BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA ODAKLI HALKLA İLİŞKİLERDE ÜRÜN PAKETLEME VE SERGİLEME STRATEJİLERİNİN ÖNEMİ

Yıl 2017, Sayı: 7, 145 - 159, 01.02.2017

Öz

Pazarlama odaklı halkla ilişkiler; satışı ve müşteri memnuniyetini teşvik eden, şirketleri ve ürünleri tüketicilerin istekleri, ihtiyaçları, çıkarları ve özel ilgi alanları doğrultusunda geliştiren; doğru ve güvenilir bilgiyi paylaşmak için doğru iletişim kanallarını kullanan toplam bir planlama, yürütme ve değerlendirme programı sürecidir. Bir başka ifadeyle, işletmenin satışını artırmak amacıyla pazarlama stratejileri doğrultusunda pazarlama etkinliklerini destekleyen halkla ilişkiler uygulamalarıdır. Dolayısıyla pazarlama odaklı halkla ilişkiler uygulamaları; tüketici ve hedef kitlenin eğilimlerine ilişkin analizleri, bu analizler sonucunda işletme ve ürünlerinin kimliğini geliştirme ve hem işletme hem de tüketici memnuniyetini sağlayacak bütün iletişimsel etkinlikleri kapsamaktadır. Bu çerçevede ürünlerin paketlenmesi ve sergilenmesine ilişkin stratejilerin de tüketici odaklı olarak doğru şekilde geliştirilmesi, pazarlama odaklı halkla ilişkiler uygulamalarının önemli bir parçasıdır. Bu yaklaşımdan yola çıkarak bu çalışmada, ürün paketleme ve sergileme stratejilerinin unsurları ve önemi üzerinde durulmuştur.

Kaynakça

  • Albaum, G.; Strandskov, J. ve Duerr, E. (1998). International Marketing and Export Management. 3rd Ed. Addison Wesley Longman Publishing Company.
  • Albayrak, M. (2000). Anakara İlinde Gıda Maddeleri Paketleme ve Etiketleme Bilgileri Hakkında Tüke- ticilerin Bilinç Düzeyinin Ölçülmesi, Gıda Maddeleri Alım Yerleri ve Ambalaj Tercihleri Üze- rine Bir Çalışma. Ankara: Burcu Ofset Matbaacılık.
  • Balta Peltekoğlu, F. (2016). Halkla İlişkiler Nedir? 9. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Brannan, T. (1995). A Practical Guide to Integrated Marketing Communications. 2nd Ed., London: Kogan Page.
  • Evans, M. ve Moutinho, L. (1999). Contemporary Issues in Marketing. London: MacMillan Press Ltd.
  • Goldman, J. (1984). Public Relations in the Marketing Mix: Introducing Vulnerability Relations. Chi- cago: Crain Books.
  • Grunig, J. E., (1992). Excellence in Public Relations and Communication Management. Lawrence Erl- baum Associates Publishers.
  • Güney, A. (t.y.). Bütünleşik Pazarlama İletişimi – 2. http://danismend.com/kategori/ altkatego- ri/butunlesik-pazarlama-iletisimi-2/ adresinden 24.01.2017 tarihinde erişildi.
  • Heller, S. ve Fink, A. (1996). Food Wrap: Packages That Sell. New York: Rizzoli International Pub- lications.
  • Karaca, Ş. (2013). “Tüketicilerin Yeşil Ürünlere İlişkin Tutumlarının İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma”. Ege Akademik Bakış. Cilt: 13, Sayı: 1, Ocak: 99-111.
  • Kazancı, M. (2007). Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler. 7. Bası, Ankara: Turhan Kitabevi Ya- yınları.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2001). Principles of Marketing. 9th Ed. USA: Prentice Hall Internatio- nal Inc.
  • Miller, S. (1990). How to Get the Most out of Trade Shows. Illinois: NTC Business Books.
  • Okay, A. ve Okay A. (2007). Halkla İlişkiler Kuram Strateji ve Uygulamaları. 3. Basım. İstanbul: DER Yayınları.
  • Pickton, D. ve Broderick, A. (2001). Integrated Marketing Communications. New York: Pearson Education Ltd.
  • Pride, W. M. ve Ferrell, O. C. (1997). Marketing. 10th Ed. USA: Houghton Mifflin Company.
  • Prus, R. C. (1989). Pursuing Customers: An Ethnography of Marketing Activities. USA: Sage Publica- tions, Inc.
  • Roth, L. (1990). Packaging Design: An Introduction. New York: Van Nostrand Reinhold.
  • Sağır, M.t (2010). “Stratejik Yönetim Sürecinde Ürün Stratejilerinin Kullanımı ve Önemi”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24: 311-321.
  • Tekvar, S. O. (2016). Yeni Medya ve Yeni Halkla İlişkiler: Halkla İlişkiler Nasıl Anlaşılıyor, Sosyal Medya Nasıl Kullanılıyor? Ankara: Karınca Yayınları.
  • Vahie, A. ve Paswan, A. (2006). “Private Label Brand Image: Its Relationship with Store Image and National Brand”. International Journal of Retail and Distribution Management. 34(1): 67-84.
  • White, J. ve Mazur, L. (1994). Strategic Communications Management: Making Public Relations Work. Addison-Wesley Publishing Company.
  • Yıldırım Becerikli, S. (2004). Pazarlama ve İletişim Stratejileri. Ankara: Doğuşum Matbaacılık Ltd. Şti.
  • Yükselen, C. (2001). Pazarlama-İlkeler ve Yönetim. 3. Baskı. Ankara: Detay Kitap ve Yayıncılık.

