BibTex RIS Kaynak Göster

THE PREDICTIVE INFLUENCE OF LIFE STYLES ON ENTREPRENEURSHIP: A RESEARCH ON STUDENTS OF CHILD DEVELOPMENT DEPARTMENT OF MEHMET AKİF ERSOY UNIVERSITY

Yıl 2017, Sayı: 11, 536 - 549, 01.10.2017

Öz

The aim of this study is to investigate the effect of sub-dimensions of life styles on entrepreneurship. The universe of study, academic year 2016-2017 Mehmet Akif Ersoy University Wisdom Child Development Department Tolu all students studying at the Vocational School n = 360 form. The sample is composed of 118 students who agreed to participate in the survey and answered the questions thoroughly. In the research, "Life Styles Inventory and Entrepreneurship Questionnaire for University Students" was used as personal information form. Partial least squares method was used in the analysis of the data. In the study, the controlled lifestyle style was found to be positive, the perfectionist lifestyle had a positive meaning, the satisfaction life style had a negative meaningful effect, and the self-esteem life style and the expectant lifestyle style had no effect on entrepreneurship.

Kaynakça

  • Abdi, H. (2003). Partial least square regression (PLS regression). Encyclopedia for research met- hods for the social sciences, 6(4), 792-795.
  • Adler, A. (1956). The Individual Psychology of Alfred Adler (H. Ansbacher & R. Ansbacher, Eds.). New York: Basic Books.
  • Ağır, H. & Kara, M. A. (2017). Girişimcilik ve Ekonomik Büyüme İlişkisi: Türkiye Örne- ği. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(2).
  • Akar, H., & Üstüner, M. (2017). Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâ ve Sosyal Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişkide Öz Yeterlik Algılarının Aracılık Rolü.
  • Anagün, Ş. S., & Atalay, N. (2017). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Girişimcilik Becerisine İlişkin Yeterlik Algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 298-313.
  • Ansbacher, H. L., & Ansbacher, R. R. (Eds.). (1956). The Individual Psychology of Alfred Ad- ler.New York: Harper & Row.
  • Arslan, A., & Yener, S. (2015). Temel Benlik Değerlendirmeleri-Girişimci Kişilik İlişkisinde En- çoklamacı Karar Verme Yaklaşımının Aracı Değişken Rolü: Konya Örneği.283-310
  • Astrauskaite, M., & Kern, R. M. (2011). A Lifestyle Perspective on Potential Victims of Workpla- ce Harassment. Journal Of Individual Psychology, 67(4), 420-431.
  • Bakırtaş, F. M., & Kandemir, H. A Fıeld Research On The Relatıonshıp Between The Reason For Joınıng The Unıon And Organızatıonal Justıce. Hak-İş Uluslararası Emek Ve Toplum Dergisi, 303.
  • Bilge, H., & Bal, V. (2012). Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences, 16(2).
  • Chin, W. (1998). Commentary: Issues and Opinion on Structural Equation Modeling. MIS Quar- terly, 22(1), Vii-Xvi. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/249674
  • Çolakoğlu, H., & Çolakoğlu, T. (2016). Üniversitelerdeki Girişimcilik Eğitimi İle Öz Yeterlilik Algısı ve Girişimcilik Potansiyeli İlişkisi Üzerine Bir Saha Araştırması. Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırmaları Dergisi, 70.
  • Dijkstra, T. K., & Henseler, J. (2015). Consistent partial least squares path modeling. MIS quar- terly= Management information systems quarterly, 39(2), 297-316. S.297-298.
  • Gefen, D., Straub, D. W., & Rigdon, E. E. (2011). An update and extension to SEM guidelines for admnistrative and social science research. Management Information Systems Quarterly, 35(2), iii-xiv.
  • Götz, O., Liehr-Gobbers, K., & Krafft, M. (2010). Evaluation of structural equation models using the partial least squares (PLS) approach. In Handbook of partial least squares (pp. 691- 711). Springer Berlin Heidelberg.
  • Hair Jr, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C., & Sarstedt, M. (2016). A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). Sage Publications.
  • İşcan, Ö. F., & Kaygın, E. (2011). Potansiyel girişimciler olarak üniversite öğrencilerinin girişim- cilik eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma. Organizasyon ve yönetim bilimleri dergisi, 3(2).
  • Jonynienė, J., & Kern, R. M. (2012). Indıvıdual Psychology Lıfestyles And Parentıng Style In Lıthuanıan Parents Of 6-To 12-Year Olds. International Journal Of Psychology: A Bi- opsychosocial Approach / Tarptautinis Psichologijos Zurnalas: Biopsichosocialinis Po- ziuris, (11), 89-117. Doi:10.7220/1941-7233.11.5 S.91
  • Kandemir, H. (2016). Ulusal Kültürün İş Tatminine Etkisinde, Örgüt Kültürünün Aracılık Etki- sini Kısmi En Küçük Kareler Yol Analizi İle Ölçülmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi 4 (32), 310-326.
  • Kırdök, O. (2004). Olumlu ve olumsuz mükemmeliyetçilik ölçeği geliştirme çalışması. Yayın- lanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Mosak, H. H., & Di Pietro, R. (2007). Early recollections: Interpretive method and application. Routledge.
  • Must, Vaydd (2007). İç girişimcilik ve temel belirleyicileri: Kavramsal bir çerçeve. Erciyes Üni- versitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (29).
  • Naktiyok, A., & Timuroğlu, M. K. (2009). Öğrencilerin motivasyonel değerlerinin girişimcilik niyetleri üzerine etkisi ve bir uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3).
  • Nunally, J. C., & Bernstein, I. (1994). Psychometric theory. New York: McGraw-Hill.
  • Özpolat, A. R., Isgor, I. Y., & Sezer, F. (2012). Investigating psychological well being of univer- sity students according to lifestyles. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 256- 262.
  • Özpolat, A.R. (2011).” Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Stillerinin Yordayıcılarının İncelenme- si”. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktara Tezi, Erzurum
  • Pan, V. L., & Akay, C. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Education Sciences, 9(6), 125-138.
  • Rule, W. R., & Bishop, M. (2006). Adlerian lifestyle counseling: Practice and research. Taylor & Francis.
  • Salik, N., & Kaygın, E. (2016). Demografik değişkenler açısından üniversite öğrencilerinin giri- şimcilik eğilimlerinin belirlenmesi: Kafkas Üniversitesi örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1).
  • Vinzi, V., Chin, W. W., Henseler, J., & Wang, H. (2010). Handbook of partial least squares.
  • Wachter, C. A., Clemens, E. V., & Lewis, T. F. (2008). Exploring school counselor involvement of student stakeholders and school counselor burnout through an Adlerian theoretical framework. Journal of Individual Psychology, 64(4), 432-449.
  • Yılmaz, E., & Sünbül, A. M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliş- tirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 195-203.

