BibTex RIS Kaynak Göster

SÜPERMARKETLERİN FİYAT POLİTİKASI UYGULAMALARININ MÜŞTERİ BAĞLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2018, Sayı: 17, 374 - 388, 01.10.2018

Öz

Süpermarket işletmeleri, günümüzde her ilde her ilçede ve hatta her mahallede bulunan işletmeler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu durum temel olarak, tüketicilerin süpermarket işletmelerine göstermiş olduğu talep ile açıklanabilmektedir. Ayrıca süpermarketler pek çok ürün grubunun bir arada satışının gerçekleştiği perakende mağazaları olması nedeniyle tüketiciler tarafından tercih edilmektedir. Tüketiciler, satın alma gücü oranında tercihlerini gerçekleştirir. Bu bakımdan pazarlanan mal veya hizmetin fiyatı, o mal veya hizmetin tüketiciler tarafından satın alınıp alınmayacağı konusunda belirleyici bir husustur. Bu doğrultuda araştırmanın analiz kısmında, süpermarketlerin uygulamış oldukları fiyat politikalarına göre, tüketicilerin süpermarketleri tercih etme eğilimleri değerlendirilmiştir. Araştırmanın evrenini İstanbul Beylikdüzü’nde yaşayan ve süpermarketlerden alışveriş yapan tüketicilerin tamamıdır. Örneklemi ise araştırmaya gönüllü olarak katılım gösteren 150 tüketici oluşturmaktadır. Yüz yüze anket yöntemi ile toplanan verilen SPSS 18.0 programında analiz edilmiş, ucuza satın alma eğilimine sahip olmaları ile ürünün kalitesi yüksek ise yüksek fiyat ödeme eğilimleri arasındaki negatif yönlü orta şiddette, süpermarketlerin uygulamış oldukları indirim kampanyaları, ucuza satın alma eğiliminde olan katılımcıların tüketim tercihlerinde pozitif yönlü orta kuvvette, süpermarketlerin uygulamış oldukları indirim kampanyalarının, kaliteye bağlı yüksek fiyat verme eğiliminde olan katılımcıların tüketim tercihlerinde negatif yönlü zayıf bir etki olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akturan, U. (2011). Perakende Yönetimi: İndirimli Gıda Marketlerinde Müşteri Olma Niyetine Yönelik Bir Araştırma. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2012). Modern Pazarlama. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Arabacı, B. (2010). Müşteri İlişkileri ve CRM. İstanbul: Kum Saati Yayınları.
  • Arslan, F. M. (2011). Mağazacılıkta Atmosfer (2. b.). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Atılgan, K. Ö. (2015). Pazarlamada Fiyat: Davranışsal Bir Yaklaşım. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Cemalcılar, İ. (1998). Pazarlama, Kavramlar-Kararlar. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Çabuk, S., & Yağcı, M. (2003). Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım. Adana: Nobel Kitabevi.
  • Demirel, Y. (2006). Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Bilgi Paylaşımı. İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık.
  • İslamoğlu, A. H. (2003). Tüketici Davranışları. İstanbul: Beta Yayım Dağıtım A.Ş.
  • İslamoğlu, A. H. (2013). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Karafakıoğlu, M. (2005). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Mazlum, M. (2010). Pazarlama İlkeleri. Mersin: Çağ Üniversitesi Yayınları.
  • Odabaşı, Y. (2006). Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi: CRM. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Peppers, D., & Rogers, M. (2013). Müşteri İlişkileri Yönetimi CRM. İstanbul: Optimist Yayım Dağıtım.
  • Pondstone, W. (2016). Fiyatlandırma Sırları. İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş
  • Tek, Ö. B. (1984). Perakende Pazarlama Yönetimi. İzmir: Üçel Yayıncılık.
  • Tek, Ö. B., & Özgül, E. (2013). Modern Pazarlama İlkeleri. İzmir: Birleşik Matbaacılık Ltd.
  • Türk, Z. (2004). Tüketici Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörler ve Perakendeci Markası Üzerine Bir Alan Araştırması. Muğla: Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ülken, Y. (1999). Fiyat Teorisi. İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Varinli, İ., & Çatı, K. (2010). Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler (2 b.). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yereli, N. A. (2001). Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) ve Günümüz Türkiye'sinin Yeri. Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1), 33.

