BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DEKİ İSLÂMÎ CEMAATLERİN AHLÂKÎ VE SOSYAL PROBLEMLERİ

Yıl 2017, Sayı: 7, 15 - 22, 01.02.2017

Öz

Sosyolojik bir vâkıadır ki İslâmî cemaatler, toplumun manevî dinamiklerindendir. Genel olarak Kur’ânî ve nebevî hizmeti esas almışlar, İslâmiyeti yaşamayı düstur edinmişlerdir. Her kurumsal yapıda olduğu gibi bu teşekküllerde de problemler ve za’fiyetler görülebilir. Yapılacak eleştirilerde nirengi noktası, meselelere duygusal sevgi / nefret zaviyelerinden bakılmaması, insaf ölçüsüyle hareket edilmesidir. Toplumsal yapımızda eleştirilerden yararlanma kültürünün henüz teşekkül etmemesi, eleştirinin hainlik ve düşmanlıkla eşdeğer tutulması, İslâmî cemaatler konusunda yeteri kadar objektif değerlendirmeleri ortaya çıkarmamıştır. Yapılan çalışmalar daha çok mücerred övgü ve yergiler niteliğindedir. Bu çalışmada itikâdî problemler bir tarafta tutularak Türkiye’deki İslâmî cemaatlerin tutum ve davranışlarındaki bazı problemler -herhangi bir kesim hedef alınmadan- çözüm yollarıyla birlikte ifade edilmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Demir, Ömer; ACAR, Mustafa. 1992, Sosyal Bilimler Sözlüğü, Ağaç Yayıncılık, İstanbul.
  • GÜNDÜZ, İrfan. 1989, Osmanlılarda Devlet-Tekke Münasebetleri, Seha Neşriyat, İstanbul.
  • Kâtib Çelebi. 1981, Mîzânü'l-Hak fî İhtiyâri'l-Ehak. İslâm’da Tenkîd ve Tartışma Usûlü, (Haz. Mustafa KARA). Marifet Yayınları, İstanbul.
  • Kur’ân-ı Kerîm ve Türkçe Açıklamalı Meâli, (Haz. Ali ÖZEK, Hayreddin KARAMAN, vd.), 1992, Medîne
  • Montaigne. 1997, Denemeler, (Çev. Sabahattin EYÜBOĞLU), Cem Yayınevi, İstanbul.
  • Uludağ, Süleyman. 1991, Tasavvuf Terimleri Sözlüğü, Marifet Yayınları, İstanbul.

THE ETHICAL AND SOCIAL PROBLEMS OF TURKISH ISLAMIC COMMUNITIES

Yıl 2017, Sayı: 7, 15 - 22, 01.02.2017

Öz

It is a sociological fact that Islamic communities are the spiritual dynamics of the society. In general, they aimed to live within the Islamic principles and they based on Qur’anic and Prophetic service. Like every organizational structure, problems and disabilities could be seen in these communities as well. The critics should avoid any emotional judgments, like love and hate and approach to the problems as fair as possible. Unfortunately, utilization of criticism has not been well established in our society and the criticism is usually considered as infidelity or hostility. Therefore, the objective assessments about the Islamic communities could not be shown up. The studies are usually as an absolute criticism or praise. In this study, we aimed to identify some problems and propose solutions about the attitude and actions of Turkish Islamic communities, without targeting any specific fraction. Theological problems is not included in this study.

Kaynakça

  • Demir, Ömer; ACAR, Mustafa. 1992, Sosyal Bilimler Sözlüğü, Ağaç Yayıncılık, İstanbul.
  • GÜNDÜZ, İrfan. 1989, Osmanlılarda Devlet-Tekke Münasebetleri, Seha Neşriyat, İstanbul.
  • Kâtib Çelebi. 1981, Mîzânü'l-Hak fî İhtiyâri'l-Ehak. İslâm’da Tenkîd ve Tartışma Usûlü, (Haz. Mustafa KARA). Marifet Yayınları, İstanbul.
  • Kur’ân-ı Kerîm ve Türkçe Açıklamalı Meâli, (Haz. Ali ÖZEK, Hayreddin KARAMAN, vd.), 1992, Medîne
  • Montaigne. 1997, Denemeler, (Çev. Sabahattin EYÜBOĞLU), Cem Yayınevi, İstanbul.
  • Uludağ, Süleyman. 1991, Tasavvuf Terimleri Sözlüğü, Marifet Yayınları, İstanbul.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

M. Muhsin Kalkışım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Kalkışım, M. M. (2017). TÜRKİYE’DEKİ İSLÂMÎ CEMAATLERİN AHLÂKÎ VE SOSYAL PROBLEMLERİ. Kesit Akademi Dergisi(7), 15-22.