BibTex RIS Kaynak Göster

POLİTİK PAZARLAMA BAĞLAMINDA BELEDİYE BAŞKANLARININ PERFORMANSLARININ GENEL SEÇİMLERDE MENSUBU OLDUĞU PARTİYE ETKİSİ: ATAKUM BELEDİYESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Sayı: 11, 578 - 595, 01.10.2017

Öz

Siyasi partilerin yerelde en etkili birimleri belediyeler olduğu kabul edilmektedir. Bu yönden bakıldığında siyasi partilere belediyelerin çalışmalarının seçmen davranışlarına etkisi olduğu söylenmekte ve hizmetleri ile vatandaşların memnuniyetleri karşısında oy verme eğilimini belediye başkanının mensup olduğu partiye karşı olumlu hale getirdiği düşünülmektedir. Bundan dolayı çalışmanın temel sorusu “Belediye başkanlarının performanslarının genel seçimlerde mensubu olduğu partinin oy oranını nasıl etkilemektedir?” olarak belirlenmiştir. Bu bağlamda ilgili belediye başkanının performansının bağlı olduğu partiye olumlu etkisinin olup olmadığı ve vatandaşın performansa göre hangi oranda partiyi tercih ettiği sınanmaktadır.

Kaynakça

  • Atakumgovtr (t.y). Atakum.gov.tr Atakum Tarihçe. Kaynak: http://www.atakum.gov.tr/tarihce. Erişim Tarihi: 29.08.2016
  • Intelligence& Planning, Vol. 20 Iss 1 pp http://dx.doi.org/10.1108/02634500210414710 14 Erişim Linki
  • Bozkurt, Çetinkaya, Ö. ve Babacan M. 2013. İlkeler Ve İşlevlerle İşletme. Ankara: Detay Yayıncılık
  • Doğan, A. Göker G. 2013. Siyasal İletişim Araştırmaları, Ankara: Nobel
  • Ercins, G. 2007. Türkiye’de sosyo-ekonomik faktörlere bağlı olarak değişen seçmen Yayıncılık. davranışı.
  • C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, C 8, S 2. Sivas. Erdil, T,S. Uzun Y. 2010. Marka Olmak. İstanbul: Beta
  • Erdoğan, E. Elif B. 2015. “İşletme Bölümü Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeylerini Etkileyen Dergisi, C: 11, S: 26, ss:152
  • Sciences, Vol. 28 Iss 1 pp. 4 - 27 Erişim Linki: http://dx.doi.org/10.1108/10264111211218496
  • Journal of Communication Management, Vol. 15 Iss 1 pp. 5 – 22 Gündüz, H.E. ve Banar K. 2002. Sağlık Kurumlarında Maliyet Yönetimi Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Kaleli, S. 2015. Siyasal Pazarlama Sürecinde Liderlik. Bursa: Ekin Yayınevi
  • Kitapçı, O. ve Ay C. Ural T. 2011. Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Lisans Yayıncılık
  • Nüfus Mobi, (t.y). Atakum Nüfusu 2015 – Samsun. Kaynak: http://nufus.mobi/atakum- nufusu- samsun/ Erişim Tarihi: 29.08.2016
  • Erişim Linki: http://dx.doi.org/10.1108/02634500810916726
  • Polat, C. 2015. Siyasal Pazarlama Ve İletişim.Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Şentürk, H. 2007. Politik Pazarlama. Yerel Siyaset Dergisi. S 19. 68-73
  • Tan, A. 2002. İlke Ve Uygulamalarıyla Politik Pazarlama. İstanbul: Papatya
  • Cultural Management: An International Erişim Linki: http://dx.doi.org/10.1108/13527601111152824
  • Ülker, D. 2009. Yeni Ürünlerde Uygulanan Tutundurma Stratejileri Ve Bir Uygulama. Cross
  • Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal ler Enstitüsü. İzmir Bilim

