Önceleri şirketler ulusaldı. Bu şirketlerin ürünleri ülke içinde satılırdı. Fakat dünyada teknoloji ve ekonomi büyüdükçe şirketler de ulusal olmaktan uluslararası olmaya geçiş yaptılar. Şuanda ürünler, hammadde ve işgücünün ucuz olduğu yerlerde üretilmekte ve ihtiyaç duyulan bölgelere gönderilerek satılmaktadır. Ürünler ülkeler hatta kıtalar arasında satılmaktadır. Bu durumda iddialı bir şirket olmak için ürünler müşterilere hızlı ve ucuz olarak ulaştırılmalıdır. Ulaştırma da tek yönlü taşımacılıktan (karayolu, denizyolu, havayolu, demiryolu) karma taşımacılığa dönüşmüştür. Bu çalışmada karma taşımacılığın ekonomik değişimi ve gelişimi incelenmiş, Polonya ve Türkiye’nin karma taşımacılık sistemleri karşılaştırılmıştır
Once the companies were national. The products of the companies were sold inside country. But as the economy and technology developed in the world, the companies had to change from national to international. Now, the products are being produced where the raw materials and labor are cheap and are being sent to the places where they needed. The products are sold between countries and continents. To be a competitive company the goods must be transported to the customers cheap and fast. Transportation had to be changed from one mode (road, sea, air, railway transportation) to intermodal. In this study, the economic growth and development of intermodal transportation are examined and the intermodal transportation of Turkey and Poland are compared
Diğer ID | JA32TH27BD |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 24 Sayı: 2 |