BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF BRAND LOYALTY ON PURCHASING BEHAVIORS: A RESEARCH ON MOBILE PHONE USERS IN DIYARBAKIR PROVINCE

Yıl 2017, Sayı: 11, 476 - 490, 01.10.2017

Öz

In this study, it was intended to examine the effects of brand loyalty on purchasing behaviors. A study was carried out on mobile phone users living in Diyarbakır province. Within the scope of this research, face-to-face survey method was applied to 500 mobile phone users in 2017, but 464 questionnaires were found useable. The obtained data were loaded to SPSS survey program and analyzed. In this study, t-Test and one-way ANOVA test, as well as reliability analysis, were applied. As a result of this research, significant differences were found between the mobile phone brands preferred by individuals and their age, and between the brand preferences of the participants and the mobile phone brand. Those who prefer Apple are more loyal to their brands compared to those who prefer Samsung and LG. Brand loyalty is higher in those between the ages of 36-45 compared to those between the ages of 16-25. A significant difference was not found between the incomes of the people and their brand loyalty.

Kaynakça

  • Aaker, David A.,(1995), Building Strong Brands, New York: The Free Press.
  • Aysen Esin, Ali Yaylı, Engin Helvacı (2012), “Üniversitelerin Marka Kişiliği Algısının Bir Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”, İşletme Araştırmaları Dergisi Cilt 4, Sayı 4, s. 182-204.
  • Blythe, Jim (2001), Pazarlama İlkeleri, (Çev: Y. Odabaşı), Bilim Teknik Yayınevi: İstan- bul.
  • Büte, Mustafa (2011), “Etik İklim, Örgütsel Güven ve Bireysel Performans Arasındaki İlişki”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 25, Sayı: 1, s. 171-192.
  • Büyüköztürk, Şener (2002), Sosyal Bilimler için Veri Analizi İçin El Kitabı Pagem Aka- demi İstanbul.
  • Erdil Tayyip ,Yeşim Uzun (2010), Marka Olmak, Beta Yay: İstanbul
  • Keskin, H. Dilara ve Salih Yıldız (2010), Tüketicilerin Marka Tercihinde Etkili Olan Faktörler İle Marka İmajı’nın Marka Değeri Üzerindeki Etkileri: Trabzon Ör- neği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt. 27, s. 239–254.
  • Kotler, Philip, Gary Armstrong (2008) Principles of Marketing, 12th edition, Pearson Prentice Hall: New Jersey.
  • Kotler, Philip, Gary ARMSTRONG (2004), Principles Of Marketing, Pearson-Prentice Hall Education International: New Jersey.
  • Lorcu, Fatma (2015), Örneklerle veri Analizi SPSS uygulamalı Detay Yayıncılık: Anka- ra
  • Perrault, William D., Joseph P.Cannon, E.Jerome Mc.Charty (2013), Pazarlamanın Te- melleri,(Çev.Ed. Asım Günal Önce), Nobel Yayınevi: Ankara.
  • Perry, Alycia, David Wismon(2004), Markanın DNA’sı Eşsiz ve Dayanıklı Markalar Yaratmanın Kuralları, (Çev: Zeynep Yılmaz), İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Yazıcıoğlu, Yahşi ve Samiye Erdoğan (2004). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yön- temleri. Detay Yayıncılık : Ankara
  • Türkay, Ayşegül (2011), Satın Alma Davranışları Açısından Üniversite Öğrencileri Arasında Marka Bağımlılığının Önemi: Batı Akdeniz Üniversiteleri Üzerinde Bir Uygulama, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi Tezi, Isparta: Süleyman De- mirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

MARKA BAĞIMLILIĞININ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE ETKİSİ: DİYARBAKIR İLİNDE CEP TELEFONU KULLANICILARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2017, Sayı: 11, 476 - 490, 01.10.2017

