Yapılandırmacı yaklaşımın 2004 yılında benimsenmesi ile birlikte, Proje Tabanlı
Öğrenme gibi öğrenci merkezli öğrenme modelleri önem kazanmaya başlamıştır.
Proje Tabanlı Öğrenme, öğrencileri proje çalışmaları ve grup çalışmaları ile
bilgi keşfetmeye teşvik eden bir yöntemdir. Proje Tabanlı Öğrenme, öğrenciler
için işbirliğine dayalı bir öğrenme ortamı yaratarak sürece aktif olarak
katılmalarını sağlayan, proje sonunda bir ürünün meydana geldiği bir öğrenme
yöntemidir. Proje Tabanlı Öğrenme ile ilgili birçok çalışma olmasına rağmen,
öğretmenlerin Proje Tabanlı Öğrenmeye yönelik inançlarını ve tutumlarını
araştıran çalışmaların sayısı sınırlıdır. Bu nedenle, bu araştırma, İngilizce
öğretmenlerinin Proje Tabanlı Öğrenmeye yönelik tutum ve inançlarını
araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmaya toplamda 25 İngilizce öğretmeni
katılmıştır. Çalışmada nitel bir araştırma deseni kullanılmış ve veriler yarı
yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Veri analizinde bölümünde içerik
analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcı
öğretmenlerin Proje Tabanlı Öğrenmeye ilişkin olumlu inanç ve tutumları olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca katılımcı öğretmenlerin Proje Tabanlı Öğrenmeyi,
geleneksel metotlarla kıyaslandığında daha etkili buldukları, sınıflarında
kullanmayı tercih ettikleri ve Türk okullarında uygulanmasını istedikleri de
ortaya çıkarılmıştır.
proje tabanlı öğrenme yabancı dil öğrenimi öğretmen inanç ve tutumları öğrenme modelleri
Since the
implementation of the constructivist approach in 2004, student-centered
learning models such as Project-Based Learning have started to gain importance.
Project-Based Learning is a method which promotes students to discover
information by project works and group works based on themes or topics unlike
specific language tasks. Project-Based Learning creates a cooperative learning environment
for learners and allows students to participate the process actively. A product
emerges at the end of the project. Although there are many studies about Project-Based
Learning, the number of studies investigating teachers' beliefs and attitudes
towards Project-Based Learning are limited. Therefore, this research aims to
explore the attitudes and beliefs of English teachers towards Project-Based
Learning. A total of 25 English teachers from Turkey
participated in this study. A qualitative research design was employed by the
researcher and the data was collected through semi-structured interviews. In data
analysis part, content analysis method was used. According
to the research results, it was found that participant teachers have positive beliefs
and attitudes towards Project-Based Learning. It has also been revealed that
participants find Project-Based Learning more effective when it is compared to
traditional methods, prefer to use it and want it to be implemented in Turkish
schools.
project-based learning foreign language learning teachers’ beliefs and attitudes learning models
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 29 Sayı: 1 |