YAŞAM STİLLERİNİN GİRİŞİMCİLİK ÜZERİNE YORDAMA ETKİSİ: MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2017, Sayı: 11, 536 - 549, 01.10.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı yaşam stilleri alt boyutlarının, girişimcilik üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim döneminde Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Hikmet Tolunay Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören tüm Çocuk Gelişimi Bölümü öğrencileri n=360 oluşturmaktadır. Örneklemi ise, araştırmaya katılmayı kabul eden ve soruları eksiksiz yanıtlayan 118 öğrenci teşkil etmektedir. Araştırmada kişisel bilgi formu olarak “Yaşam Stilleri Envanteri ve Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Anketi” kullanıldı. Verilerin analizinde kısmi en küçük kareler yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, kontrollü yaşam stilinin girişimciliğe pozitif anlamlı, mükemmeliyetçi yaşam stilinin pozitif anlamlı, memnuniyet yaşam stilinin negatif anlamlı yordama etkisinin olduğu, benlik saygısı yaşam stilinin ve beklentiler yaşam stilinin girişimciliğe etkilerinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Abdi, H. (2003). Partial least square regression (PLS regression). Encyclopedia for research met- hods for the social sciences, 6(4), 792-795.
  • Adler, A. (1956). The Individual Psychology of Alfred Adler (H. Ansbacher & R. Ansbacher, Eds.). New York: Basic Books.
  • Ağır, H. & Kara, M. A. (2017). Girişimcilik ve Ekonomik Büyüme İlişkisi: Türkiye Örne- ği. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(2).
  • Akar, H., & Üstüner, M. (2017). Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâ ve Sosyal Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişkide Öz Yeterlik Algılarının Aracılık Rolü.
  • Anagün, Ş. S., & Atalay, N. (2017). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Girişimcilik Becerisine İlişkin Yeterlik Algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 298-313.
  • Ansbacher, H. L., & Ansbacher, R. R. (Eds.). (1956). The Individual Psychology of Alfred Ad- ler.New York: Harper & Row.
  • Arslan, A., & Yener, S. (2015). Temel Benlik Değerlendirmeleri-Girişimci Kişilik İlişkisinde En- çoklamacı Karar Verme Yaklaşımının Aracı Değişken Rolü: Konya Örneği.283-310
  • Astrauskaite, M., & Kern, R. M. (2011). A Lifestyle Perspective on Potential Victims of Workpla- ce Harassment. Journal Of Individual Psychology, 67(4), 420-431.
  • Bakırtaş, F. M., & Kandemir, H. A Fıeld Research On The Relatıonshıp Between The Reason For Joınıng The Unıon And Organızatıonal Justıce. Hak-İş Uluslararası Emek Ve Toplum Dergisi, 303.
  • Bilge, H., & Bal, V. (2012). Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences, 16(2).
  • Chin, W. (1998). Commentary: Issues and Opinion on Structural Equation Modeling. MIS Quar- terly, 22(1), Vii-Xvi. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/249674
  • Çolakoğlu, H., & Çolakoğlu, T. (2016). Üniversitelerdeki Girişimcilik Eğitimi İle Öz Yeterlilik Algısı ve Girişimcilik Potansiyeli İlişkisi Üzerine Bir Saha Araştırması. Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırmaları Dergisi, 70.
  • Dijkstra, T. K., & Henseler, J. (2015). Consistent partial least squares path modeling. MIS quar- terly= Management information systems quarterly, 39(2), 297-316. S.297-298.
  • Gefen, D., Straub, D. W., & Rigdon, E. E. (2011). An update and extension to SEM guidelines for admnistrative and social science research. Management Information Systems Quarterly, 35(2), iii-xiv.
