Ekonomik büyüme ve kalkınma günümüz ülkelerinin en büyük sorunlarından biridir. Ekonomik büyümeye bağlı olarak gelişen kalkınmanın sürdürülebilir olması son dönemde ülkeleri ilgilendiren bir sorun olarak ortaya çıkmıştır. İnsanlar ortak gelecek için insan merkezli bir dürdürülebilir kalkınmayı istemektedirler. Sürdürülebilir kalkınma gelecek nesillerin ihtiyaçlarından çalmadan kendi ihtiyaçlarımızı iyi bir biçimde karşılamaktır. Bu çalışma ön lisans öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınmaya ilişkin tutumlarının belirlenmesini ölçmeye yöneliktir. Araştırmaya Adnan Menderes Üniversitesi’nde eğitim gören 320 Nazilli MYO üniversitesi öğrencisi katılmıştır. Verilerin analizinde SPSS, istatiksel farklılık-ilişkilerin analizinde t-test, korelasyon ve ANOVA testleri kullanılmıştır. Çalışmada sürdürülebilir kalkınmaya ilişkin tutumları belirlemek için Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli Meslek Yüksekokulunda okuyan öğrencilere bir anket uygulanmıştır. Öğrencilerin sürdürülebilir kalkınmaya ilişkin tutumlarının tespit edilerek sonuçlarının değerlendirilmesi bu çalışmanın temel amaçları arasında yer almaktadır.
Economic growth and development is one of the biggest problems in todays countries. Development which is connected to economic growth needs to be sustainable and therefore is the foci of many countries. People want a human centered sustainable development for a common future. Sustainable development provides our requirements without steeling from future generations requirements. This study aims to determine the attitude towards sustainable development of Vocational School students. 320 university students studying at Adnan Menderes University Nazilli Vocational School participated in the research. In the analysis of the data, SPSS; in the analysis of statistical difference relationships, t-test were used. In the study, so as to be able to determine the exam anxiety, a questionnaire was applied to the students of Adnan Menderes University Nazilli Vocational School. The main objectives of this study is to detect the attitude towards sustainable development of the students and to evaluate the outcomes.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 17 |