BibTex RIS Kaynak Göster

CORPORATE SOCIAL MARKETING IN PUBLIC AGENCIES: CASE OF KARAMAN PDFAL

Yıl 2017, Sayı: 12, 125 - 135, 01.12.2017

Öz

Today, each of the institutions has a variety of responsibilities towards collecting inhabitants. In this period of increasing competition, companies are not only required to fulfill their economic and legal responsibilities but also expect to take actions such as increasing the quality of life by fulfilling voluntary liability obligations from community enterprises. For this reason, corporate social marketing and social responsibility elements have gained a very important dimension especially in terms of public enterprises. Organizations in the public sector, nonprofit organizations and some companies operating in the private sector contribute to community development by integrating corporate social responsibility and social marketing practices into their strategies or business areas. The main aim of this study is to introduce selected examples in the context of corporate marketing, social responsibility and social marketing applications of the Karaman Provincial Directorate of Food, Agriculture and Livestock.

Kaynakça

  • Bowen, H. R., 1953. The Social Responsibilities of the Businessman. New York: Harper and Row.
  • Coşkun Değirmen, Gül (2016). Kurumsal Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Epstein, E., 1987. The corporate social policy process: Beyond business ethics, corporate social responsibility, and corporate social responsiveness. California Manage- ment Review, Cilt 29, pp. 99-114.
  • Eser, Zeliha ve Özdoğan, F. Bahar (2006). Sosyal Pazarlama Toplumun Refahı ve Kali- teli Yaşamı İçin (1. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • European Commission, 2011. A renewed EU strategy 2011-14 for Corporate Social Res- ponsibility, Brussels: EUROPEAN COMMISSION.
  • Frederick, W., 1960. The growing concern over business responsibility. California Ma- nagement Review 2, pp. 54-61.
  • Friedman, M., 1962. Capitalism and Freedom. Chicago: University of Chicago Press.
  • Goldberg, Marvin E.; Martin Fisbein ve Susan E. Middlestadt (1997). Social Marketing: Theoretical and Practical Perspectives, Lawrence Erlbaum Associates Publis- hers, London.
  • Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında KHK (2011). T.C. Resmi Gazete, 639, 08 Haziran 2011. Hastings, Gerard (2015). Marketing in a Post-Consumer Society. https://www.pazarlama.org.tr/, Erişim Tarihi: 21.10.2017.
  • Hayward, L., Lambraki, I., ve Garcia, J. (2012), Social Marketing to Influence Young Adults’ Tobacco Behaviour, Toronto, Ontario: Program Training and Consulta- tion Centre and the Propel Centre for Population Health Impact, University of Waterloo.
  • Karaman İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü: (Erişim Tarihi: 15.10.2017) http://www.karaman.tarim.gov.tr.
  • Karaarslan, Mustafa H. ve Altuntaş, Başar (2015). Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kit- le Fonlaması.
  • https://www.pazarlama.org.tr/upk-2015/index.php? me
  • nu=bildiriler_sunular, Erişim Tarihi: 21.10.2017.
  • Kotler, Philip ve Lee, Nancy R. (2007). Kamu Sektöründe Pazarlama Kamu Kuruluşla- rının Performansını Geliştirmek için Bir Yol Haritası (1.Baskı). İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri.
  • Lee, Nancy R. ve Kotler, Philip (2011) Social Marketing: Influencing Behaviors for Good. Sage Pubications, USA.
  • Tek, Ömer Baybars ve Engin, Özgül, (2008). Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/03/20170331-14.htm
  • http://www.kop.gov.tr/sayfalar/program-ve-faaliyetler/83
  • http://konya.tarim.gov.tr/Haber/451/Goksu-Taseli-Havzasi-Kalkinma-Projesi)

KAMU KURUMLARINDA KURUMSAL SOSYAL PAZARLAMA: KARAMAN İGTHM ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Sayı: 12, 125 - 135, 01.12.2017

