BibTex RIS Kaynak Göster

İŞÇİ VE HAVUZ PROBLEMLERİ İLE İLGİLİ KARŞILAŞILAN ZORLUKLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 173 - 185, 01.05.2010

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim öğrencilerinin işçi ve havuz problemleri konusunda karşılaştıkları zorlukları belirlemektir. 2005 yılından bu yana uygulamaya konan matematik öğretim programında yapılan değişiklikler arasında altı çizilen hususlardan biri olan işçi ve havuz problemlerinin ayrı bir başlık altında müfredatta görünmemesine öğretilmesi gereken konular arasından çıkarılmış gibi bir anlam yüklenilmiştir. Bu çalışmanın diğer bir amacı bu düşüncenin yanlış olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini, Gaziantep merkezinde bulunan bir ilköğretim okulunda 8. sınıfta okuyan 92 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, öğrencilerin işçi ve havuz problemleri ile ilgili soruları yapabilme becerilerini yoklayan 5 tane açık uçlu sorudan oluşan sınav uygulanmıştır. Toplanan verilerin analizinde frekans tablolarından yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin işçi ve havuz problemleri konusunda oran orantı, yüzde hesaplamaları gibi temel konulardaki eksikliklerinden ve muhakeme yapamamalarından kaynaklanan öğrenme zorlukları çektikleri ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Altun, M. (2008). İlköğretim İkinci Kademe (6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, 5. Baskı, Bursa: Aktüel Yayınları.
  • Aydın, S., Yeşilyurt M., (2007). Matematik Öğretiminde Kullanılan Dile İlişkin Öğrenci Görüşleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, C.6 S.22 (90-100).
  • Baki, A., (1988). Cebirle İlgili İşlem Yanılgılarının Değerlendirilmesi, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon.
  • Bali, G., Ç. (2002). Matematik Öğretiminde Dil Ölçeği, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23: 57-61.
  • Baykul, Y. (1987). Matematik Öğretimi Yönünden Okullarımızdaki Durum, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2, 154-168.
  • Baykul, Y. (2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6.-8. Sınıflar İçin, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ben-Hur, M. (2006). Concept-Rich Mathematics Instruction: Building a Strong Foundation for Reasoning and Problem Solving, Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, VA.
  • Bingölbali, E., Özmantar M. F., (2009) İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara
  • Bossé M. J.,Bahr D. L. (2008). Running head: Procedural and Conceptual Balance The State of Balance Between Procedural Knowledge and Conceptual Understanding in Mathematics Teacher Education, International Journal for Mathematics Teaching and Learning, November 25th
  • Chiu, M., Robert M. Klassen R. M. (2008). Relations of mathematics self-concept and its calibration with mathematics achievement: Cultural differences among fifteen- year-olds in 34 countries, Science Direct Learning and Instruction Volume 20, Issue 1, Pages 2-17.
  • Demir, A. (2007). İlköğretim Matematik 6 Ders Kitabı, Ankara, Özgün Matbaacılık.
