KIRSAL KALKINMADA ELEKTRONİK TİCARETİN ROLÜ ÜZERİNE TEORİK BİR İNCELEME
Yıl 2017,
Sayı: 7, 364 - 373, 01.02.2017
İlhami Tuncer
Mehmet Akif Gündüz
Öz
Kırsal alanların geri kalmışlığı gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin en önemli sorunu haline gelmiştir. Birçok ülke ve sivil toplum kuruluşu kırsal kalkınma bağlamında birçok önemli politikalar uygulamış ve proje üretmiştir. Üretim temelinde önemli derece mali kaynak sunmuştur. Ancak göz ardı edilen en büyük eksiklik kırsal alanda üretilen ürünlerin nasıl pazarlanıp satılacağıdır. Dünyada önemli ölçüde gelişen e-ticaret kırsal kalkınmada yaşanan pazarlama ve satış eksikliğinin en büyük tamamlayıcı faktörü olabilmesidir. Ayrıca, e-ticaret kırsal kesimdeki tüketici için de alım gücüne katkı sağlayacak faydalar sunmaktadır. Bu çalışmada e-ticaretin kırsal kalkınmada doğrudan ve dolaylı olarak nasıl bir rol üstlenebileceği ve ilişkilendirebileceği irdelenmiştir.
Kaynakça
- Akçaoğlu, E. (2012). Ulusal ve Uluslararası Perspektiften Elektronik Ticaretin Vergilendirilmesi, Ankara: Mali Akademi Yayınları.
- Akçi, Y. ve Göv, S. Tüketicilerin E-Ticaret Algılarının İncelenmesi (Gaziantep ve Adıyaman Örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7/13, 2015, 413- 433.
- Başıbüyük, A. (2004). Coğrafi Açıdan Türkiye’de Kırsal Kalkınma Sorunu, Doğu Coğrafya Der- gisi, 9 (12), 43-65.
- Bilgitoplumustratejisi. (2013). Bilgi Toplumu Stratejisinin Yenilenmesi Projesi, fi- le:///C:/Users/ilhami/Downloads/internet_girisimciligi_ve_eticaret.pdf adresinden eri- şildi.(ET: 02.01.207).
- DPT (Devlet Planlama Teşkilatı). (2000). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, Kırsal Kalkınma Özel İhtisas Komisyonu Raporu, DPT: 2522 - ÖİK: 538, Ankara.
- DPT. (2006). Dokuzuncu Kalkınma Planı, Kırsal Kalkınma Politikaları Özel İhtisas Komisyon Raporu, Ankara.
- Emarketer, (2013). Young Drive Web Use in Turkey, http://www.emarketer.com/Article/Young- Drive-Web-Use-Turkey/1010231 adresinden erişildi. (ET: 05.02.2017)
- Eraktan, G. ve Yıldırak, N. (1989). Türkiye’de Kırsal Kalkınma Stratejileri ve Politikaları. Ankara: Friederich Ebert Yayınları. ETİK. (2008). “Elektronik Ticaretin Tanımı ve Temel
- Araçları”,http://www.e ticaret.gov.tr/tanim/tanim.htm adresinden erişildi. (ET:01.02.2017). Gülçubuk, B.(2002), Kırsal Kalkınma Politikaları.
- www.kirsalcevre.org.tr/_html/tur/yayinlarimiz/dyayinlar/kirsal_kalkinma_politikal ari_bulentg.pdf adresinden erişildi. (ET: 13.01.2017).
- Güngör, K. (2002). Elektronik Ticaret Vergilendirilmesinde Uluslararası İşbirliği, Vergi Dünyası Dergisi, 251. ICC. (1999). A Global Action Plan For Electronic Commerce, http://www.iccwbo.org/home/electronic_commerce/word_documents/SJAPFIN.doc ad- resinden erişildi.(09.01.2017).
- OECD (1999), Defining and Measuring E-Commerce: A Status Report, İn-ternet Adresi; http://www.oecd.org/dataoecd/12/55/2092477.pdf, Erişim Tarihi: 01.02.2017.
- Sugözü, İ.,H. Ve Demir, S.(2011). İnternet Teknolojisi ve Elektronik Ticaret, Ankara: Nobel Yayıne- vi.
- TKB. (2009). IPARD Programı LEADER Tedbiri”. WWF Kırsal Kalkınma Çalıştayı II, 26–27 Mart 2009, Ankara.
- Uzunpınar, A. (2008), “Katılım Öncesi AB Kırsal Kalkınma Politikası ve Türkiye’de Uygulana- cak IPARD Programı Kapsamında Proje Hazırlama, Değerlendirme ve Seçim Süreci”, http:/tarim.gov.tr/, (ET: 01.02.2017).
- Özdipçiner, N.,S. (2010). Turizmde Elektronik Pazarlama. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Der- gisi, 1/1, 5-22. WTO. (1999). A Quantitative Assessment of Electronic Commerce, http://www.wto.org/english/tratop_e/ecom_e/erad-99-01.doc adresinden erişil- di.(ET:03.2.2013).
- Başıbüyük, A. (2004). Coğrafi Açıdan Türkiye’de Kırsal Kalkınma Sorunu, Doğu Coğrafya Der- gisi, 9 (12), 43-65.
