Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Investıgatıon Of Traffıc Accıdents In Ankara

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 4, 618 - 626, 15.12.2018

Öz

Traffic accidents in our country
lead to great material and spiritual loss. It is also known to be a major
social problem at the same time. However, traffic accidents are not
unavoidable. The necessary analysis and the resulting measures to reduce the
problem can significantly reduce the accident rate. Traffic accident analysis
is very important, but analyzes are usually based on the areas known as black
spots where the intensity of accidents increases. In this study, the effects of
conditions such as weather conditions of traffic accidents in Ankara province,
seasonal conditions, weekly conditions, hourly conditions, geotechnical
characteristics, and daylight conditions were analyzed. Some suggestions have
been made about the work that can be done with the aim of preventing the
influence of these factors on the accident rate.

Kaynakça

  • Artinyan, E. N.(2009). Veri analizi,veri kalitesi ve bütünlüğü. Deloitte,1-7.
  • Atalay, A., & Tortum, A. (2010). Türkiye'deki İllerin 1997-2006 Yılları Arası Trafik Kazalarına Göre Kümeleme Analizi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 16(3), 1997-2006.
  • Alp, S., & Engin, T. Trafik Kazalarının Nedenleri ve Sonuçları Arasındaki İlişkinin Topsıs ve Ahp Yöntemleri Kullanılarak Analiz ve Değerlendirilmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 10(19), 65-87.
  • Bayata, H. F., & Hattatoğlu, F. (2010). Yapay Sinir Ağları Ve Çok Değişkenli İstatistik Yöntemlerle Trafik Kaza Modellemesi. Erzincan University Journal of Science and Technology, 3(2), 207-219.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360.
  • Can, E., Erbıyık, H., Delice, Y. (2015). Karayolu Projelerinin Tasarımında Karşılaşılan Risklerin Hata Türü Etkileri ve Pareto Analizleri Kullanılarak Belirlenmesi ve Arazi Ölçümleri İle Gerekli Önlemlerin Alınması. Tmmob Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası, 15. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, 25 - 28 Mart 2015, Ankara.
  • Çetin, B., Barış, S., & Saroğlu, S. (2011). Türkiye’de karayollarının gelişimine tarihsel bir bakış. Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, 1(1), 123-150.Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı. (2017). Trafik Kazası Tutanağı. Emniyet Genel Müdürlüğü, Ayrancı Mahallesi, Dikmen Caddesi( No:11), Çankaya, Ankara.
  • Gökçe, S. (2015). Trafik Kazalarının Koordinat Verileri İle Mekânsal Analizi: Ankara Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Trafik Planlaması ve Uygulaması, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karaosmanoğlu, H. S. (2006). Düzenleyici Etki Analizi ve Türkiye Uygulaması. Devlet Planlama Teşkilatı, Yayın no: 2691.
  • Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi ve Eylem Planı. (2012). T. C. Resmi Gazete, 28370, 31/07/2012.
  • Karayolları Genel Müdürlüğü. (2009). Devlet Yolları Trafik Akımı Özellikleri ve Trafik Parametreleri. Karayolları Genel Müdürlüğü, İnönü Bulvarı (No: 14), Yücetepe, Ankara. Karayolları Genel Müdürlüğü. (2017). İllere Göre Devlet Yollarının Satıh Cinslerine Göre Uzunlukları (Km.). Karayolları Genel Müdürlüğü, İnönü Bulvarı (No: 14), Yücetepe, Ankara.
  • Kaymak, H. (2004). Düzenleyici Etki Analizi. Maliye Dergisi, 146.
  • Kıran, S., Şemin, S., & Ergör, A. (2001). Kazalar ve toplum sağlığı yönünden önemi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 10(2), 50-1.
  • Meteoroloji Genel Müdürlüğü. (2017). Resmi İstatistikler. Meteoroloji Genel Müdürlüğü, Kütükçü Alibey Caddesi, No:4 06120 Kalaba, Keçiören, Ankara.
  • Özdemir, A. (2009). Katılımcı Kentli Kimliğinin Oluşumunda Kamusal Yeşil Alanların Rolü: Ankara Kent Parkları Örneği. Turkish Journal of Forestry, 1, 144-153.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1).
  • Saplıoğlu, M., & Karaşahin, M. (2006). Coğrafi Bilgi Sistemi Yardimi İle İsparta İli Kentiçi Trafik Kaza Analizi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 12(3), 321-332.
  • Sözüer, E. M., Yıldırım, C., Şenol, V., Ünalan, D., Naçar, M., & Günay, O. (2000). Trafik Kazalarında Risk Faktörleri. Ulusal Travma Dergisi, 6(4),237-240.
  • Trafik kazalarında dudak uçuklatan zarar. Son erişim tarihi: 31.01.2018 (https://www.cnnturk.com/ekonomi/trafik-kazalarinda-dudak-ucuklatan-zarar)
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2017). Karayolu Trafik Kaza İstatistikleri, 2016. Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni, Sayı: 24606.
  • Yaman, F., & Göçkan, I. (2015). Kamu Spotu Reklamlarının Sigara Kullanıcıları Üzerindeki Etkisi: Afyonkarahisar İlinde Bir Uygulama. Kafkas University. Faculty Of Economics And Administrative Sciences. Journal, 6(11), 53.
  • Uyurca, Ö., & Atılgan, İ. (2016). Trafik Denetiminde Coğrafi Ve İklimsel Koşulların Etkilerinin İncelenmesi. Gazi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 2(2).

