BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMINA İLİŞKİN TUTUM VE DÜŞÜNCELERİ

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 105 - 118, 01.01.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının eğitimde teknolojik araç gereç kullanımına karşı tutum ve fikirlerini belirlemektir. Çalışma 2008/09 öğretim yılı güz döneminde Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor yüksekokulu, beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören 35, 4.sınıf öğrencisi üzerinde aynı grup için ön test-son test araştırma deseninde yürütülmüştür. Çalışmanın başlangıcında öğrencilere Yavuz 2005 tarafından geliştirilen “Teknoloji Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Daha sonra çalışma grupları oluşturularak öğrencilerden teknoloji destekli proje çalışmaları yapmaları istenmiştir. Ayrıca öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin fikirlerini tespit etmek için 5 öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde bağımlı gruplar için t testi uygulanmıştır. Araştırma sonunda teknoloji tutum ölçeğinin ön test ve son test puan ortalamalarının son test lehine anlamlı derecede yüksek olduğu görülmüştür p

Kaynakça

  • Akgün, A.; Gönen, S. ve Yılmaz, A. (2005). Fen bilgisi öğretmen adaylarının karışımların yapısı ve iletkenliği konusundaki kavram ve yanılgıları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 28, 1-8.
  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi teknolojilerinin okullarda kullanımı ve öğretmenlerin rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 11, 105-109.
  • Boydak, A. (2006). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Dalton, D.W. and Hannafin, M.J. (1986). The effects of video-only, CAI only and interactive video instructional systems on learner performance and attitude. An exploratory, U.S.,Indıana 1986-01-00.
  • Demirel, H. (2006), Spor eğitiminin temelleri. Ankara: Bağırgan Yayımevi.
  • Gunter, G.; Gunter, R.E. and Wiens, G.A. (1998). Teaching pre-service techers technology: papor presented at the site 98, Society for Information Technology and Teacher Education International Conference.
  • Koç, M. (2004). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (ed. Y. Rauf) Temel kavramlar öğretim hedefleri ve araç seçimi. Ankara: Atlas Kitabevi sf.5.
  • Özgen, K. ve Obay, M.(2008). Orta öğretim matematik öğretmen adaylarının eğitim teknolojinse http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/108.doc Erişim Tarihi:10.9.2008. ilişkin tutumları.
  • Özen, S. U ve Gürel, Z. (2003). Üniversite öğrencilerinin akım ve eloktromagnetik dalga oluşumu ile ilgili kavram ve yanılgıları, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 13, 185-194
  • Rıza, E.T. (1997). Eğitim Teknolojileri Uygulamaları. İzmir
  • Roblyer, M.D. (2003). Integrating educational technology into teaching. Upper Saddle River: Merill Prentice Hall.
  • Sevindik, T. (2006). “Akıllı sınıfların yüksek öğretim öğrencilerinin akademik başarı ve tutumlarına etkisi”, Yayımlanmamış doktora tezi, Fırat Üniversitesi.
  • Slowinski, J. (2000). Becomimg a technologically savvy administrator. ERIC Digets Number 135.
  • Uşun, S. (2000). Dünyada ve Türkiye de Bilgisayar Destekli Öğretim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Yalın, H.İ. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (8. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yavuz, S. (2005). Developing a technology attitude scale for pre-service chemistry teachers. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 4(1), 17-25. http://www.tojet.net/articles/412.doc Erişim tarihi:10.9.2008
  • Yavuz, S ve Coşkun, A.S. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 34, 274-286.
  • Yılmaz, İ. (2008). Beden eğitimi ve spor öğretim elemanlarının teknolojiye ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 12(1), 135–147.
  • Yılmaz, İ. (2008). Beden eğitimi öğretmen adaylarının çeşitli değişkenler açısından internet kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi, Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi.2008(3), 31-38.
  • Yılmaz, İ.(2007). Öğretmen adaylarının çeşitli değişkenler açısından bilgisayar kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi, 4.Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, 9–11 Kasım, Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Yılmaz, M. (2005). “İlköğretim 7 sınıflarda simetri konusunun öğretimde eğitim teknolojilerinin başarı ve tutuma etkileri, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi”, Marmara Üniversitesi.

