BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM PROGRAMININ HASTA MEMNUNİYETİNE ETKİSİ

Yıl 2019, Sayı: 20, 181 - 224, 01.06.2019

Öz

Sağlıkta Dönüşüm Programının hasta memnuniyetine etkisine yönelik gerçekleştirilen çalışma Gaziantep İlinde yer alan özel bir sağlık kuruluşuna başvurmuş 354 hasta üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı, Sağlıkta Dönüşüm Programının memnuniyetine ilişkin kullanılan ölçek ile Sağlıkta Dönüşüm Programı uygulamalarına dair görüşlerin alındığı sorular Kol 2014 tarafından gerçekleştirilen çalışmada geçerliliği-güvenilirliği kullanılan veri toplama aracıdır. Araştırma sonucunda genel olarak hastaların sağlıkta dönüşüm programından memnun olduğu, bu kapsamda verilen sağlık hizmetlerinin de yerinde hizmetler olduğu değerlendirmesini yaptıkları görülmüştür.

Kaynakça

  • Akdağ, R. (2012). Türkiye Sağlıkta Dönüşüm Programı Değerlendirme Raporu (2003-2011), T.C. Sağlık Bakanlığı Yayın No: 839, Ankara.
  • Bayri, O. (2013). ‘Türkiye’de Sosyal Güvenlik Sisteminin Kurum ve Kapsam Olarak Gelişimi ve Sosyal Güvenlik Adaleti’, Sosyal Güvenlik Dergisi, 3(2), 20-27.
  • Büber, R. ve Başer, H. (2012). Sağlık İşletmelerinde Müşteri Memnuniyeti: Vakıf Üniversitesi Hastanesinde Bir Uygulama. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(1), 270-275.
  • Çakır, Ö. ve Sakaoğlu, H. H. (2014). ‘Sağlık Çalışanlarının Performansa Dayalı Ek Ödeme Sis- teminde Ücret Adaleti Algısı: Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Örneği’, Çalışma İlişkileri Dergisi, 5(1),4-7.
  • Çelebi, M. (2015). Sağlık Hizmetlerinde Kalite Ve Hasta Memnuniyeti: Marmaris Devlet Hasta- nesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstan- bul.
  • Çelikay, F. ve Gümüş E. (2011). ’Sağlıkta Dönüşümün Ampirik Analizi’, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 66(3), 59-63.
  • Ergun, C. ve Ergun D. (2010). ‘Dönüşüm mü, Piyasalaştırma mı? Türkiye’de Sağlıkta Dönüşüm Programı Üzerine Bir Tartışma’, Toplum ve Demokrasi, 4(8-9-10), 38-42.
  • Görmüş, A. (2013). Sağlık Sisteminde Dönüşüm ve Sağlık İnsan Gücü Üzerinde Etkileri, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Gülmez, M. (2005). Sağlık Hizmetlerinde Memnuniyet Ölçümü ve Cumhuriyet Üniversitesi Araştırma Hastanesi’nde Ayakta Tedavi Gören Hastalara Yönelik Bir Uygulama. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(2), 167-169.
  • https://www.saglik.gov.tr/TR,10369/tarihi13121983--sayisi181--rg-tarihi14121983--rg- sayisi18251-saglik-bakanliginin-teskilat-ve-gorevleri-hakkinda-kanun-hukmunde- kararname.html Erişim Tarihi: 31.01.2019.
  • Kol, E. (2015). ‘Türkiye’de Sağlık Reformlarının Sağlık Hakkı Açısından Değerlendirilmesi’, Sosyal Güvenlik Dergisi: Journal Of Socıal Securty, 1(1), 140-159.
  • Özer, A. ve Çakıl, E. (2007). Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler. Tıp Araştırmaları Dergisi, 5(3), 138-145.
  • Peker, R. O., Kavak, H. O., Demirel, M., Daham, E., Dericioğulları, A. ve Okutan, H. (2012). Is- parta Süleyman Demirel Üniversitesi Kalp Damar Cerrahisi Kliniğinde Yatarak Tedavi Gören Hastalarda Memnuniyet Oranları. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(2), 65-68.
  • Söylemez, H., Koplay, M., Sak, M. E. ve Cıngu, A. K. (2009). Üroloji Poliklinik Hastalarında Üriner Sistem Ultrasonografi Sinin Hasta Memnuniyeti Üzerine Etkisi. Dicle Tıp Dergi- si, 36(2), 100-115.
  • Ünalan, D., Öztürk, A., Tolga, Y., Taşdelen, C., Yazlak, Z., Öğüt, E. ve Elmalı, F. (2008). Kayseri Devlet Hastanesinden Poliklinik Hizmeti Alan SSK Mensubu Erişkin Hastalarda Mem- nuniyet Durumu. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3(8), 85-97.
  • Yıldırım, H. H. (2013). Türkiye Sağlık Sistemi: Sağlıkta Dönüşüm Programı Değerlendirme Raporu, Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası, Ankara.

