https://doi.org/10.1515/libr.1992.42.2.75
  • Sümer, S. I., & Üner, M. M. (2014). Türkiye ile Orta Asya Türk Cumhuriyetleri arasındaki psikolojik mesafe. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 69, 239-262.
  • Şeref, İ., & Karagöz, B. (2019). Scopus veri tabanına dayalı bibliyometrik değerlendirme: Mevlâna Celâleddin Rumî üzerine yapılan araştırmalar. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 14, 298-313. https://doi.org/10.29000/rumelide.541024
  • Şenturan, Ş. & Mankan, E. (2009). Ücretin iş yerindeki yıldırma olgusu üzerindeki etkisi. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 50, 153-168.
  • Tabak, A., Sigri, Ü., & Türköz, T. (2013). Öz liderlik ölçeğinin Türkçeye uyarlanması çalışması. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 67, 213-246.
  • Tabak, A., Öztürk, T., & Barbak, A. (2016). Kamu politikası disiplininin kavramsal gelişimini bibliyometri kullanarak anlamak mümkün mü?: 1980-2014 döneminin bilimsel haritalama analizi. EUL Journal of Social Sciences, 7(2), 117- 143. https://dergipark.org.tr/tr/download/ article-file/263055
  • Uğurlu Kara, A., & Aydoğan, E. (2017). Ahilikte psikolojik sermaye davranışı. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 80, 217-237.
  • Yağcı, F., & Bener, Ö. (2005). Girişimci kadınların demografik ve genel karakteristikleri ile kadınları girişimciliğe motive eden faktörler. bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 33, 85-100.
  • Yeygel, S. (2006). Postmodern toplumsal yapının pazarlamaya getirdiği yeni boyut: Topluluk pazarlaması (Tribal marketing). bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 38, 197-228.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Güliz Aksoy 0000-0001-5668-1800

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 23 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aksoy, G. (2020). Bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi’nde işletme alanında yayımlanmış makalelerin bibliyometrik analizi. Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 134-149. https://doi.org/10.51177/kayusosder.830158

Dergi, sosyal bilimlerin her alanında, literatüre özgün katkı yapan teorik ve uygulamalı makaleleri yayımlamaktadır. Yazarlar, dergimiz yazım kurallarına uygun hazırlanmış, Türkçe ve İngilizce çalışmalarıyla Dergi’ye katkıda bulunabilirler. Dergimiz, makalelerin değerlendirilmesi, yayına hazırlanması ve yayınlanması sürecinde yazarlardan herhangi bir ücret talep etmemektedir.

Dergide yer alan yazıların bütün hukukî sorumluluğu yazarlara aittir.
Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Sitede bulunan içerikler lisans koşulları altında yayımlamak şartıyla paylaşılabilir, kopyalanabilir, gayri-ticari olarak çoğaltıp dağıtabilir, ancak içeriğini değiştirilemez.

Makaleniz için lütfen makale şablonunu kullanınız.