Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin yaşam doyum düzeylerinin demografik, kişisel ve örgütsel
değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını saptamaktır. Araştırma, İstanbul, İzmir ve Bursa’da yatılı
öğrenim gören erkek lise öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerin yaşamlarının genelinden aldıkları
doyumu saptamak amacıyla Öğrenci Yaşam Doyum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız
örneklemler için t testi ve tek yönlü varyans analizi istatistiksel işlemleri kullanılmış olup manidarlık
düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir.
Yaşam doyumu algılanan akademik başarı algılanan maddi durum boş zaman etkinlikleri
The aim of this study is to determine whether the life satisfaction levels of the high school students differ according to demographic, individual and organizational variables. The study was applied to male boarding high school students in İstanbul, İzmir and Bursa.In this research, students’ general life satisfaction is measured by “Student’s Life Satisfaction Scale”. During the analysis of data, t-test and one-way analysis of variances for the independent samples were used and acceptable level was decided as 0,05
Diğer ID | JA96RS25MT |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 22 Sayı: 1 |