BibTex RIS Kaynak Göster

ACCOUNTING OF WEBSITE AND INTERNET COSTS BASED ON TURKISH ACCOUNTING STANDARDS

Yıl 2016, Sayı: 6, 106 - 121, 01.12.2016

Öz

Building web site has become a necessity today as a result of extensive electronic commerce activities. Businesses build a web site to increase brand value, decrease costs, run marketing and advertising operations as well as other various reasons. Setting up a website has become easier than ever with decreasing costs. This paper discusses the accounting of costs and expenses observed through web site setting, planning and designing phases. The fact that building a web site is now mandatory for stock corporations, accounting of web site costs concept has become much more significant. Moreover, accounting and recognition of web site costs based on Turkish Accounting Standards TAS is also a critical issue. When website establishment and development costs are investigated in terms of Turkish Accounting Standards TAS ; it is clear that some web site costs should be activated and capitalized, while some other specific ones should be written off.

Kaynakça

  • Alagöz Ali, “Web Sitesi Maliyetlerinin Muhasebeleştirilmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilim- ler Enstitüsü Dergisi”, ss.11-24.
  • Bayram Murat ve Ali Yaylı, “Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (ESOSDER), 2009, Cilt: 8, Sayı: 27, ss.347-379.
  • Brinkster, http://www.brinkster.com/
  • Cambaz Serdar, “Türkiye’de Elektronik Ticaret Uygulamasında Karşılaşılan Muhasebe Sorun- ları”, Edirne Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Haziran 2006, ss. 1-120.
  • Canpolat Önder, “E-Ticaret Ve Türkiye’deki Gelişmeler”, T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Hu- kuk Müşavirliği, Ankara, Mart 2001.
  • Coşkun Neslihan, “Elektronik Ticarette Vergilendirme Sorunları ve Uluslararası Düzeyde Çö- züm Arayışlarının Türkiye Açısından Değerlendirilmesi’ Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2005, Cilt: 14, Sayı: 1, ss.153-170.
  • Flanagan Paul, “Accounting for Web Site Development Costs”, Christopher Technology Con- sulting, http://www.christophertechnology.com, 2004.
  • Gelir İdaresi Başkanlığı, “Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliği”, 2011, http://www.gib.gov.tr/fileadmin/user_upload/Tebligler/KDV/kdv_genteb.htm
  • Gönen Seçkin, Göktuğ Yücetürk, “Web Sitesi Maliyetlerinin Türkiye Muhasebe Standartları Açısından İncelenmesine Yönelik Bir Uygulama”, Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araş- tırmaları Dergisi, 2013, Yıl: 1, Cilt: 1, Sayı: 2, ss.21-36.
  • Gündebahar Mücahit, Merve Can Kuş-Khalilov, “Teknolojik Pazarlama Üzerine Bir İnceleme”, 15. Akademik Bilişim Konferansı, Akdeniz Üniversitesi, Antalya, Bildiri No: 152, http://ab.org.tr/ab13/bildiri/152.pdf
  • Güven Gökhan, “İnternetin Tanımı”, Erciyes Üniversitesi, Öğr.Gör.Gökhan Güven’in Web Site- si, http://iibf.erciyes.edu.tr/guven/veri/internetin_tanitimi.pdf
  • İşevi A. Semih, Burçin Çelme, “Bilgi Çağında Yeni Hazine: Entelektüel Sermayeyle Rekabeti Yakalamak” Bilgi Dünyası, 2005, ss 16.
  • İşler Didar Büyüker, “Rekabetçi Avantaj Yaratma Çerçevesinde KOBİ’lerde E-Ticaret ve E- Ticaretin Stratejik Kullanımı”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008, Cilt: 13, Sayı: 3, ss.277-291.
  • Karaçor Zeynep, Ahmet Ay, Hakan Acet, “İnternet ve Ekonomi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 2005, ss.19-40.
  • Kırlı Mustafa, Tayfun Deniz Kuğu, Harun Gümüş, “Elektronik Ticarette Web Sitesi Maliyetleri- nin Muhasebeleştirilmesi”, 11. Ulusal İşletmecilik Kongresi, 2012.
  • Semerci Murat, “Elektronik Ticaretin İşleyişi, Denetimi ve Muhasebeleştirilmesi” Kahramanma- raş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Mart 2007, ss.73.
  • Sucuri, https://sucuri.net/
  • Usul Hayrettin, Ozan Özdemir, ”‘Türkiye Muhasebe Standartlarına Göre İnternet Sitesi Mali- yetlerinin Muhasebeleştirilmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bi- limler Fakültesi Yıl: 2007, Cilt: 12, Sayı: 3, ss.121-132.
  • Yang Ying, Paul Humphreys and Ronan McIvor, “The impact of E-Commerce on B2B Services”, Ulster University, UK, ss.314-322.
  • Yükçü Süleyman, Seçkin Gönen, “Türkiye’de Elektronik Ticaretin Muhasebeleştirilmesine İliş- kin Uygulama Önerileri” Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 2, 2009, ss.1-13.