THE EFFECT OF HEALTH TRANSFORMATION PROGRAM ON PATIENT SATISFACTION

Yıl 2019, Sayı: 20, 181 - 224, 01.06.2019

Öz

The study conducted on the effect of Health Transformation Program on patient satisfaction was conducted on 354 patients who applied to a private health institution in Gaziantep. The data collection tool used in the research, the scale used for the satisfaction of the Health Transformation Program and the questions about the opinions of the Health Transformation Program were collected by Kol 2014 . As a result of the research, it was seen that patients were generally satisfied with the health transformation program and that the health services provided within this scope were on-site services.

Kaynakça

  • Akdağ, R. (2012). Türkiye Sağlıkta Dönüşüm Programı Değerlendirme Raporu (2003-2011), T.C. Sağlık Bakanlığı Yayın No: 839, Ankara.
  • Bayri, O. (2013). ‘Türkiye’de Sosyal Güvenlik Sisteminin Kurum ve Kapsam Olarak Gelişimi ve Sosyal Güvenlik Adaleti’, Sosyal Güvenlik Dergisi, 3(2), 20-27.
  • Büber, R. ve Başer, H. (2012). Sağlık İşletmelerinde Müşteri Memnuniyeti: Vakıf Üniversitesi Hastanesinde Bir Uygulama. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(1), 270-275.
  • Çakır, Ö. ve Sakaoğlu, H. H. (2014). ‘Sağlık Çalışanlarının Performansa Dayalı Ek Ödeme Sis- teminde Ücret Adaleti Algısı: Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Örneği’, Çalışma İlişkileri Dergisi, 5(1),4-7.
  • Çelebi, M. (2015). Sağlık Hizmetlerinde Kalite Ve Hasta Memnuniyeti: Marmaris Devlet Hasta- nesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstan- bul.
  • Çelikay, F. ve Gümüş E. (2011). ’Sağlıkta Dönüşümün Ampirik Analizi’, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 66(3), 59-63.
  • Ergun, C. ve Ergun D. (2010). ‘Dönüşüm mü, Piyasalaştırma mı? Türkiye’de Sağlıkta Dönüşüm Programı Üzerine Bir Tartışma’, Toplum ve Demokrasi, 4(8-9-10), 38-42.
  • Görmüş, A. (2013). Sağlık Sisteminde Dönüşüm ve Sağlık İnsan Gücü Üzerinde Etkileri, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Gülmez, M. (2005). Sağlık Hizmetlerinde Memnuniyet Ölçümü ve Cumhuriyet Üniversitesi Araştırma Hastanesi’nde Ayakta Tedavi Gören Hastalara Yönelik Bir Uygulama. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(2), 167-169.
  • https://www.saglik.gov.tr/TR,10369/tarihi13121983--sayisi181--rg-tarihi14121983--rg- sayisi18251-saglik-bakanliginin-teskilat-ve-gorevleri-hakkinda-kanun-hukmunde- kararname.html Erişim Tarihi: 31.01.2019.
  • Kol, E. (2015). ‘Türkiye’de Sağlık Reformlarının Sağlık Hakkı Açısından Değerlendirilmesi’, Sosyal Güvenlik Dergisi: Journal Of Socıal Securty, 1(1), 140-159.
  • Özer, A. ve Çakıl, E. (2007). Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler. Tıp Araştırmaları Dergisi, 5(3), 138-145.
  • Peker, R. O., Kavak, H. O., Demirel, M., Daham, E., Dericioğulları, A. ve Okutan, H. (2012). Is- parta Süleyman Demirel Üniversitesi Kalp Damar Cerrahisi Kliniğinde Yatarak Tedavi Gören Hastalarda Memnuniyet Oranları. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(2), 65-68.
  • Söylemez, H., Koplay, M., Sak, M. E. ve Cıngu, A. K. (2009). Üroloji Poliklinik Hastalarında Üriner Sistem Ultrasonografi Sinin Hasta Memnuniyeti Üzerine Etkisi. Dicle Tıp Dergi- si, 36(2), 100-115.
  • Ünalan, D., Öztürk, A., Tolga, Y., Taşdelen, C., Yazlak, Z., Öğüt, E. ve Elmalı, F. (2008). Kayseri Devlet Hastanesinden Poliklinik Hizmeti Alan SSK Mensubu Erişkin Hastalarda Mem- nuniyet Durumu. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3(8), 85-97.
  • Yıldırım, H. H. (2013). Türkiye Sağlık Sistemi: Sağlıkta Dönüşüm Programı Değerlendirme Raporu, Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası, Ankara.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Fatma Tanrıverdi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Tanrıverdi, F. (2019). SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM PROGRAMININ HASTA MEMNUNİYETİNE ETKİSİ. Kesit Akademi Dergisi(20), 181-224.