BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE YAPILANDIRILAN ÖĞRENEN KONTROLÜNÜN ÖĞRENCİ BAŞARISINA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 2, 169 - 183, 01.05.2009

Öz

Araştırmanın amacı, web tabanlı eğitimde, öğrenme stiline göre yapılandırılan kontrolün başarı ve kalıcılığa etkisini belirlemektir. Araştırma, Ankara-Yenimahalle’de Atatürk Anadolu Lisesi 9.sınıf öğrencilerinden 66 kişilik örneklem grubuyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada gruplar için üç farklı materyal kullanılarak, başarı ve kalıcılık testi uygulanmıştır. Testlerinden elde edilen sonuçlar SPSS 12.0 programıyla analiz edilmiştir. Farklı grup puanlarının varyanslarının aynı olup olmadıklarını görmek amacıyla Levene, başarı ve kalıcılık testleri karşılaştırmalarında t-testi kullanılmıştır p

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Davis, E. C., Nur, H. and Ruru, S. A. A. (1994). Helping teachers and students understand learning styles. English Teaching Forum. 32 (3), 12.
  • Ekici, G., 2001, „Öğrenme stiline dayalı biyoloji öğretiminin analizi‟, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı.
  • Ekici, G. (2003). Öğrenme stiline dayalı öğretim ve biyoloji dersi öğretimine yönelik ders planları. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Erduran Avcı, D., 2007, „Beyin temelli öğrenme yaklaşımının İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Fen Bilgisi dersindeki başarı tutum ve bilgilerinin kalıcılığı üzerine etkisi‟, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Halstead, A. and Martin, L. (2004). Attracting micro-emterprises to learning. Community, Work and Family. 7 (1), 29-70.
  • Hasırcı Kaf, Ö. (2005). Görsel öğrenme stillerine göre düzenlenen öğretimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 14 (2), 299-314.
  • Kabadayı, A., 2001, „Bilişsel öğrenim biçemleri ve öğrenci merkezli bir yabancı dil öğretim modeli önerisi‟, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Çocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Bölümü.
  • Karadeniz, Ş. ve Kılıç, E. (2004). Cinsiyet ve öğrenme stilinin gezinme stratejisi ve başarıya etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 129-146.
  • Magoulas, G., Papanikolau, K., and Grigoriadou, M. (2003). Adaptive web-based learning: accomodating individual differences through system‟s adaptation. British Journal of Educational Technology, 34 (4), 1- 19.
  • Mahiroğlu, A. (1999). Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stilleri. IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı 1. (sf. 275-290). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Miller, A. L., 2003, „A descriptive case study of implementation of brain-based learning with technological support in a rural high school‟, PhD. Thesis, Northern Illinois University.
  • Peker, M., 2003, „Öğrenme stilleri ve 4 MAT yönteminin öğrencilerin matematik tutum ve başarılarına etkisi‟, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Shih, C. and Gamon, J. (2001). Web-based learning: relationships among student motivation, attitude, learning styles and achievement. Journal of Agricultural Education. 42 (4), 12-20.
  • Tan, Ş., Kayabaşı, Y. ve Erdoğan, A. (2002). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yalın, H. İ. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  • Yazıcı, E., 2004, „Öğrenme Stilleri ile İlköğretim Beşinci Sınıftaki Öğrencilerin Başarısı Hakkındaki İlişki‟, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Zywno, M. Z. (2003). Student Learning Styles, Web Use Patterns and Attıtudes Toward Hypermedia-Enhanced Instruction. 33rd ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference. (sf. 1-6).

THE EFFECT OF THE LEARNER CONTROL CONSTRUCTED WITH LEARNING STYLE TO THE SUCCESS OF THE STUDENT AND THE RETENTION OF THE LEARNING

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 2, 169 - 183, 01.05.2009

Öz

Aim of research is finding out effect of control constructed with learning style in web based education. Research was carried on with 66 students studying at Atatürk Anatolian High School, Yenimahalle, Ankara. For experimentation and examination groups, three different materials were used; success and retention tests were done. For analysis SPSS 12.0 was used. Levene test, to find out if variences between groups were same; t-tests, at success and retention points were used p

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Davis, E. C., Nur, H. and Ruru, S. A. A. (1994). Helping teachers and students understand learning styles. English Teaching Forum. 32 (3), 12.
  • Ekici, G., 2001, „Öğrenme stiline dayalı biyoloji öğretiminin analizi‟, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı.
  • Ekici, G. (2003). Öğrenme stiline dayalı öğretim ve biyoloji dersi öğretimine yönelik ders planları. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Erduran Avcı, D., 2007, „Beyin temelli öğrenme yaklaşımının İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Fen Bilgisi dersindeki başarı tutum ve bilgilerinin kalıcılığı üzerine etkisi‟, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Halstead, A. and Martin, L. (2004). Attracting micro-emterprises to learning. Community, Work and Family. 7 (1), 29-70.
  • Hasırcı Kaf, Ö. (2005). Görsel öğrenme stillerine göre düzenlenen öğretimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 14 (2), 299-314.
  • Kabadayı, A., 2001, „Bilişsel öğrenim biçemleri ve öğrenci merkezli bir yabancı dil öğretim modeli önerisi‟, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Çocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Bölümü.
  • Karadeniz, Ş. ve Kılıç, E. (2004). Cinsiyet ve öğrenme stilinin gezinme stratejisi ve başarıya etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 129-146.
  • Magoulas, G., Papanikolau, K., and Grigoriadou, M. (2003). Adaptive web-based learning: accomodating individual differences through system‟s adaptation. British Journal of Educational Technology, 34 (4), 1- 19.
  • Mahiroğlu, A. (1999). Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stilleri. IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı 1. (sf. 275-290). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Miller, A. L., 2003, „A descriptive case study of implementation of brain-based learning with technological support in a rural high school‟, PhD. Thesis, Northern Illinois University.
  • Peker, M., 2003, „Öğrenme stilleri ve 4 MAT yönteminin öğrencilerin matematik tutum ve başarılarına etkisi‟, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Shih, C. and Gamon, J. (2001). Web-based learning: relationships among student motivation, attitude, learning styles and achievement. Journal of Agricultural Education. 42 (4), 12-20.
  • Tan, Ş., Kayabaşı, Y. ve Erdoğan, A. (2002). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yalın, H. İ. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  • Yazıcı, E., 2004, „Öğrenme Stilleri ile İlköğretim Beşinci Sınıftaki Öğrencilerin Başarısı Hakkındaki İlişki‟, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Zywno, M. Z. (2003). Student Learning Styles, Web Use Patterns and Attıtudes Toward Hypermedia-Enhanced Instruction. 33rd ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference. (sf. 1-6).
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ahmet Mahiroğlu Bu kişi benim

Esma Aybike Bayır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mahiroğlu, A., & Bayır, E. A. (2009). ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE YAPILANDIRILAN ÖĞRENEN KONTROLÜNÜN ÖĞRENCİ BAŞARISINA VE ÖĞRENMENİN KALICILIĞINA ETKİSİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 169-183.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124