Ankara İlinde Meydana Gelen Trafik Kazalarının İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 4, 618 - 626, 15.12.2018

Öz

Ülkemizde
trafik kazaları büyük maddi ve manevi kayıplara yol açmaktadır. Aynı zamanda büyük
bir toplum sorunu olduğu bilinmektedir. Bununla birlikte trafik kazaları
önlenemez durumlar değildir. Gerekli analiz ve bunların sonucunda sorun
gidermeye yönelik önlemler, kaza oranını ciddi miktarda azaltabilecektir.
Trafik kaza analizi çok önemli olmakla birlikte, yapılan analizler genellikle
kaza yoğunluğunun arttığı kara nokta olarak da bilinen alanların tespitine yöneliktir.
Bu çalışmada Ankara ilinde meydana gelen trafik kazalarının hava durumu,
mevsimsel koşullardaki durumu, haftanın günlerine göre durumu, saatlere göre
durumu, yolun geoteknik özelliklerine göre durumu, gün ışığına göre durumu gibi
koşulların etkileri analiz edilmiştir. Bu faktörlerin kaza oranına etkisini
önlemek amacı ile yapılabilecek çalışmalar konusunda bazı önerilerde
bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Artinyan, E. N.(2009). Veri analizi,veri kalitesi ve bütünlüğü. Deloitte,1-7.
  • Atalay, A., & Tortum, A. (2010). Türkiye'deki İllerin 1997-2006 Yılları Arası Trafik Kazalarına Göre Kümeleme Analizi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 16(3), 1997-2006.
  • Alp, S., & Engin, T. Trafik Kazalarının Nedenleri ve Sonuçları Arasındaki İlişkinin Topsıs ve Ahp Yöntemleri Kullanılarak Analiz ve Değerlendirilmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 10(19), 65-87.
  • Bayata, H. F., & Hattatoğlu, F. (2010). Yapay Sinir Ağları Ve Çok Değişkenli İstatistik Yöntemlerle Trafik Kaza Modellemesi. Erzincan University Journal of Science and Technology, 3(2), 207-219.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360.
  • Can, E., Erbıyık, H., Delice, Y. (2015). Karayolu Projelerinin Tasarımında Karşılaşılan Risklerin Hata Türü Etkileri ve Pareto Analizleri Kullanılarak Belirlenmesi ve Arazi Ölçümleri İle Gerekli Önlemlerin Alınması. Tmmob Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası, 15. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, 25 - 28 Mart 2015, Ankara.
  • Çetin, B., Barış, S., & Saroğlu, S. (2011). Türkiye’de karayollarının gelişimine tarihsel bir bakış. Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, 1(1), 123-150.Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı. (2017). Trafik Kazası Tutanağı. Emniyet Genel Müdürlüğü, Ayrancı Mahallesi, Dikmen Caddesi( No:11), Çankaya, Ankara.
  • Gökçe, S. (2015). Trafik Kazalarının Koordinat Verileri İle Mekânsal Analizi: Ankara Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Trafik Planlaması ve Uygulaması, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karaosmanoğlu, H. S. (2006). Düzenleyici Etki Analizi ve Türkiye Uygulaması. Devlet Planlama Teşkilatı, Yayın no: 2691.
  • Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi ve Eylem Planı. (2012). T. C. Resmi Gazete, 28370, 31/07/2012.
  • Karayolları Genel Müdürlüğü. (2009). Devlet Yolları Trafik Akımı Özellikleri ve Trafik Parametreleri. Karayolları Genel Müdürlüğü, İnönü Bulvarı (No: 14), Yücetepe, Ankara. Karayolları Genel Müdürlüğü. (2017). İllere Göre Devlet Yollarının Satıh Cinslerine Göre Uzunlukları (Km.). Karayolları Genel Müdürlüğü, İnönü Bulvarı (No: 14), Yücetepe, Ankara.
  • Kaymak, H. (2004). Düzenleyici Etki Analizi. Maliye Dergisi, 146.
  • Kıran, S., Şemin, S., & Ergör, A. (2001). Kazalar ve toplum sağlığı yönünden önemi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 10(2), 50-1.
  • Meteoroloji Genel Müdürlüğü. (2017). Resmi İstatistikler. Meteoroloji Genel Müdürlüğü, Kütükçü Alibey Caddesi, No:4 06120 Kalaba, Keçiören, Ankara.
  • Özdemir, A. (2009). Katılımcı Kentli Kimliğinin Oluşumunda Kamusal Yeşil Alanların Rolü: Ankara Kent Parkları Örneği. Turkish Journal of Forestry, 1, 144-153.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1).
  • Saplıoğlu, M., & Karaşahin, M. (2006). Coğrafi Bilgi Sistemi Yardimi İle İsparta İli Kentiçi Trafik Kaza Analizi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 12(3), 321-332.
  • Sözüer, E. M., Yıldırım, C., Şenol, V., Ünalan, D., Naçar, M., & Günay, O. (2000). Trafik Kazalarında Risk Faktörleri. Ulusal Travma Dergisi, 6(4),237-240.
  • Trafik kazalarında dudak uçuklatan zarar. Son erişim tarihi: 31.01.2018 (https://www.cnnturk.com/ekonomi/trafik-kazalarinda-dudak-ucuklatan-zarar)
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2017). Karayolu Trafik Kaza İstatistikleri, 2016. Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni, Sayı: 24606.
  • Yaman, F., & Göçkan, I. (2015). Kamu Spotu Reklamlarının Sigara Kullanıcıları Üzerindeki Etkisi: Afyonkarahisar İlinde Bir Uygulama. Kafkas University. Faculty Of Economics And Administrative Sciences. Journal, 6(11), 53.
  • Uyurca, Ö., & Atılgan, İ. (2016). Trafik Denetiminde Coğrafi Ve İklimsel Koşulların Etkilerinin İncelenmesi. Gazi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 2(2).
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ömer Uyurca 0000-0002-5007-381X

İbrahim Atılgan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 18 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Uyurca, Ö., & Atılgan, İ. (2018). Ankara İlinde Meydana Gelen Trafik Kazalarının İncelenmesi. Kent Akademisi, 11(4), 618-626.

International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi

Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net

Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net