BibTex RIS Kaynak Göster

ÜRETİMDE HATA ÖNLEME ARACI OLARAK POKA-YOKE SİSTEMİ VE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Sayı: 11, 339 - 350, 01.10.2017

Öz

Özellikle son yüzyılda teknolojik gelişmelerin yaşanması, endüstriyel üretimin artması ve yaşam standartlarının yükselmesiyle birlikte müşterilerin daha bilinçli ve seçici hale gelmeleri sonucu, ürünlerde kaliteye önem verme düzeyi giderek yükselmiştir. Bunun yanında küresel rekabet ortamında işletmelerin yarış halinde olmalarıyla birlikte hem kalite hem de maliyetlerde yaşanacak iyileşme olgusu ön plana çıkmış konumdadır. Bu noktalardan hareketle üretimde hataları önleyerek, kaliteli üretime destek verilmesi, son derece dikkatle üzerinde durulması gereken bir konu olarak karşımıza çıkmıştır. Bu doğrultuda çalışmamızda, üretimde meydana gelen hataları önleyerek veya azaltarak kaliteli üretime hizmet eden bir teknik olan poka-yoke tekniğinden bahsedilmiş ve akabinde bir uygulama örneğine değinilerek bulguları paylaşılmıştır.

Kaynakça

  • Baraçlı, H. (1998). Sıfır Hataya Ulaşmada Pok-Yoke Tekniği ve Ayakkabı Sektöründe Uygu- lama Çalışması. Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü, İs- tanbul.
  • Dudek-Burlikowska, M., & Szewieczek, D. (2009). The Poka-Yoke Method As An Imp- roving Quality Tool Of Operations In The Process. Journal of Achievements in Ma- terials and Manufacturing Engineering, 36(1), 95-102.
  • Güngör, F. (2003). Kalite Yönetim Sisteminde Poka-Yoke Tekniği. ÜAS’03, III.Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu. İstanbul.
  • Parıltı, N. (2003). Müşteri Memnuniyetinin Sağlanmasında Hatasız Üretim Aracı: Poka Yoke. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-9.
  • Patil, P. S., , Parit, S. P., Burali, Y.N. (2013). Review Paper On Poka Yoke: The Revoluti- onary Idea In Total Productive Management. Research Inventy: International Jour- nal Of Engineering And Science Issn: 2278-4721, Vol. 2, Issue 4, 19-24.
  • Robinson, H. (1997). Using Poka-Yoke Techniques For Early Defect Detection. In Sixth International Conference on Software Testing Analysis and Review, 134-145.
  • Shingo. S. (1986), Zero Quality Control: Source Inspection and the Poka-Yoke System. Productivity Press, U.S.A.
  • Tsou, J. C., & Chen, J. M. (2005). Dynamic Model For A Defective Production System With Poka-Yoke. Journal Of The Operational Research Society, 56(7), 799-803.
  • Zerenler, M., Karaboğa, K. (2014). Müşteri Memnuniyetinin Sağlanmasında Hataların Önlenmesine Yönelik Üretim Odaklı Bir Bakış Açısı: Poka-Yoke Sistemleri. Selcuk University Social Sciences Institute Journal, 32(Dr. Mehmet YILDIZ Özel Sayısı), 263- 275.

POKA-YOKE SYSTEM AS AN ERROR PREVENTION TOOL IN PRODUCTION AND AN APPLICATION EXAMPLE

Yıl 2017, Sayı: 11, 339 - 350, 01.10.2017

Öz

Levels of concern for quality in products increased on the grounds that customers become more discerning owing to technological development, industrial production and an increase in living standards rising especially in the last century. Besides, the fact that the companies are in competition in the global competitive environment, improvement in both quality and cost became more important. From this point of view, avoiding the mistakes in production and the support to the quality production has emerged as a subject that needs to be carefully considered. In this respect in this present study, poke-yoke technique mentioned that serves to prevent or decreasing the errors in production, and then findings are shared with referring to the application example.

Kaynakça

  • Baraçlı, H. (1998). Sıfır Hataya Ulaşmada Pok-Yoke Tekniği ve Ayakkabı Sektöründe Uygu- lama Çalışması. Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü, İs- tanbul.
  • Dudek-Burlikowska, M., & Szewieczek, D. (2009). The Poka-Yoke Method As An Imp- roving Quality Tool Of Operations In The Process. Journal of Achievements in Ma- terials and Manufacturing Engineering, 36(1), 95-102.
  • Güngör, F. (2003). Kalite Yönetim Sisteminde Poka-Yoke Tekniği. ÜAS’03, III.Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu. İstanbul.
  • Parıltı, N. (2003). Müşteri Memnuniyetinin Sağlanmasında Hatasız Üretim Aracı: Poka Yoke. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-9.
  • Patil, P. S., , Parit, S. P., Burali, Y.N. (2013). Review Paper On Poka Yoke: The Revoluti- onary Idea In Total Productive Management. Research Inventy: International Jour- nal Of Engineering And Science Issn: 2278-4721, Vol. 2, Issue 4, 19-24.
  • Robinson, H. (1997). Using Poka-Yoke Techniques For Early Defect Detection. In Sixth International Conference on Software Testing Analysis and Review, 134-145.
  • Shingo. S. (1986), Zero Quality Control: Source Inspection and the Poka-Yoke System. Productivity Press, U.S.A.
  • Tsou, J. C., & Chen, J. M. (2005). Dynamic Model For A Defective Production System With Poka-Yoke. Journal Of The Operational Research Society, 56(7), 799-803.
  • Zerenler, M., Karaboğa, K. (2014). Müşteri Memnuniyetinin Sağlanmasında Hataların Önlenmesine Yönelik Üretim Odaklı Bir Bakış Açısı: Poka-Yoke Sistemleri. Selcuk University Social Sciences Institute Journal, 32(Dr. Mehmet YILDIZ Özel Sayısı), 263- 275.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Murat Arslandere Bu kişi benim

Mahmut Tekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Arslandere, M., & Tekin, M. (2017). ÜRETİMDE HATA ÖNLEME ARACI OLARAK POKA-YOKE SİSTEMİ VE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. Kesit Akademi Dergisi(11), 339-350.