Günümüzde değişen yaşam koşulları, tüketici istek ve tercihleri nedeniyle online alışveriş olgusunun önemi giderek artmaktadır. Bu noktada tüketicilerin online alışverişe ilgilenimi çeşitli faktörlerden etkilenmektedir. Araştırmada, bu faktörlerden biri olan web sitesi niteliklerinin, tüketicilerin online alışveriş ilgilenim düzeyine etkileri incelenmiştir. Araştırma Sivas İlinde çalışan kadınlar üzerinde yapılmıştır. Araştırmada web sitesi özellikleri, tasarım, içerik, güvenlik, görsel ve etkileşim olarak beş boyutta, tüketici ilgilenimi ise ilgi, haz, sembolik, risk olasılığı ve risk önemi olarak beş boyutta incelenmiştir. Ayrıca web sayfası değerlendirmelerinin online alışveriş ilgilenimine etkisi, demografik özellikler ve internet kullanım alışkanlıklarına göre analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, web sitesi özelliklerinin tüketicilerin online alışveriş ilgilenim düzeyini belirli düzeylerde etkilediğini ortaya koymuştur. Online alışveriş ilgilenimini en fazla etkileyen web sitesi özelliklerinin, tasarım ve güvenlik olduğu belirlenmiştir.
Today, due to the changing conditions of life, consumer demands and preferences, the importance of online shopping is increasing. At this point, consumer involvement of online shopping in influenced by several factors. In this research, the impact of website quality -which is one of these factors- on consumer involvement level of online shopping has been examined. The research has been done on working women in Sivas. In the research, website features was studied in five dimensions as design, content, security, visual and interaction, and consumer involvement was studied in five dimensions as interest, pleasure, symbolic, possibility and importance of risk. In addition, the effect of web page assessments on online shopping involvement were analyzed according to demographics and internet usage habits. The survey results revealed that the website features affect consumer involvement of online shopping at certain levels. It determined that design and security features of website are the most effective ones on online shopping involvement.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 6 |