BibTex RIS Kaynak Göster

GÜNCEL OLAYLARIN İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER DERSLERİNDE KULLANIMI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 97 - 118, 01.05.2010

Öz

Eğitim ve öğretim güncel olaylarla ilişkilendirilmelidir. Yeni öğrenilen bilgilerin günlük hayata uygulanması bu şekilde gerçekleşir. Bu çalışmada ilköğretim 4.-7. sınıf öğrencilerinin, sosyal bilgiler dersinde güncel olayların işlenişine ve bazı güncel olaylara ilişkin görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma olarak desenlenen bu çalışmada, öğrenci görüşleri görüşme formu ile tespit edilmiştir Elde edilen veriler içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma grubunu Ankara'da okuyan 48 ilköğretim 4.-7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda, ilköğretim öğrencilerinin önemli gördükleri güncel konular ve kişiler belirlenmiş; güncel olaylardan yola çıkılarak gelecek yıllarda yaşanabilecek önemli sorunlar öğrenci görüşleri çerçevesinde belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin sosyal bilgiler derslerinde güncel olaylardan etkili bir şekilde faydalanma durumları ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerde güncel olayları ve ilgili materyalleri kullanma durumları incelenmiştir. Çalışma, gelecekte güncel olayların eğitim-öğretimde kullanımına ilişkin olarak yapılacak nicel çalışmalara yol göstermesi bakımından önemlidir.

Kaynakça

  • Binbaşıoğlu, C. (2004). Eğitimde Günlük Olaylar ve Öğretimi, Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı: 315, 14-16.
  • Dewey, J. (2008). Okul ve Toplum, (Çev. Avni Başman. (Sadeleştirerek Yayına Hazırlayan: Selahattin Kaymakçı). Ankara: PegemA Yayınları.
  • Dönmez, .C. (2006). Değerler Eğitiminde Kahramanların Kullanımına Bir Örnek: Mustafa Kemal Atatürk, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, s.113.
  • Durlu, R. (1956). Öğretimde Çevre-Aktüalite-Bütünlük, Maarif Basımevi, Öğretmen Kitapları, No: 53, Ankara.
  • Earle, D. (1982). Current Events Should be Taught in Primary Clasrooms, Social Education (January).
  • Erden, M. (Tarihsiz). Sosyal Bilgiler Öğretimi, Alkım Yayıncılık, Ankara.
  • Haas, M. E. – Laughlin, M. A. (2000). Teaching Current Events: Its Status in social Studies Today, ED 440899.
  • Kabapınar, Y.- Baysal N. (2004). İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimine Yaşamın Kendisini Taşımak: Gazete Haberinin Kullanıldığı Bir Öğretimin Tasarlanması ve Değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 39, 384-419.
  • Karabağ, G. (2003) Öğretilebilir ve Bilişsel Bir Beceri Olarak Tarihi Empati, Basılmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tarih Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, 17. Basım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Moffatt, M. P. (1957). Sosyal Bilgiler Öğretimi, New Jersey Montclair, New Jersey, Devlet Öğretmen Koleji, Çev: Nesrin Oran, İstanbul 1957.
  • Ord. J. E. (1972). Elementary School Social Studies for Today’s Children, New York.
  • Otto, H. J. (1957). Social Education in Elementary School.
  • Parker, W. C. (2001). Social Studies in Elementary Education, Eleventh Edition, New Jersey, Ohio.
  • Smıth, D. O. (1963). Current Events in The Intermediate Grades of a Modern Elementary School, (MS Thesis, Kean University). New Jersey.
  • Stradling, R. (2003). 20. Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli?. (Çev: Ayfer ÜNAL), Tarih Vakfı yayınları, Ankara.
  • Turner, T. N. (1995). Riding The Rapids of Current Events, The Social Studies, 86/30, (May/June).
  • Ungerman, J. M.(1961). A Pilot Study for the Teaching of Current Events to Sixth Graders in South Plainfield, New Jersey. An Enrichment of Teaching Aids to Meet an Expanding School Population, UMI Microform Number: EP11738. New Jersey.
  • Uyanık, M. (1937). Yeni Okulun Ders Vasıtalarından Gazete. İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2006). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.

