BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA ARAŞTIRMALARINDA KULLANILAN ÖLÇEKLERE İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME:TÜRKİYE ÖRNEĞİ (2002-2005)

Yıl 2012, Cilt: 22 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2012

Öz

Bu çalışmada, müşteri istek, ihtiyaç ve beklentilerinin ortaya çıkarılması için, tutum, algı, kalite, performans, pazar yönelimi ve tatminlerinin ölçülebilmesi maksadıyla yürütülen pazarlama araştırmalarında kullanılan anketlerin ölçekleri, kullanım şekilleri ve özellikleri konusu ele alınarak araştırmacıların çalışmalarında dikkat etmeleri gereken önemli noktaların altı çizilmeye çalışılmıştır. Türkiye’de 2002-2005 yılları arasında yayımlanan bilimsel dergilerde yer alan, pazarlamayla ilgili ve ampirik çalışması olan makalelerden 50 tanesi inceleme kapsamına alınmıştır. Bu inceleme sonucunda elde edilen bulgular yurt dışında yapılan çalışmaları konu edinen benzer bir çalışma ile karşılaştırılmış, araştırmacılara ve pazarlama akademisyenlerine yardımcı olabileceği düşünülen bulgular, karşılaştırma sonuçlarıyla birlikte ölçme ve ölçekler hakkında genel, kısa ve özet bir değerlendirme yapılarak okuyuculara sunulmuştur

AN ASSESSMENT ON SCALES USED IN MARKETING RESEARCH: CASE OF TURKEY (2002-2005)

Yıl 2012, Cilt: 22 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2012

Öz

This study examines the scales of the questionnaires, their usage and characteristics which are used for measuring attitude, perception, quality, performance, market trends and satisfaction which in return explain customer desire, need and expectations. It also points out to the areas of concern for researchers. It takes into account 50 articles which were published in scientific journals in Turkey between 2002-2005 and contain empirical work on marketing. The results of this study were compared with a similar study conducted abroad. Finally, comparison results and the results which are thought to be useful for researchers and marketing academicians are presented with a general and brief review on measurement and scales

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA26NP83RE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Dr. Şafak Kurt Bu kişi benim

Engin Coşkun Bu kişi benim

Hakan Bayramlık Bu kişi benim

Halil Turan Kasapçopur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurt, D. Ş., Coşkun, E., Bayramlık, H., Kasapçopur, H. T. (2012). PAZARLAMA ARAŞTIRMALARINDA KULLANILAN ÖLÇEKLERE İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME:TÜRKİYE ÖRNEĞİ (2002-2005). Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 22(1).