AN APPLICATION ON THE EFFECT OF SUPERMARKET PRICE POLICY PRACTICES ON CUSTOMER CONTEXT

Yıl 2018, Sayı: 17, 374 - 388, 01.10.2018

Öz

Supermarket operators are now confronted as businesses located in every province, every district, and even every neighborhood. This can be explained mainly by the demand that consumers have shown to supermarket businesses. In addition, supermarkets are preferred by consumers because they are retail stores where many product groups are sold together. Consumers make purchasing power ratio preferences. In this respect, the price of the goods or services marketed is a decisive factor for consumers to buy or sell the goods or services. In this analysis, in the analysis part of the study, consumers' tendency to prefer supermarkets was evaluated according to the price policies they applied. The universe of the research is all of the consumers who live in Beylikdüzü Istanbul and shop at supermarkets. The sample consists of 150 consumers voluntarily participating in the survey. They are analyzed in the SPSS 18.0 program that is collected by the face-to-face survey method and they have a tendency to buy cheaply and if the product quality is high, there is a negative moderate severity between the high price payment tendency and the discount campaigns applied by supermarkets. mid-market, and supermarket discount campaigns have been found to have a negative negative impact on consumers' preferences for high quality pricing.

Kaynakça

  • Akturan, U. (2011). Perakende Yönetimi: İndirimli Gıda Marketlerinde Müşteri Olma Niyetine Yönelik Bir Araştırma. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2012). Modern Pazarlama. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Arabacı, B. (2010). Müşteri İlişkileri ve CRM. İstanbul: Kum Saati Yayınları.
  • Arslan, F. M. (2011). Mağazacılıkta Atmosfer (2. b.). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Atılgan, K. Ö. (2015). Pazarlamada Fiyat: Davranışsal Bir Yaklaşım. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Cemalcılar, İ. (1998). Pazarlama, Kavramlar-Kararlar. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Çabuk, S., & Yağcı, M. (2003). Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım. Adana: Nobel Kitabevi.
  • Demirel, Y. (2006). Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Bilgi Paylaşımı. İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık.
  • İslamoğlu, A. H. (2003). Tüketici Davranışları. İstanbul: Beta Yayım Dağıtım A.Ş.
  • İslamoğlu, A. H. (2013). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Karafakıoğlu, M. (2005). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Mazlum, M. (2010). Pazarlama İlkeleri. Mersin: Çağ Üniversitesi Yayınları.
  • Odabaşı, Y. (2006). Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi: CRM. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Peppers, D., & Rogers, M. (2013). Müşteri İlişkileri Yönetimi CRM. İstanbul: Optimist Yayım Dağıtım.
  • Pondstone, W. (2016). Fiyatlandırma Sırları. İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş
  • Tek, Ö. B. (1984). Perakende Pazarlama Yönetimi. İzmir: Üçel Yayıncılık.
  • Tek, Ö. B., & Özgül, E. (2013). Modern Pazarlama İlkeleri. İzmir: Birleşik Matbaacılık Ltd.
  • Türk, Z. (2004). Tüketici Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörler ve Perakendeci Markası Üzerine Bir Alan Araştırması. Muğla: Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ülken, Y. (1999). Fiyat Teorisi. İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Varinli, İ., & Çatı, K. (2010). Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler (2 b.). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yereli, N. A. (2001). Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) ve Günümüz Türkiye'sinin Yeri. Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1), 33.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mert Abakuş

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Abakuş, M. (2018). SÜPERMARKETLERİN FİYAT POLİTİKASI UYGULAMALARININ MÜŞTERİ BAĞLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Kesit Akademi Dergisi(17), 374-388.