Öz

Günümüzde kurumların her birinin içinde yaşadığı topluma karşı çeşitli sorumlulukları vardır. Rekabetin artarak zorlaştığı bu dönemde şirketlerin sadece ekonomik ve yasal sorumluluklarını yerine getirmeleri yeterli olmamakta, toplum işletmelerden gönüllü sorumluluk yükümlülüğünü yerine getirerek yaşam kalitesinin artırılması gibi eylemlerde bulunmasını da beklemektedir. Bu nedenle kurumsal sosyal pazarlama ve sosyal sorumluluk unsurları özellikle kamusal işletmeler açısından oldukça önem arz eden bir boyut kazanmıştır. Kamu sektöründeki kuruluşlar, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar ve özel sektörde faaliyet gösteren bazı şirketler, kurumsal sosyal sorumluluk ve sosyal pazarlama uygulamalarını stratejilerine veya iş alanlarına entegre ederek toplumun kalkınmasına katkıda bulunmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı Karaman İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nün kurumsal pazarlama, sosyal sorumluluk, sosyal pazarlama uygulamaları ekseninde seçilmiş örneklerin ortaya konmasıdır.

Kaynakça

  • Bowen, H. R., 1953. The Social Responsibilities of the Businessman. New York: Harper and Row.
  • Coşkun Değirmen, Gül (2016). Kurumsal Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Epstein, E., 1987. The corporate social policy process: Beyond business ethics, corporate social responsibility, and corporate social responsiveness. California Manage- ment Review, Cilt 29, pp. 99-114.
  • Eser, Zeliha ve Özdoğan, F. Bahar (2006). Sosyal Pazarlama Toplumun Refahı ve Kali- teli Yaşamı İçin (1. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • European Commission, 2011. A renewed EU strategy 2011-14 for Corporate Social Res- ponsibility, Brussels: EUROPEAN COMMISSION.
  • Frederick, W., 1960. The growing concern over business responsibility. California Ma- nagement Review 2, pp. 54-61.
  • Friedman, M., 1962. Capitalism and Freedom. Chicago: University of Chicago Press.
  • Goldberg, Marvin E.; Martin Fisbein ve Susan E. Middlestadt (1997). Social Marketing: Theoretical and Practical Perspectives, Lawrence Erlbaum Associates Publis- hers, London.
  • Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında KHK (2011). T.C. Resmi Gazete, 639, 08 Haziran 2011. Hastings, Gerard (2015). Marketing in a Post-Consumer Society. https://www.pazarlama.org.tr/, Erişim Tarihi: 21.10.2017.
  • Hayward, L., Lambraki, I., ve Garcia, J. (2012), Social Marketing to Influence Young Adults’ Tobacco Behaviour, Toronto, Ontario: Program Training and Consulta- tion Centre and the Propel Centre for Population Health Impact, University of Waterloo.
  • Karaman İl Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü: (Erişim Tarihi: 15.10.2017) http://www.karaman.tarim.gov.tr.
  • Karaarslan, Mustafa H. ve Altuntaş, Başar (2015). Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kit- le Fonlaması.
  • https://www.pazarlama.org.tr/upk-2015/index.php? me
  • nu=bildiriler_sunular, Erişim Tarihi: 21.10.2017.
  • Kotler, Philip ve Lee, Nancy R. (2007). Kamu Sektöründe Pazarlama Kamu Kuruluşla- rının Performansını Geliştirmek için Bir Yol Haritası (1.Baskı). İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri.
  • Lee, Nancy R. ve Kotler, Philip (2011) Social Marketing: Influencing Behaviors for Good. Sage Pubications, USA.
  • Tek, Ömer Baybars ve Engin, Özgül, (2008). Modern Pazarlama İlkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/03/20170331-14.htm
  • http://www.kop.gov.tr/sayfalar/program-ve-faaliyetler/83
  • http://konya.tarim.gov.tr/Haber/451/Goksu-Taseli-Havzasi-Kalkinma-Projesi)
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nihat Doğanalp

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Doğanalp, N. (2017). KAMU KURUMLARINDA KURUMSAL SOSYAL PAZARLAMA: KARAMAN İGTHM ÖRNEĞİ. Kesit Akademi Dergisi(12), 125-135.