It is necessary to consider many different variables so that the brand can make a positive impression on the consumer and provide the consent to prefer the product. One of these is the personality features that the consumer has. It is possible to say that the consumers have undergone an evolution in the changing world. At this point, in order for a brand to have an effective connection with the consumer it must be able to identify every individual with different personality traits at all points. This study deals with the share of brands in Twitter. Within the scope of the research, a total of 69 shares of 8 brands, which were selected by Lovemark in 2017 and shared via an active Twitter account, were subjected to content analysis during the six months period from May 2017 to November 2017. As a result of the research, it has been found that there are some relations between the personality characteristics of the consumers and the message strategy of the advertisement.
Markanın tüketicide olumlu bir izlenim yaratabilmesi ve ürün/hizmet tercihini sağlamaya yönelik olarak iknayı gerçekleştirebilmesi için birçok farklı değişkeni göz önünde bulundurması gerekmektedir. Bunlardan biri ise tüketicinin sahip olduğu kişilik özellikleridir. Değişen dünyada tüketicilerin bir evrim geçirdiklerini söylemek mümkündür. Bu noktada bir markanın tüketiciyle etkin bir bağ kurabilmesi için farklı kişilik özelliklerine sahip olan her bir bireyi tüm noktalarıyla tanımlayabilir olması önemlidir. Bu çalışmada markaların Twitter’da yapmış oldukları paylaşımlar ele alınmaktadır. Araştırma kapsamında 2017 yılında Lovemark seçilen ve aktif Twitter hesapları aracılığıyla paylaşımda bulunan 8 markanın Mayıs 2017-Kasım 2017 tarihleri arasındaki altı aylık süreçte oluşturdukları toplam 69 adet paylaşım içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda tüketicilerin kişilik özellikleri ile reklamdaki mesaj stratejisi arasında birtakım ilişkilerin bulunduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 11 |