Using Current Events in Elementary Social Studies Courses and the Views of Students

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 97 - 118, 01.05.2010

Öz

Education and teaching should be linked with the current events. The application of newly learned knowledge into real life occurs in this way. In this study, it has been tried to be determined the views of 4th-7th grade students in primary education about process current events in social studies lessons, and some current events. In this study the views of students has been determined with conversation form as qualitative research. Obtained data has been evaluated with content analysis method. The population of research consist of 48 primary education students schooling in Ankara. As a conclusion of study, important topics and persons that considering by primary education students has been determined and it is tried to be detect possible problems which may occur in future years based on students views. Furthermore, the effective utility of students from current events in social studies lessons and the case of social studies teacher’s use of currents events and related materials in lessons has been examined. The importance of this study comes from the fact that it will direct future quantitative research into the use of current events in inservice education

Kaynakça

  • Binbaşıoğlu, C. (2004). Eğitimde Günlük Olaylar ve Öğretimi, Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı: 315, 14-16.
  • Dewey, J. (2008). Okul ve Toplum, (Çev. Avni Başman. (Sadeleştirerek Yayına Hazırlayan: Selahattin Kaymakçı). Ankara: PegemA Yayınları.
  • Dönmez, .C. (2006). Değerler Eğitiminde Kahramanların Kullanımına Bir Örnek: Mustafa Kemal Atatürk, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, s.113.
  • Durlu, R. (1956). Öğretimde Çevre-Aktüalite-Bütünlük, Maarif Basımevi, Öğretmen Kitapları, No: 53, Ankara.
  • Earle, D. (1982). Current Events Should be Taught in Primary Clasrooms, Social Education (January).
  • Erden, M. (Tarihsiz). Sosyal Bilgiler Öğretimi, Alkım Yayıncılık, Ankara.
  • Haas, M. E. – Laughlin, M. A. (2000). Teaching Current Events: Its Status in social Studies Today, ED 440899.
  • Kabapınar, Y.- Baysal N. (2004). İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimine Yaşamın Kendisini Taşımak: Gazete Haberinin Kullanıldığı Bir Öğretimin Tasarlanması ve Değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 39, 384-419.
  • Karabağ, G. (2003) Öğretilebilir ve Bilişsel Bir Beceri Olarak Tarihi Empati, Basılmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tarih Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, 17. Basım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Moffatt, M. P. (1957). Sosyal Bilgiler Öğretimi, New Jersey Montclair, New Jersey, Devlet Öğretmen Koleji, Çev: Nesrin Oran, İstanbul 1957.
  • Ord. J. E. (1972). Elementary School Social Studies for Today’s Children, New York.
  • Otto, H. J. (1957). Social Education in Elementary School.
  • Parker, W. C. (2001). Social Studies in Elementary Education, Eleventh Edition, New Jersey, Ohio.
  • Smıth, D. O. (1963). Current Events in The Intermediate Grades of a Modern Elementary School, (MS Thesis, Kean University). New Jersey.
  • Stradling, R. (2003). 20. Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli?. (Çev: Ayfer ÜNAL), Tarih Vakfı yayınları, Ankara.
  • Turner, T. N. (1995). Riding The Rapids of Current Events, The Social Studies, 86/30, (May/June).
  • Ungerman, J. M.(1961). A Pilot Study for the Teaching of Current Events to Sixth Graders in South Plainfield, New Jersey. An Enrichment of Teaching Aids to Meet an Expanding School Population, UMI Microform Number: EP11738. New Jersey.
  • Uyanık, M. (1937). Yeni Okulun Ders Vasıtalarından Gazete. İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2006). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hatice Gedik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gedik, H. (2010). GÜNCEL OLAYLARIN İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER DERSLERİNDE KULLANIMI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 97-118.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124