  • Erkuş A. (2005). Bilimsel Araştırma Sarmalı, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Gülseren K. A. (2009). Oran Konusunun Kavramsal Öğreniminde Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Önerileri, İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Heinz, K. R. (2000). Conceptions of Ratio in a Class or Preservice and Practicing Teachers, Unpublished Doctoral Dissertation, Penn State University, State College
  • Inzunza, S. (2006). Students’ Errors and Difficulties for Solving Problems of Sampling Distributions by Means of Computer Simulation, ICOTS-7.
  • İşleyen, T., Işık, A. (2003). Conceptual and Procedural Learning in Mathematics, Journal of the Korea Society of Mathematical Education Series D: Research in Mathematical Education, Vol. 7, No. 2.
  • Karapür, D. (2002). Van’daki Liselerde Olasılık öğretiminde Görülen Kavram Yanılgıları, Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Karaçay, T. (2008). Matematik Nedir?, Sayıların Dili, Oyun, 2008 Ocak sayısı.
  • MEB (2005a). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim Matematik Dersi (6- 8.Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara, MEB Basımevi.
  • MEB (2005b). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim Matematik Dersi (9- 12.Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara, MEB Basımevi.
  • Özmantar M. F., Bingölbali, E., Akkoç H., (2008) Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Özsoy, N., Kemankaslı, N. (2004). Ortaöğretim Öğrencilerinin Çember Konusundaki Temel Hataları ve Kavram Yanılgıları, TOJET.
  • Schneider, M., Stern, E. (2005). Conceptual and Procedural Knowledge of a Mathematics Problem: Their Measurements and Their Causal Interrelations, Alıntı: 10.02. 2010. http://www.ifvll.ethz.ch/people/schnmich/SchneiderStern2005.pdf.
  • Senemoğlu, N., (2000). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Ankara, Gazi Kitapevi.
  • Simon, M. A., Tzur, R., Heinz, K., Kinzel, M. (2004). Explicating a Mechanism for Conceptual Learning: Elaborating the Construct of Reflective Abstraction. Journal for Research in Mathematics Education, 35(5), 305-329.
  • Stacey,K., MacGregor, M. (1997). Ideas About Symbolism That Students Bring to algebra, The Mathematics Teacher, Vol: 90, no:2.
  • Ubuz, B. (1999).10. Ve 11. Sınıf Öğrencilerinin Temel Geometri Konularındaki Hataları ve Kavram Yanılgıları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16,17, 95-104.
  • Tatar E., Dikici R., (2008). Matematik Eğitiminde Öğrenme Güçlükleri, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 9.
  • Tall, D., Razali, M., R. (1993). Diagnosing Students’ Difficulties in Learning Mathematics, International Journal of Mathematics Education in Science &Technology Vol:24 pp:209-202.
  • Thompson, P. (1994). The Development of the Concept of Speed and its Relationship to Concepts or Rate, In G. Harel, J.Confrey (Eds.), The Development of multiplicative reasoning in the learning of mathematics (pp. 179-234). New York, Albany: New York Press.
  • Yenilmez K., Avcu T., (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Mutlak Değer Konusunda Karşılaştıkları Zorluklar, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2009), 80-88.
  • http://www.maviokul.com/egitim-makaleleri/920-suslu-kelimeler-aginda-egitim- tartismalari-.html

