BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN SOSYAL MEDYADAKİ YERİ VE ÖNEMİ: İNTERNET VE SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2018, Sayı: 17, 332 - 345, 01.10.2018

Öz

Bilişim ve teknoloji alanındaki gelişmelerle birlikte günümüzde kişiler zamanlarının birçoğunu internet ve sosyal medya üzerinde geçirmektedir. Bu gelişmeler tüketicileri hızlı bir biçimde sosyal medya üzerine çekmektedir. İnsanlar herhangi bir ürünü ya da hizmeti satın almadan önce mutlaka internet ve sosyal medya üzerinden inceleme gereksinimi duymaktadır. Tüm bunlara ek olarak, tüketiciler internet üzerinden içerik oluşturmaya, paylaşmaya, tecrübelerini aktarmaya fırsat bulmuştur. Artık işletmeler yeni düzeni ve medya sistemlerini yakından takip etmeye başlayarak, bu sistemi örgüt içerisine aktarmaya çalışmaktadır. Günümüzde örgütler, sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanarak pazarlama, reklam gibi uygulamalarına hız vermişlerdir. İşletmelerde sosyal medyanın kullanımı ve bu uygulamayı kullanan birimlerin sayısında artışlar meydana gelmektedir. Bu çalışmada, pazarlama faaliyetlerinin sosyal medya üzerinden nasıl yürütüldüğü araştırılarak, pazarlama faaliyetlerinin sosyal medya üstündeki etkileriyle ilgili bilgiler verilmiştir. Çalışmanın analiz kısmında, katılımcıların internet ve sosyal medya paylaşım platformlarının kullanımı değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Avcı, A. (2013). Türkiye’de İnternet ve İfade Özgürlüğü, Legal, İstanbul.
  • Bozarth, J. (2010). Social Media For Trainers, San Francisco: Pfeiffer Publish.
  • Dilmen, N. E. (2007). Yeni Medya Kavramı Çerçevesinde İnternet Günlükleri, Bloglar ve Gazeteciliğe Yansımaları, Marmara İletişim Dergisi.
  • Duryr, G. (2008). Opinion Piece: Social Media: Should Marketers Engage and How Can It Be Done Effectively Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice
  • Dülger, M. V. (2012). Bilişim Suçları, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Eser, Z., Korkmaz, S. ve Öztürk, S. A. (2011) Pazarlama, Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Si- yasal Kitabevi, Ankara.
  • Kotler, P. ve Lee, N. (2006). Kamu Sektöründe Pazarlama. MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Mucuk, İ. (2001). Pazarlama İlkeleri. 13.Baskı. Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2014). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları. Der Yayın- ları, İstanbul.
  • Parlak, F. (2009). Sosyal Medya ve Tüketici Satın Alma Karar Sürecine Etkileri: Nitel Bir Uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Tenekecioğlu, B. (2002). Genel İşletme. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Terkan, R. (2011). Pazarlamanın Bir Parçası Olarak Halkla İlişkiler: Tüketici Davranışları- nın Önemi, Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Girne Amerikan Üniversi- tesi.
  • Toprak, A. (2009). Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook: Görülüyorum Öyleyse Varım. Kal- kedon Yayınları, İstanbul.
  • Yenidünya, A. C. ve Değirmenci, O. (2003). Mukayeseli Hukukta ve Türk Hukukunda Bilişim Suçları, Legal Yayıncılık, İstanbul.

THE PLACE AND IMPORTANCE OF MARKETING COMMUNICATION IN SOCIAL MEDIA: A SURVEY ON INTERNET AND SOCIAL MEDIA USAGE

Yıl 2018, Sayı: 17, 332 - 345, 01.10.2018

Öz

Along with the developments in the field of information and technology, today most of the people spend their time on internet and social media. These developments quickly attract consumers to social media. People need to review the internet and social media before purchasing any product or service. Today, organizations are using social media effectively to speed up their applications like marketing and advertising. The use of social media in businesses and the number of units that use this application are increasing. In this study, how marketing activities are conducted through social media was investigated and information about the effects of marketing activities on social media was given. In the analysis part of the study, the use of social media sharing platforms in our country and the marketing activities and applications of the companies on these platforms were evaluated.

Kaynakça

  • Avcı, A. (2013). Türkiye’de İnternet ve İfade Özgürlüğü, Legal, İstanbul.
  • Bozarth, J. (2010). Social Media For Trainers, San Francisco: Pfeiffer Publish.
  • Dilmen, N. E. (2007). Yeni Medya Kavramı Çerçevesinde İnternet Günlükleri, Bloglar ve Gazeteciliğe Yansımaları, Marmara İletişim Dergisi.
  • Duryr, G. (2008). Opinion Piece: Social Media: Should Marketers Engage and How Can It Be Done Effectively Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice
  • Dülger, M. V. (2012). Bilişim Suçları, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Eser, Z., Korkmaz, S. ve Öztürk, S. A. (2011) Pazarlama, Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Si- yasal Kitabevi, Ankara.
  • Kotler, P. ve Lee, N. (2006). Kamu Sektöründe Pazarlama. MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Mucuk, İ. (2001). Pazarlama İlkeleri. 13.Baskı. Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2014). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları. Der Yayın- ları, İstanbul.
  • Parlak, F. (2009). Sosyal Medya ve Tüketici Satın Alma Karar Sürecine Etkileri: Nitel Bir Uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Tenekecioğlu, B. (2002). Genel İşletme. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Terkan, R. (2011). Pazarlamanın Bir Parçası Olarak Halkla İlişkiler: Tüketici Davranışları- nın Önemi, Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Girne Amerikan Üniversi- tesi.
  • Toprak, A. (2009). Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook: Görülüyorum Öyleyse Varım. Kal- kedon Yayınları, İstanbul.
  • Yenidünya, A. C. ve Değirmenci, O. (2003). Mukayeseli Hukukta ve Türk Hukukunda Bilişim Suçları, Legal Yayıncılık, İstanbul.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Görkem Kondal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Kondal, G. (2018). PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN SOSYAL MEDYADAKİ YERİ VE ÖNEMİ: İNTERNET VE SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Kesit Akademi Dergisi(17), 332-345.