Öz

Bu çalışmada, marka bağımlılığının satın alma davranışları üzerindeki etkileri incelenmek istenmiştir. Diyarbakır ilinde yaşayan cep telefonu kullanıcıları üzerinde bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma kapsamında 2017 yılında, 500 cep telefonu kullanıcısına yüz yüze anket yöntemi uygulanmış ancak 464 anket kullanılabilir düzeyde bulunmuştur. Elde edilen veriler SPSS anket programına yüklenmiş ve analizi yapılmıştır. Bu çalışmada güvenilirlik analizinin yanında t-Testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Bu araştırma neticesinde, bireylerin tercih ettiği cep telefonu markası ile bireylerin yaşları arasında; katılımcıların marka tercihleri ile cep telefonu markası arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Apple tercih edenler Samsung ve LG tercih edenlere göre markalarına daha fazla bağlıdırlar. 36-45 yaş arasındakilerde marka sadakati 16-25 yaş arasındakiler göre daha fazladır. Kişilerin gelirleri ile marka bağlılığı arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.

Kaynakça

  • Aaker, David A.,(1995), Building Strong Brands, New York: The Free Press.
  • Aysen Esin, Ali Yaylı, Engin Helvacı (2012), “Üniversitelerin Marka Kişiliği Algısının Bir Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”, İşletme Araştırmaları Dergisi Cilt 4, Sayı 4, s. 182-204.
  • Blythe, Jim (2001), Pazarlama İlkeleri, (Çev: Y. Odabaşı), Bilim Teknik Yayınevi: İstan- bul.
  • Büte, Mustafa (2011), “Etik İklim, Örgütsel Güven ve Bireysel Performans Arasındaki İlişki”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 25, Sayı: 1, s. 171-192.
  • Büyüköztürk, Şener (2002), Sosyal Bilimler için Veri Analizi İçin El Kitabı Pagem Aka- demi İstanbul.
  • Erdil Tayyip ,Yeşim Uzun (2010), Marka Olmak, Beta Yay: İstanbul
  • Keskin, H. Dilara ve Salih Yıldız (2010), Tüketicilerin Marka Tercihinde Etkili Olan Faktörler İle Marka İmajı’nın Marka Değeri Üzerindeki Etkileri: Trabzon Ör- neği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt. 27, s. 239–254.
  • Kotler, Philip, Gary Armstrong (2008) Principles of Marketing, 12th edition, Pearson Prentice Hall: New Jersey.
  • Kotler, Philip, Gary ARMSTRONG (2004), Principles Of Marketing, Pearson-Prentice Hall Education International: New Jersey.
  • Lorcu, Fatma (2015), Örneklerle veri Analizi SPSS uygulamalı Detay Yayıncılık: Anka- ra
  • Perrault, William D., Joseph P.Cannon, E.Jerome Mc.Charty (2013), Pazarlamanın Te- melleri,(Çev.Ed. Asım Günal Önce), Nobel Yayınevi: Ankara.
  • Perry, Alycia, David Wismon(2004), Markanın DNA’sı Eşsiz ve Dayanıklı Markalar Yaratmanın Kuralları, (Çev: Zeynep Yılmaz), İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Yazıcıoğlu, Yahşi ve Samiye Erdoğan (2004). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yön- temleri. Detay Yayıncılık : Ankara
  • Türkay, Ayşegül (2011), Satın Alma Davranışları Açısından Üniversite Öğrencileri Arasında Marka Bağımlılığının Önemi: Batı Akdeniz Üniversiteleri Üzerinde Bir Uygulama, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi Tezi, Isparta: Süleyman De- mirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nurettin Menteş Bu kişi benim

Halil İbrahim Şengün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Menteş, N., & Şengün, H. İ. (2017). MARKA BAĞIMLILIĞININ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE ETKİSİ: DİYARBAKIR İLİNDE CEP TELEFONU KULLANICILARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Kesit Akademi Dergisi(11), 476-490.