The Difficulties in Worker and Pool Problems and Suggestions For Solution

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 173 - 185, 01.05.2010

Öz

The principal aim of this study is to determine the difficulties elementary school students face in the subject of worker and pool problems. Worker and pool problems were among the subjects which were changed in mathematics education program applied since 2005. The fact that these problems are not included in the curriculum as separate subjects suggests that these problems were excluded from the curriculum. Another aim of the study is to prove that this idea is wrong. Study sampling consisted of a total of 92 8. grade students enrolled in an elementary school in Gaziantep province. In data collection, the students were administered an exam containing 5 open-ended worker and pool problems for determining the problem solving skills of the students. Frequency tables were used in data analysis. According to the findings of the study, the students faced learning difficulties in the subjects of pool and worker problems due to lack reasoning skills and background knowledge on basic subjects such as ratio-proportion and percentage calculation

Kaynakça

  • Altun, M. (2008). İlköğretim İkinci Kademe (6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, 5. Baskı, Bursa: Aktüel Yayınları.
  • Aydın, S., Yeşilyurt M., (2007). Matematik Öğretiminde Kullanılan Dile İlişkin Öğrenci Görüşleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, C.6 S.22 (90-100).
  • Baki, A., (1988). Cebirle İlgili İşlem Yanılgılarının Değerlendirilmesi, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon.
  • Bali, G., Ç. (2002). Matematik Öğretiminde Dil Ölçeği, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23: 57-61.
  • Baykul, Y. (1987). Matematik Öğretimi Yönünden Okullarımızdaki Durum, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2, 154-168.
  • Baykul, Y. (2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6.-8. Sınıflar İçin, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ben-Hur, M. (2006). Concept-Rich Mathematics Instruction: Building a Strong Foundation for Reasoning and Problem Solving, Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, VA.
  • Bingölbali, E., Özmantar M. F., (2009) İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara
  • Bossé M. J.,Bahr D. L. (2008). Running head: Procedural and Conceptual Balance The State of Balance Between Procedural Knowledge and Conceptual Understanding in Mathematics Teacher Education, International Journal for Mathematics Teaching and Learning, November 25th
  • Chiu, M., Robert M. Klassen R. M. (2008). Relations of mathematics self-concept and its calibration with mathematics achievement: Cultural differences among fifteen- year-olds in 34 countries, Science Direct Learning and Instruction Volume 20, Issue 1, Pages 2-17.
  • Demir, A. (2007). İlköğretim Matematik 6 Ders Kitabı, Ankara, Özgün Matbaacılık.
  • Erkuş A. (2005). Bilimsel Araştırma Sarmalı, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Gülseren K. A. (2009). Oran Konusunun Kavramsal Öğreniminde Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Önerileri, İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Heinz, K. R. (2000). Conceptions of Ratio in a Class or Preservice and Practicing Teachers, Unpublished Doctoral Dissertation, Penn State University, State College
  • Inzunza, S. (2006). Students’ Errors and Difficulties for Solving Problems of Sampling Distributions by Means of Computer Simulation, ICOTS-7.
  • İşleyen, T., Işık, A. (2003). Conceptual and Procedural Learning in Mathematics, Journal of the Korea Society of Mathematical Education Series D: Research in Mathematical Education, Vol. 7, No. 2.
  • Karapür, D. (2002). Van’daki Liselerde Olasılık öğretiminde Görülen Kavram Yanılgıları, Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Karaçay, T. (2008). Matematik Nedir?, Sayıların Dili, Oyun, 2008 Ocak sayısı.
  • MEB (2005a). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim Matematik Dersi (6- 8.Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara, MEB Basımevi.
  • MEB (2005b). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim Matematik Dersi (9- 12.Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara, MEB Basımevi.
  • Özmantar M. F., Bingölbali, E., Akkoç H., (2008) Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Özsoy, N., Kemankaslı, N. (2004). Ortaöğretim Öğrencilerinin Çember Konusundaki Temel Hataları ve Kavram Yanılgıları, TOJET.
  • Schneider, M., Stern, E. (2005). Conceptual and Procedural Knowledge of a Mathematics Problem: Their Measurements and Their Causal Interrelations, Alıntı: 10.02. 2010. http://www.ifvll.ethz.ch/people/schnmich/SchneiderStern2005.pdf.
  • Senemoğlu, N., (2000). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Ankara, Gazi Kitapevi.
  • Simon, M. A., Tzur, R., Heinz, K., Kinzel, M. (2004). Explicating a Mechanism for Conceptual Learning: Elaborating the Construct of Reflective Abstraction. Journal for Research in Mathematics Education, 35(5), 305-329.
  • Stacey,K., MacGregor, M. (1997). Ideas About Symbolism That Students Bring to algebra, The Mathematics Teacher, Vol: 90, no:2.
  • Ubuz, B. (1999).10. Ve 11. Sınıf Öğrencilerinin Temel Geometri Konularındaki Hataları ve Kavram Yanılgıları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16,17, 95-104.
  • Tatar E., Dikici R., (2008). Matematik Eğitiminde Öğrenme Güçlükleri, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 9.
  • Tall, D., Razali, M., R. (1993). Diagnosing Students’ Difficulties in Learning Mathematics, International Journal of Mathematics Education in Science &Technology Vol:24 pp:209-202.
  • Thompson, P. (1994). The Development of the Concept of Speed and its Relationship to Concepts or Rate, In G. Harel, J.Confrey (Eds.), The Development of multiplicative reasoning in the learning of mathematics (pp. 179-234). New York, Albany: New York Press.
  • Yenilmez K., Avcu T., (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Mutlak Değer Konusunda Karşılaştıkları Zorluklar, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2009), 80-88.
  • http://www.maviokul.com/egitim-makaleleri/920-suslu-kelimeler-aginda-egitim- tartismalari-.html
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ali Bozkurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bozkurt, A. (2010). İŞÇİ VE HAVUZ PROBLEMLERİ İLE İLGİLİ KARŞILAŞILAN ZORLUKLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 173-185.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124