  • Götz, O., Liehr-Gobbers, K., & Krafft, M. (2010). Evaluation of structural equation models using the partial least squares (PLS) approach. In Handbook of partial least squares (pp. 691- 711). Springer Berlin Heidelberg.
  • Hair Jr, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C., & Sarstedt, M. (2016). A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). Sage Publications.
  • İşcan, Ö. F., & Kaygın, E. (2011). Potansiyel girişimciler olarak üniversite öğrencilerinin girişim- cilik eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma. Organizasyon ve yönetim bilimleri dergisi, 3(2).
  • Jonynienė, J., & Kern, R. M. (2012). Indıvıdual Psychology Lıfestyles And Parentıng Style In Lıthuanıan Parents Of 6-To 12-Year Olds. International Journal Of Psychology: A Bi- opsychosocial Approach / Tarptautinis Psichologijos Zurnalas: Biopsichosocialinis Po- ziuris, (11), 89-117. Doi:10.7220/1941-7233.11.5 S.91
  • Kandemir, H. (2016). Ulusal Kültürün İş Tatminine Etkisinde, Örgüt Kültürünün Aracılık Etki- sini Kısmi En Küçük Kareler Yol Analizi İle Ölçülmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi 4 (32), 310-326.
  • Kırdök, O. (2004). Olumlu ve olumsuz mükemmeliyetçilik ölçeği geliştirme çalışması. Yayın- lanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Mosak, H. H., & Di Pietro, R. (2007). Early recollections: Interpretive method and application. Routledge.
  • Must, Vaydd (2007). İç girişimcilik ve temel belirleyicileri: Kavramsal bir çerçeve. Erciyes Üni- versitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (29).
  • Naktiyok, A., & Timuroğlu, M. K. (2009). Öğrencilerin motivasyonel değerlerinin girişimcilik niyetleri üzerine etkisi ve bir uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3).
  • Nunally, J. C., & Bernstein, I. (1994). Psychometric theory. New York: McGraw-Hill.
  • Özpolat, A. R., Isgor, I. Y., & Sezer, F. (2012). Investigating psychological well being of univer- sity students according to lifestyles. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 256- 262.
  • Özpolat, A.R. (2011).” Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Stillerinin Yordayıcılarının İncelenme- si”. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktara Tezi, Erzurum
  • Pan, V. L., & Akay, C. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Education Sciences, 9(6), 125-138.
  • Rule, W. R., & Bishop, M. (2006). Adlerian lifestyle counseling: Practice and research. Taylor & Francis.
  • Salik, N., & Kaygın, E. (2016). Demografik değişkenler açısından üniversite öğrencilerinin giri- şimcilik eğilimlerinin belirlenmesi: Kafkas Üniversitesi örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1).
  • Vinzi, V., Chin, W. W., Henseler, J., & Wang, H. (2010). Handbook of partial least squares.
  • Wachter, C. A., Clemens, E. V., & Lewis, T. F. (2008). Exploring school counselor involvement of student stakeholders and school counselor burnout through an Adlerian theoretical framework. Journal of Individual Psychology, 64(4), 432-449.
  • Yılmaz, E., & Sünbül, A. M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliş- tirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 195-203.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Kürşat Tutar Bu kişi benim

Şaban Höl Bu kişi benim

Hamza Kandemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Tutar, K., Höl, Ş., & Kandemir, H. (2017). YAŞAM STİLLERİNİN GİRİŞİMCİLİK ÜZERİNE YORDAMA ETKİSİ: MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Kesit Akademi Dergisi(11), 536-549.