BibTex RIS Kaynak Göster

DİJİTAL ÇAĞDA DİJİTAL TASARIM

Yıl 2018, Sayı: 17, 346 - 353, 01.10.2018

Öz

Tasarım alanında hayal gücümüzün bir sonu olmamaktadır. Zaman değişip yenilikler ortaya çıksa bile hayal etmeye ve hayalleri gerçekleştirmeye devam edeceğiz. Bu araştırmada teknoloji ve tasarımın ortak ürünü olan eserlerden örnekler verilecektir. Teknoloji olarak akıllı telefonlardan bahsedilmektedir. Akıllı telefonlarımız aracılığı ile tasarımlara yeni bir boyut daha katılabilmektedir. Bu yenilikte artırılmış gerçekliktir. Artırılmış gerçeklik yeni değil ama sanat alanında kullanımı çok da eski değildir. Bu araştırmada amaç da artırılmış gerçeklik uygulama ve teknolojileri ile sanatın durumunu açıklamaktır. Artırılmış gerçeklik, Sanal gerçeklik her alanda hızlı bir şekilde ilerlemektedir. Bu teknolojinin tanımı yapılmıştır. Sanat alanında nerelerde kullanıldığı ve sağlamış olduğu yenilikler örnekler ile açıklanmıştır.

Kaynakça

  • Bayram, S.(1999). Eğitimde Sanal Gerçeklik Uygulamaları. Marmara Üniversitesi Atatürk Eği- tim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi Sayı; 11, Sayfa; 49-54.
  • Cirulis, A., Brigmanis, K.B.(2013). 3D Outdoor Augmented Reality for Architecture and Urban Planning. Procedia Computer Science, Vol.25, pp.71-79.
  • Coşkun, C. (2017). Bir Sergileme Yöntemi Olarak Artırılmış Gerçeklik. Sanat ve Tasarım Dergisi, 20, 61-75.
  • Hughes, R. (2014). Augmented Reality: Developments, Technologies and Applications. New York: Nova Science Publishers, Inc.
  • Kuruüzümcü, R. (2010). Bir Dijital Ortam ve Sanat Formu Olarak Sanal Gerçeklik. Sanat Dergisi, 0(12), 93-96.
  • Olalde, K., Guesalaga, I.(2013). The New Dimension in a Calender: The Use of Different Senses and Augmented Reality Apps. Procedia Computer Science, Vol.25, pp. 411-419.
  • Savaş, U.T. (2017). Gerçek Nesne Simülasyonu Olan Sanal Nesne Bağlamında Özgün Uygula- malar. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Yazıları Dergisi, Sayı; 36, Sayfa 91-105.
  • Sherman, W. R., & Craig, A. B. (2003). Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design. San Francisco, CA: Morgan Kaufmann.
  • Yunuene (2018). http://www.yunuene.com/about-me/(Erişim tarihi, 10.10.2018).
  • Fotoğraf 1. http://www.yunuene.com/portfolio/augmented-reality-art/ (Erişim tarihi, 10.10.2018).
  • Fotoğraf 2. http://www.yunuene.com/portfolio/augmented-reality-art/#&gid=1&pid=41 (Erişim tarihi, 10.10.2018).
  • Fotoğraf 3. https://www.youtube.com/watch?v=ybICCDTkG8w (Erişim tarihi, 10.10.2018).
  • Fotoğraf 4. http://www.yunuene.com/portfolio/augmented-reality-art/#&gid=1&pid=43 (Erişim tarihi, 10.10.2018).
  • Fotoğraf 5. https://www.youtube.com/watch?v=eNYhrC5wSa0 (Erişim tarihi, 10.10.2018).
  • Fotoğraf 6. https://www.youtube.com/watch?v=MaTxlwSTXYk (Erişim tarihi, 10.10.2018).
  • Fotoğraf 7. https://www.youtube.com/watch?v=TufNDOSeQY8 (Erişim tarihi, 10.10.2018).

DIGITAL ART IN DIGITAL AGE

Yıl 2018, Sayı: 17, 346 - 353, 01.10.2018

Öz

It is not the end of our imagination in the field of design. We will continue to dream and realize dreams even if time changes and innovations have emerged. In this research, examples of works which are the common products of technology and design will be given. Smart phones are mentioned as technology. A new dimension can be added to the designs through our smart phones. This innovation is augmented reality. Augmented reality is not new, but its use in the field of art is not very old. The aim of this research is to explain the state of art with the applications and technologies of augmented reality. Augmented reality, Virtual reality is advancing rapidly in all areas. The definition of this technology has been made. Where the art is used in the field and provided innovations are explained with examples.

Kaynakça

  • Bayram, S.(1999). Eğitimde Sanal Gerçeklik Uygulamaları. Marmara Üniversitesi Atatürk Eği- tim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi Sayı; 11, Sayfa; 49-54.
  • Cirulis, A., Brigmanis, K.B.(2013). 3D Outdoor Augmented Reality for Architecture and Urban Planning. Procedia Computer Science, Vol.25, pp.71-79.
  • Coşkun, C. (2017). Bir Sergileme Yöntemi Olarak Artırılmış Gerçeklik. Sanat ve Tasarım Dergisi, 20, 61-75.
  • Hughes, R. (2014). Augmented Reality: Developments, Technologies and Applications. New York: Nova Science Publishers, Inc.
  • Kuruüzümcü, R. (2010). Bir Dijital Ortam ve Sanat Formu Olarak Sanal Gerçeklik. Sanat Dergisi, 0(12), 93-96.
  • Olalde, K., Guesalaga, I.(2013). The New Dimension in a Calender: The Use of Different Senses and Augmented Reality Apps. Procedia Computer Science, Vol.25, pp. 411-419.
  • Savaş, U.T. (2017). Gerçek Nesne Simülasyonu Olan Sanal Nesne Bağlamında Özgün Uygula- malar. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Yazıları Dergisi, Sayı; 36, Sayfa 91-105.
  • Sherman, W. R., & Craig, A. B. (2003). Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design. San Francisco, CA: Morgan Kaufmann.
  • Yunuene (2018). http://www.yunuene.com/about-me/(Erişim tarihi, 10.10.2018).
  • Fotoğraf 1. http://www.yunuene.com/portfolio/augmented-reality-art/ (Erişim tarihi, 10.10.2018).
  • Fotoğraf 2. http://www.yunuene.com/portfolio/augmented-reality-art/#&gid=1&pid=41 (Erişim tarihi, 10.10.2018).
  • Fotoğraf 3. https://www.youtube.com/watch?v=ybICCDTkG8w (Erişim tarihi, 10.10.2018).
  • Fotoğraf 4. http://www.yunuene.com/portfolio/augmented-reality-art/#&gid=1&pid=43 (Erişim tarihi, 10.10.2018).
  • Fotoğraf 5. https://www.youtube.com/watch?v=eNYhrC5wSa0 (Erişim tarihi, 10.10.2018).
  • Fotoğraf 6. https://www.youtube.com/watch?v=MaTxlwSTXYk (Erişim tarihi, 10.10.2018).
  • Fotoğraf 7. https://www.youtube.com/watch?v=TufNDOSeQY8 (Erişim tarihi, 10.10.2018).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Elif Sabancı Polat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Sabancı Polat, E. (2018). DİJİTAL ÇAĞDA DİJİTAL TASARIM. Kesit Akademi Dergisi(17), 346-353.