THE IMPORTANCE OF PRODUCT PACKAGING AND EXHIBITION STRATEGIES IN MARKETING PUBLIC RELATIONS

Yıl 2017, Sayı: 7, 145 - 159, 01.02.2017

Öz

Marketing public relations is a total process of planning, implementation and evaluation, which promotes selling and customer satisfaction by paying attention to customers’ desires, needs and interests, and uses proper communication channels to share reliable and true information. In other words, it is public relations practices, which supports marketing events in accordance with marketing strategies in order to increase corporation’s sales. Therefore marketing public relations practices include trend analyses regarding customer and target audience, corporate and product identity developments within the results of these analyses and all kind of communicative events for both corporate and customer satisfaction. Within this framework, developing customer oriented strategies on product packaging and product exhibition is the important part of the marketing public relations practices. Within this point of view, this study emphasizes the elements and the importance of packaging and exhibition strategies of products.

Kaynakça

  • Albaum, G.; Strandskov, J. ve Duerr, E. (1998). International Marketing and Export Management. 3rd Ed. Addison Wesley Longman Publishing Company.
  • Albayrak, M. (2000). Anakara İlinde Gıda Maddeleri Paketleme ve Etiketleme Bilgileri Hakkında Tüke- ticilerin Bilinç Düzeyinin Ölçülmesi, Gıda Maddeleri Alım Yerleri ve Ambalaj Tercihleri Üze- rine Bir Çalışma. Ankara: Burcu Ofset Matbaacılık.
  • Balta Peltekoğlu, F. (2016). Halkla İlişkiler Nedir? 9. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Brannan, T. (1995). A Practical Guide to Integrated Marketing Communications. 2nd Ed., London: Kogan Page.
  • Evans, M. ve Moutinho, L. (1999). Contemporary Issues in Marketing. London: MacMillan Press Ltd.
  • Goldman, J. (1984). Public Relations in the Marketing Mix: Introducing Vulnerability Relations. Chi- cago: Crain Books.
  • Grunig, J. E., (1992). Excellence in Public Relations and Communication Management. Lawrence Erl- baum Associates Publishers.
  • Güney, A. (t.y.). Bütünleşik Pazarlama İletişimi – 2. http://danismend.com/kategori/ altkatego- ri/butunlesik-pazarlama-iletisimi-2/ adresinden 24.01.2017 tarihinde erişildi.
  • Heller, S. ve Fink, A. (1996). Food Wrap: Packages That Sell. New York: Rizzoli International Pub- lications.
  • Karaca, Ş. (2013). “Tüketicilerin Yeşil Ürünlere İlişkin Tutumlarının İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma”. Ege Akademik Bakış. Cilt: 13, Sayı: 1, Ocak: 99-111.
  • Kazancı, M. (2007). Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler. 7. Bası, Ankara: Turhan Kitabevi Ya- yınları.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2001). Principles of Marketing. 9th Ed. USA: Prentice Hall Internatio- nal Inc.
  • Miller, S. (1990). How to Get the Most out of Trade Shows. Illinois: NTC Business Books.
  • Okay, A. ve Okay A. (2007). Halkla İlişkiler Kuram Strateji ve Uygulamaları. 3. Basım. İstanbul: DER Yayınları.
  • Pickton, D. ve Broderick, A. (2001). Integrated Marketing Communications. New York: Pearson Education Ltd.
  • Pride, W. M. ve Ferrell, O. C. (1997). Marketing. 10th Ed. USA: Houghton Mifflin Company.
  • Prus, R. C. (1989). Pursuing Customers: An Ethnography of Marketing Activities. USA: Sage Publica- tions, Inc.
  • Roth, L. (1990). Packaging Design: An Introduction. New York: Van Nostrand Reinhold.
  • Sağır, M.t (2010). “Stratejik Yönetim Sürecinde Ürün Stratejilerinin Kullanımı ve Önemi”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24: 311-321.
  • Tekvar, S. O. (2016). Yeni Medya ve Yeni Halkla İlişkiler: Halkla İlişkiler Nasıl Anlaşılıyor, Sosyal Medya Nasıl Kullanılıyor? Ankara: Karınca Yayınları.
  • Vahie, A. ve Paswan, A. (2006). “Private Label Brand Image: Its Relationship with Store Image and National Brand”. International Journal of Retail and Distribution Management. 34(1): 67-84.
  • White, J. ve Mazur, L. (1994). Strategic Communications Management: Making Public Relations Work. Addison-Wesley Publishing Company.
  • Yıldırım Becerikli, S. (2004). Pazarlama ve İletişim Stratejileri. Ankara: Doğuşum Matbaacılık Ltd. Şti.
  • Yükselen, C. (2001). Pazarlama-İlkeler ve Yönetim. 3. Baskı. Ankara: Detay Kitap ve Yayıncılık.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Sırma Oya Tekvar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Tekvar, S. O. (2017). PAZARLAMA ODAKLI HALKLA İLİŞKİLERDE ÜRÜN PAKETLEME VE SERGİLEME STRATEJİLERİNİN ÖNEMİ. Kesit Akademi Dergisi(7), 145-159.