- Çeken, Ç., Karadağ, L, Dalgın, T. (2007). Kırsal Kalkınmada Yeni Bir Yaklasım Kırsal Turizm Ve Türkiye’ye Yönelik Teorik Bir Çalısma, Artvin Çoruh Üniversitesi.
A THEORETICAL REVIEW ON THE ROLE OF ELECTRONIC COMMERCE IN RURAL DEVELOPMENT
Yıl 2017,
Sayı: 7, 364 - 373, 01.02.2017
İlhami Tuncer
Mehmet Akif Gündüz
Öz
The backwardness of rural areas has become the most important problem of developed and developing countries. Many countries and non-governmental organizations have implemented many important policies and projects in the context of rural development. It provided considerable financial resources on the basis of production. But the biggest drawback is how to market and sell products made in rural areas. A significant increase in e-commerce in the world could be the greatest complementary factor in the lack of marketing and sales in rural development. In addition, e-commerce offers benefits to consumers in rural areas that will contribute to purchasing power. In this study, it is examined how e-commerce can directly and indirectly play a role in rural development.
Kaynakça
- Akçaoğlu, E. (2012). Ulusal ve Uluslararası Perspektiften Elektronik Ticaretin Vergilendirilmesi, Ankara: Mali Akademi Yayınları.
- Akçi, Y. ve Göv, S. Tüketicilerin E-Ticaret Algılarının İncelenmesi (Gaziantep ve Adıyaman Örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7/13, 2015, 413- 433.
- Başıbüyük, A. (2004). Coğrafi Açıdan Türkiye’de Kırsal Kalkınma Sorunu, Doğu Coğrafya Der- gisi, 9 (12), 43-65.
- Bilgitoplumustratejisi. (2013). Bilgi Toplumu Stratejisinin Yenilenmesi Projesi, fi- le:///C:/Users/ilhami/Downloads/internet_girisimciligi_ve_eticaret.pdf adresinden eri- şildi.(ET: 02.01.207).
- DPT (Devlet Planlama Teşkilatı). (2000). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, Kırsal Kalkınma Özel İhtisas Komisyonu Raporu, DPT: 2522 - ÖİK: 538, Ankara.
- DPT. (2006). Dokuzuncu Kalkınma Planı, Kırsal Kalkınma Politikaları Özel İhtisas Komisyon Raporu, Ankara.
- Emarketer, (2013). Young Drive Web Use in Turkey, http://www.emarketer.com/Article/Young- Drive-Web-Use-Turkey/1010231 adresinden erişildi. (ET: 05.02.2017)
- Eraktan, G. ve Yıldırak, N. (1989). Türkiye’de Kırsal Kalkınma Stratejileri ve Politikaları. Ankara: Friederich Ebert Yayınları. ETİK. (2008). “Elektronik Ticaretin Tanımı ve Temel
- Araçları”,http://www.e ticaret.gov.tr/tanim/tanim.htm adresinden erişildi. (ET:01.02.2017). Gülçubuk, B.(2002), Kırsal Kalkınma Politikaları.
- www.kirsalcevre.org.tr/_html/tur/yayinlarimiz/dyayinlar/kirsal_kalkinma_politikal ari_bulentg.pdf adresinden erişildi. (ET: 13.01.2017).
- Güngör, K. (2002). Elektronik Ticaret Vergilendirilmesinde Uluslararası İşbirliği, Vergi Dünyası Dergisi, 251. ICC. (1999). A Global Action Plan For Electronic Commerce, http://www.iccwbo.org/home/electronic_commerce/word_documents/SJAPFIN.doc ad- resinden erişildi.(09.01.2017).
- OECD (1999), Defining and Measuring E-Commerce: A Status Report, İn-ternet Adresi; http://www.oecd.org/dataoecd/12/55/2092477.pdf, Erişim Tarihi: 01.02.2017.
- Sugözü, İ.,H. Ve Demir, S.(2011). İnternet Teknolojisi ve Elektronik Ticaret, Ankara: Nobel Yayıne- vi.
- TKB. (2009). IPARD Programı LEADER Tedbiri”. WWF Kırsal Kalkınma Çalıştayı II, 26–27 Mart 2009, Ankara.
- Uzunpınar, A. (2008), “Katılım Öncesi AB Kırsal Kalkınma Politikası ve Türkiye’de Uygulana- cak IPARD Programı Kapsamında Proje Hazırlama, Değerlendirme ve Seçim Süreci”, http:/tarim.gov.tr/, (ET: 01.02.2017).
- Özdipçiner, N.,S. (2010). Turizmde Elektronik Pazarlama. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Der- gisi, 1/1, 5-22. WTO. (1999). A Quantitative Assessment of Electronic Commerce, http://www.wto.org/english/tratop_e/ecom_e/erad-99-01.doc adresinden erişil- di.(ET:03.2.2013).
- Başıbüyük, A. (2004). Coğrafi Açıdan Türkiye’de Kırsal Kalkınma Sorunu, Doğu Coğrafya Der- gisi, 9 (12), 43-65.
- Çeken, Ç., Karadağ, L, Dalgın, T. (2007). Kırsal Kalkınmada Yeni Bir Yaklasım Kırsal Turizm Ve Türkiye’ye Yönelik Teorik Bir Çalısma, Artvin Çoruh Üniversitesi.