THE PARTY EFFECT OF MUNICIPAL PRESIDENTS 'GENERAL ELECTIONS ON THE PERFORMANCE OF POLITICAL MARKETING: ATATURK MUNICIPALITY SAMPLE

Yıl 2017, Sayı: 11, 578 - 595, 01.10.2017

Öz

Political parties are considered to be the most effective units in the local municipality. From this perspective, it is said that the work of political parties is influential on voter behavior, and it is thought that the tendency of voters to vote for their services and citizens' satisfaction is made positive for the party that the mayor belongs to. Therefore, the main question of the study was determined as "How does the performance of the mayors affect the voting rate of the party in the general elections?" In this context, it is tested whether the relevant mayor's performance is a positive part of the party to which it is attached, and where the party chooses according to the performance of the citizen.

Kaynakça

  • Atakumgovtr (t.y). Atakum.gov.tr Atakum Tarihçe. Kaynak: http://www.atakum.gov.tr/tarihce. Erişim Tarihi: 29.08.2016
  • Intelligence& Planning, Vol. 20 Iss 1 pp http://dx.doi.org/10.1108/02634500210414710 14 Erişim Linki
  • Bozkurt, Çetinkaya, Ö. ve Babacan M. 2013. İlkeler Ve İşlevlerle İşletme. Ankara: Detay Yayıncılık
  • Doğan, A. Göker G. 2013. Siyasal İletişim Araştırmaları, Ankara: Nobel
  • Ercins, G. 2007. Türkiye’de sosyo-ekonomik faktörlere bağlı olarak değişen seçmen Yayıncılık. davranışı.
  • C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, C 8, S 2. Sivas. Erdil, T,S. Uzun Y. 2010. Marka Olmak. İstanbul: Beta
  • Erdoğan, E. Elif B. 2015. “İşletme Bölümü Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeylerini Etkileyen Dergisi, C: 11, S: 26, ss:152
  • Sciences, Vol. 28 Iss 1 pp. 4 - 27 Erişim Linki: http://dx.doi.org/10.1108/10264111211218496
  • Journal of Communication Management, Vol. 15 Iss 1 pp. 5 – 22 Gündüz, H.E. ve Banar K. 2002. Sağlık Kurumlarında Maliyet Yönetimi Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Kaleli, S. 2015. Siyasal Pazarlama Sürecinde Liderlik. Bursa: Ekin Yayınevi
  • Kitapçı, O. ve Ay C. Ural T. 2011. Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Lisans Yayıncılık
  • Nüfus Mobi, (t.y). Atakum Nüfusu 2015 – Samsun. Kaynak: http://nufus.mobi/atakum- nufusu- samsun/ Erişim Tarihi: 29.08.2016
  • Erişim Linki: http://dx.doi.org/10.1108/02634500810916726
  • Polat, C. 2015. Siyasal Pazarlama Ve İletişim.Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Şentürk, H. 2007. Politik Pazarlama. Yerel Siyaset Dergisi. S 19. 68-73
  • Tan, A. 2002. İlke Ve Uygulamalarıyla Politik Pazarlama. İstanbul: Papatya
  • Cultural Management: An International Erişim Linki: http://dx.doi.org/10.1108/13527601111152824
  • Ülker, D. 2009. Yeni Ürünlerde Uygulanan Tutundurma Stratejileri Ve Bir Uygulama. Cross
  • Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal ler Enstitüsü. İzmir Bilim
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Muhammet Çakar Bu kişi benim

Yetkin Bulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Çakar, M., & Bulut, Y. (2017). POLİTİK PAZARLAMA BAĞLAMINDA BELEDİYE BAŞKANLARININ PERFORMANSLARININ GENEL SEÇİMLERDE MENSUBU OLDUĞU PARTİYE ETKİSİ: ATAKUM BELEDİYESİ ÖRNEĞİ. Kesit Akademi Dergisi(11), 578-595.