The Attitudes and Thoughts of the Students Attending Physical Education Teaching Program about Using Technology in Education

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 105 - 118, 01.01.2010

Öz

The aim of this study is to determine attitudes and thoughts of the students attending physical education teaching program about using technology in education. This study was applied in 2008-2009 fall term at the department of School of Physical Education and Sports Ahi Evran University with 35 fourth-year students attending Physical Education Teaching Program using pre-testing and post-testing research techniques. At the beginning of the study “The Scale of Attitude towards Technology”, developed by Yavuz 2005 was applied to these students. Later, the students were asked to carry out technology-supported project works within the working groups formed by the teachers. After the projects were finished, the Scale of Attitude towards Technology was applied as post-testing. Moreover, in order to determine the thoughts of the students about using technology in education, semi structured interview technique was conducted with 5 students. In order to analyze the data t-test was used for the dependent groups. At the end of the study, it has been observed that the scores of pre-testing and post-testing of The Scale of Attitude towards Technology were high in favor of post testing p

Kaynakça

  • Akgün, A.; Gönen, S. ve Yılmaz, A. (2005). Fen bilgisi öğretmen adaylarının karışımların yapısı ve iletkenliği konusundaki kavram ve yanılgıları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 28, 1-8.
  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi teknolojilerinin okullarda kullanımı ve öğretmenlerin rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 11, 105-109.
  • Boydak, A. (2006). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Dalton, D.W. and Hannafin, M.J. (1986). The effects of video-only, CAI only and interactive video instructional systems on learner performance and attitude. An exploratory, U.S.,Indıana 1986-01-00.
  • Demirel, H. (2006), Spor eğitiminin temelleri. Ankara: Bağırgan Yayımevi.
  • Gunter, G.; Gunter, R.E. and Wiens, G.A. (1998). Teaching pre-service techers technology: papor presented at the site 98, Society for Information Technology and Teacher Education International Conference.
  • Koç, M. (2004). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (ed. Y. Rauf) Temel kavramlar öğretim hedefleri ve araç seçimi. Ankara: Atlas Kitabevi sf.5.
  • Özgen, K. ve Obay, M.(2008). Orta öğretim matematik öğretmen adaylarının eğitim teknolojinse http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/108.doc Erişim Tarihi:10.9.2008. ilişkin tutumları.
  • Özen, S. U ve Gürel, Z. (2003). Üniversite öğrencilerinin akım ve eloktromagnetik dalga oluşumu ile ilgili kavram ve yanılgıları, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 13, 185-194
  • Rıza, E.T. (1997). Eğitim Teknolojileri Uygulamaları. İzmir
  • Roblyer, M.D. (2003). Integrating educational technology into teaching. Upper Saddle River: Merill Prentice Hall.
  • Sevindik, T. (2006). “Akıllı sınıfların yüksek öğretim öğrencilerinin akademik başarı ve tutumlarına etkisi”, Yayımlanmamış doktora tezi, Fırat Üniversitesi.
  • Slowinski, J. (2000). Becomimg a technologically savvy administrator. ERIC Digets Number 135.
  • Uşun, S. (2000). Dünyada ve Türkiye de Bilgisayar Destekli Öğretim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Yalın, H.İ. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (8. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yavuz, S. (2005). Developing a technology attitude scale for pre-service chemistry teachers. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 4(1), 17-25. http://www.tojet.net/articles/412.doc Erişim tarihi:10.9.2008
  • Yavuz, S ve Coşkun, A.S. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 34, 274-286.
  • Yılmaz, İ. (2008). Beden eğitimi ve spor öğretim elemanlarının teknolojiye ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 12(1), 135–147.
  • Yılmaz, İ. (2008). Beden eğitimi öğretmen adaylarının çeşitli değişkenler açısından internet kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi, Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi.2008(3), 31-38.
  • Yılmaz, İ.(2007). Öğretmen adaylarının çeşitli değişkenler açısından bilgisayar kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi, 4.Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, 9–11 Kasım, Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Yılmaz, M. (2005). “İlköğretim 7 sınıflarda simetri konusunun öğretimde eğitim teknolojilerinin başarı ve tutuma etkileri, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi”, Marmara Üniversitesi.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İdris Yılmaz Bu kişi benim

Hakkı Ulucan Bu kişi benim

Sezer Pehlivan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, İ., Ulucan, H., & Pehlivan, S. (2010). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMINA İLİŞKİN TUTUM VE DÜŞÜNCELERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 105-118.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124