Özellikle ekonomi ve ticaret alanında rekabet eden kurumlar tarafından hedef kitleleri analiz ederek itibar sağlamak ve müşteriye ulaşabilmek için uygulandığı bilinen Stratejik İletişim kavramı; son yıllarda oldukça yaygınlaşmış, ulusal/uluslararası güvenlik, politika, terörizmle mücadele alanlarında da uygulanabilirliği tartışılmaya başlamıştır. Ancak, stratejik iletişimin bu yeni alanlarda farklı tanım ve kavramlar yerine kullanılmasıyla doğası ve kapsamının anlaşılması zorlaşmış, karışıklıklara neden olmuştur. Bu karışıklık, bu kavramın çoğu zaman doğrudan yumuşak güç, kamu diplomasisi, propaganda, bilgi harbi ve psikolojik harekât olarak algılanmasına neden olmuştur. Bu çalışmanın amacı; stratejik iletişim kavramını, uluslararası düzeyde yapılan çalışmalar ve uygulamalar ışığında tanımlamak, terörizmle mücadelede nasıl uygulanabileceğine dair esasları analiz etmektir. Bu kapsamda çalışmanın uygulamaya yönelik ana fikri; terörizmle mücadelede planlama ve icra safhalarının odak noktasına stratejik iletişim disiplininin konulmasını, ayrıca konvansiyonel kinetik yeteneklerin de (askeri güç ve polis gibi) planlamanın yardımcı unsuru olarak kullanılmasını önermektir. Çalışma, son yıllarda sıkça tartışılmasına karşın hâlâ pek fazla bilinmeyen stratejik iletişim kavramının, terörizmle mücadele kapsamında, gelecek uygulama ve çalışmalara ışık tutacak şekilde analiz edilmesi ve kavram karmaşasının engellenmesine yönelik olması, ayrıca nasıl uygulanabileceğine dair önerme getirmesi bakımından önem taşımaktadır
Stratejik İletişim Terör Terörizm Siyasal Terörizm Terörizmle Mücadele
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 2 |