WEB SİTESİ VE İNTERNET MALİYETLERİNİN TÜRKİYE MUHASEBE STANDARTLARINA GÖRE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ

Yıl 2016, Sayı: 6, 106 - 121, 01.12.2016

Öz

Günümüzde e-ticaret işlemlerinin yoğunlaşmasıyla birlikte web sitesi kurmak artık gerekli bir hale gelmiştir. İşletmeler marka değerlerini artırmak, işletme maliyetlerini düşürmek, reklam ve pazarlama faaliyetlerini yürütmek ile daha birçok nedenle web sitesi kurmaktadırlar. Maliyetlerin azalmasıyla birlikte web sitesi kurulumu da çok kolay bir hal almıştır. Bu makalede web sitelerinin planlanmasında, oluşturulmasında ve tasarımında ortaya çıkan maliyetlerin muhasebeleştirilmesi konusu ele alınmıştır. Yeni Türk Ticaret Kanunu’na TTK’ya göre sermaye şirketlerinin web sitesi kurmasının yasal bir zorunluluk haline getirilmesi, işletmelerde web sitesi maliyetlerinin muhasebeleştirilmesi konusunun önemini artırmaktadır. Ayrıca ortaya çıkan bu maliyetlerin Türkiye Muhasebe Standartları’na TMS göre nasıl muhasebeleştirileceği de önem arz etmektedir. Web sitesinin kuruluş ve geliştirmesi maliyetleri Türkiye Muhasebe Standartları açısından incelendiğinde; bir kısım web sitesi maliyetlerinin aktifleştirilmesi gerektiği, bir kısmının da gider olarak kaydedilmesi gerektiği anlaşılmaktadır.

Kaynakça

  • Alagöz Ali, “Web Sitesi Maliyetlerinin Muhasebeleştirilmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilim- ler Enstitüsü Dergisi”, ss.11-24.
  • Bayram Murat ve Ali Yaylı, “Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (ESOSDER), 2009, Cilt: 8, Sayı: 27, ss.347-379.
  • Brinkster, http://www.brinkster.com/
  • Cambaz Serdar, “Türkiye’de Elektronik Ticaret Uygulamasında Karşılaşılan Muhasebe Sorun- ları”, Edirne Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Haziran 2006, ss. 1-120.
  • Canpolat Önder, “E-Ticaret Ve Türkiye’deki Gelişmeler”, T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Hu- kuk Müşavirliği, Ankara, Mart 2001.
  • Coşkun Neslihan, “Elektronik Ticarette Vergilendirme Sorunları ve Uluslararası Düzeyde Çö- züm Arayışlarının Türkiye Açısından Değerlendirilmesi’ Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2005, Cilt: 14, Sayı: 1, ss.153-170.
  • Flanagan Paul, “Accounting for Web Site Development Costs”, Christopher Technology Con- sulting, http://www.christophertechnology.com, 2004.
  • Gelir İdaresi Başkanlığı, “Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliği”, 2011, http://www.gib.gov.tr/fileadmin/user_upload/Tebligler/KDV/kdv_genteb.htm
  • Gönen Seçkin, Göktuğ Yücetürk, “Web Sitesi Maliyetlerinin Türkiye Muhasebe Standartları Açısından İncelenmesine Yönelik Bir Uygulama”, Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araş- tırmaları Dergisi, 2013, Yıl: 1, Cilt: 1, Sayı: 2, ss.21-36.
  • Gündebahar Mücahit, Merve Can Kuş-Khalilov, “Teknolojik Pazarlama Üzerine Bir İnceleme”, 15. Akademik Bilişim Konferansı, Akdeniz Üniversitesi, Antalya, Bildiri No: 152, http://ab.org.tr/ab13/bildiri/152.pdf
  • Güven Gökhan, “İnternetin Tanımı”, Erciyes Üniversitesi, Öğr.Gör.Gökhan Güven’in Web Site- si, http://iibf.erciyes.edu.tr/guven/veri/internetin_tanitimi.pdf
  • İşevi A. Semih, Burçin Çelme, “Bilgi Çağında Yeni Hazine: Entelektüel Sermayeyle Rekabeti Yakalamak” Bilgi Dünyası, 2005, ss 16.
  • İşler Didar Büyüker, “Rekabetçi Avantaj Yaratma Çerçevesinde KOBİ’lerde E-Ticaret ve E- Ticaretin Stratejik Kullanımı”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008, Cilt: 13, Sayı: 3, ss.277-291.
  • Karaçor Zeynep, Ahmet Ay, Hakan Acet, “İnternet ve Ekonomi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 2005, ss.19-40.
  • Kırlı Mustafa, Tayfun Deniz Kuğu, Harun Gümüş, “Elektronik Ticarette Web Sitesi Maliyetleri- nin Muhasebeleştirilmesi”, 11. Ulusal İşletmecilik Kongresi, 2012.
  • Semerci Murat, “Elektronik Ticaretin İşleyişi, Denetimi ve Muhasebeleştirilmesi” Kahramanma- raş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Mart 2007, ss.73.
  • Sucuri, https://sucuri.net/
  • Usul Hayrettin, Ozan Özdemir, ”‘Türkiye Muhasebe Standartlarına Göre İnternet Sitesi Mali- yetlerinin Muhasebeleştirilmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bi- limler Fakültesi Yıl: 2007, Cilt: 12, Sayı: 3, ss.121-132.
  • Yang Ying, Paul Humphreys and Ronan McIvor, “The impact of E-Commerce on B2B Services”, Ulster University, UK, ss.314-322.
  • Yükçü Süleyman, Seçkin Gönen, “Türkiye’de Elektronik Ticaretin Muhasebeleştirilmesine İliş- kin Uygulama Önerileri” Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 2, 2009, ss.1-13.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Cevdet Kızıl Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Kızıl, C. (2016). WEB SİTESİ VE İNTERNET MALİYETLERİNİN TÜRKİYE MUHASEBE STANDARTLARINA GÖRE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ. Kesit Akademi Dergisi(6), 106-121.