Dijital medya; bilgisayarlarca kodlanmış olan ses, görüntü, video, fotoğraf vb. içerikleri ifade etmektedir. Kodlamadaki amaç dijital anlamca sıkıştırılan verilerin özelliklerinden ileri gelmektedir. Kodlama ile ilgili içerikleri birer dijital medya dosyası haline gelir ve uyumlu cihazlar tarafından yürütülebilir, saklanabilir. Tür ve içeriğinin ötesinde dijital medya günümüz koşullarında özellikle yeni nesil tarafından üst düzeyde ilgi/gereksinim görmekte ve görmeye devam etmektedir. Söz konusu ilgi gereksinimin de ötesinde bir bağımlılık hali olarak da nitelendirilebilir. Bu çalışmada amaç; Adnan Menderes Üniversitesi, Atça Meslek Yüksekokulu’nda eğitim gören öğrencilerin dijital medyaya ilişkin bağımlılıklarının ölçülmesidir. Çalışmada öncelikle dijital medyaya ilişkin genel bilgilere verilmekte çalışılacak, sonrasında ise anket çözümlemesi yapılacaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Atça Meslek Yüksekokulu’nda eğitim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Yapılan araştırma sonucunda; Meslek Yüksekokulumuzda bulunan bölümler arasında anlamlı bir farklılık bulunmadığı gözlemlenmiştir.
Abstract Digital media; Audio, video, photo, etc., encoded in computers. Content. The purpose of coding comes from the characteristics of digitally compressed data. Coding-related content can be stored in a digital media file, which can be played and played by compatible devices. Beyond genre and content, digital media continues to see and be seen at a high level of interest, especially by the new generation in today's conditions. It can also be regarded as a state of dependence beyond the need for attention. In this study; Adnan Menderes University is the measurement of the dependence of the students at Atça Vocational School on digital media. In the study, firstly the general information about the digital media will be tried to be given and then the questionnaire will be analyzed. The study group of the study forms the students who are trained at Atça Vocational School. As a result of the research; It was observed that there was no significant difference between the sections in the Vocational High School.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 17 |