Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AMATÖR MÜZİK EĞİTİMİ BAĞLAMINDA MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMLERİNDE VERİLEN PİYANO DERSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 26, 500 - 506, 25.03.2021

Öz

Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda verilen piyano dersi, müzik öğretmeni adayının piyano çalabilme becerilerinin gelişmesini sağlaması amacıyla hazırlanmıştır. Müzik öğretmenliği bölümlerinde alanda yaygın olarak kullanılan piyano enstrümanının öğretimine yönelik öğretim teknikleri üzerine bir ders bulunmamaktadır. Piyano üzerine yoğunlaşan müzik öğretmeni adaylarının yanı sıra ana çalgısı piyano olmayanlar da hem genel müzik eğitiminde hem de ülkemizde yaygın olarak bulunan amatör müzik eğitimi veren kurslar ve sanat merkezlerinde yüksek düzeyde talep gören piyano derslerini verebilmektedirler. Bu sebepten, enstrümanın çalış öğretimi için gerekli olan bilgilerin yanısıra, değişik yaş gruplarında nasıl öğretilmesi gerektiğine yönelik bilgilerin de öğretilmesi önemlidir. Bu çalışmada, literatürde yapılan çalışmaların da desteğiyle, alandaki eksikliğe yönelik bir inceleme yapılmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Büyükkköse, A. Yıldırım Orhan, Ş. Şeren, M. (2016). Amatör Müzik Eğitiminin, Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Etkisi (Kırıkkale İli Örneği). Turkish Studies, 11 (21), 565-582.
  • Durak, Y. (2007) Piyano Öğretim Programı Model Önerisi ve Uygulamadaki Görünümü. Yayın-lanmamış Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Ersoy, S. G. (2010). Altı Yaş Çocuklarının Piyano Eğitimine Hazırlanmalarında Kullanılan Yön-temlerin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Görsev, A. (2006), Abant İzzet Baysal Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Son Sınıf Öğrencilerinin Piyano Eğitimi, Müzik Teorisi ve İşitme Eğitimi ve Eşlik (Korepetiston) Dersleri ile Okul Şarkılarına Doğaçlama Eşlik Becerileri Arasındaki İlişkiler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Işıkdemir, T. (2019). 5-6 Yaş Çocukların Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Eğitimci Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Karan, M. (2011). Özengen Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda Algı Eğitimi Alan Öğrencilerin Mesleki Yönelimlerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Orhan, Ş. Y. ve Ercan, N. (2012). Yetişkin Çalgı Öğretmeni Özellikleri. Turkish Studies, 7(4), 223-231.
  • Özdek, A. (2012). Özengen Müzik Eğitimi Kurumlarında Verilen Gitar Eğitiminde Veli ve Öğrenci Beklentilerine Yönelik Bir Araştırma: Kayseri Örneği, Niğde 10. Müzik Eğitimi Sempozyumu. 25-27 Nisan, Niğde.
  • Tunç, T. (2009). Müzik Öğretmenligi Anabilim Dallarında Uygulanan Armoni-Kontrpuan- Eşlik Derslerinde Piyanonun Kullanılabilme Durumunun İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uçan, Ali (2005). Müzik Eğitimi. Ankara: Evrensel Müzikevi Yayınları.

A STUDY ON PIANO LESSON IN MUSIC TEACHING DEPARTMENTS IN THE CONTEXT OF AMATEUR MUSIC EDUCATION

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 26, 500 - 506, 25.03.2021

Öz

Piano lessons in music teacher music teachers' training institutions in Turkey has been prepared in order to ensure the development of the ability to play the piano. There is no lesson on teaching techniques for teaching the piano instrument, which is widely used in the field, in the departments of music teaching. In addition to music teacher candidates who concentrate on piano, those whose main instrument is not piano can give piano lessons that are highly demanded both in general music education and in amateur music education courses and art centers, which are widely available in our country. For this reason, it is important to teach the information about how the instrument should be taught in different age groups as well as the information required for teaching playing. In this study, with the support of the studies in the literature, a review was made for the deficiency in the field and various suggestions were made.

Kaynakça

  • Büyükkköse, A. Yıldırım Orhan, Ş. Şeren, M. (2016). Amatör Müzik Eğitiminin, Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Etkisi (Kırıkkale İli Örneği). Turkish Studies, 11 (21), 565-582.
  • Durak, Y. (2007) Piyano Öğretim Programı Model Önerisi ve Uygulamadaki Görünümü. Yayın-lanmamış Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Ersoy, S. G. (2010). Altı Yaş Çocuklarının Piyano Eğitimine Hazırlanmalarında Kullanılan Yön-temlerin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Görsev, A. (2006), Abant İzzet Baysal Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Son Sınıf Öğrencilerinin Piyano Eğitimi, Müzik Teorisi ve İşitme Eğitimi ve Eşlik (Korepetiston) Dersleri ile Okul Şarkılarına Doğaçlama Eşlik Becerileri Arasındaki İlişkiler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Işıkdemir, T. (2019). 5-6 Yaş Çocukların Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Eğitimci Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Karan, M. (2011). Özengen Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda Algı Eğitimi Alan Öğrencilerin Mesleki Yönelimlerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Orhan, Ş. Y. ve Ercan, N. (2012). Yetişkin Çalgı Öğretmeni Özellikleri. Turkish Studies, 7(4), 223-231.
  • Özdek, A. (2012). Özengen Müzik Eğitimi Kurumlarında Verilen Gitar Eğitiminde Veli ve Öğrenci Beklentilerine Yönelik Bir Araştırma: Kayseri Örneği, Niğde 10. Müzik Eğitimi Sempozyumu. 25-27 Nisan, Niğde.
  • Tunç, T. (2009). Müzik Öğretmenligi Anabilim Dallarında Uygulanan Armoni-Kontrpuan- Eşlik Derslerinde Piyanonun Kullanılabilme Durumunun İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uçan, Ali (2005). Müzik Eğitimi. Ankara: Evrensel Müzikevi Yayınları.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Alper Akgül

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Akgül, A. (2021). AMATÖR MÜZİK EĞİTİMİ BAĞLAMINDA MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMLERİNDE VERİLEN PİYANO DERSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Kesit Akademi Dergisi, 7(26), 500-506.