BibTex RIS Kaynak Göster

Kavramsal ve Yapısal Düzeyde Öğrenme Stillerine Uyarlanan Bilgisayar Destekli Alıştırmaların Akademik Başarıya Etkisi

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 2, 191 - 215, 01.06.2009

Öz

Kaynakça

  • Açıkgöz, M.(2003). Çoklu Zeka Kuramı’na Uygun Hazırlanan Alıştırma Yazılımının İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Akademik Başarısına Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Alessı, M.S. And Trollıp S.R. (2001). Multimedia For Learning, Methods and Development Massachusetts USA. Pearson Education Company
  • Anderson, A.T. (1999). Rethinking Authoring Tools : A Design for Standarts-Based Instructional Components. Utah State University, USA (Yayınlanmamış Doktora Tezi, UMI Numarası : 9926541)
  • Aşkar, P. Ve Akkoyunlu, B. 1993. Kolb Öğrenme Sitili Envanteri. Eğitim ve Bilim, 87(17), 37-47
  • Boyle, T. 1997 .Design For Multimedıa Learning . Prientice Hall Europe
  • Büyüköztürk, S. 2002. Sosyal Bilimler için Veri Analizi Elkitabı. Pegema Yayıncılık, Ankara
  • Jonassen, H. D. 1988. Instructional Design For Microcomputer Courseware. New Jersey USA. LEA Inc. Publishers
  • Jones, B.Mark 1998. The Experiential Learning Cycle As a High Level Model For the Design of an Interactive Multimedia C++ Tutorial. The University of Guelph (Yüksek Lisans Tezi)
  • Henke, H. 2001. Applying Kolb’s Learning Style Inventory with Computer Based Training http://www.chartula.com/learnıngtheory.pdf adresinden 12 Aralık 2005 tarihinde alınmıştır.
  • Karakoç, İ. 2005. Kara Harp Okulu Öğrencileri ve Öğretim Elemanlarının Öğrenme Stilleri. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Kılıç, E. 2002. Baskın Öğrenme Stilinin Öğrenme Etkinlikleri Tercihi ve Akademik Başarıya Etkisi . Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1 (1):1-15
  • Koffman, B.E. 1994 Pascal (4th. Edition) Literatür Yayıncılık, ANKARA
  • Kolb, D.A. 1984. Experiential Learning: Experieince as the Source of Learning and Development Englewood Cliffs, NJ:,Prentice Hall,Inc
  • Kuzgun, Y. ve Deryakulu, D. (2004). Bireysel Farklılıklar ve Eğitime Yansımaları. Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Kuzgun, Y., Deryakulu D. (Editörler). Nobel Yayın Dağıtım. Ankara
  • Merrill, M.D. 1987. A Lesson Based on the Component Display Theory. (ed. M.Charles). Instructional Theories in Action.Reigeluth, New Jersey USA. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers
  • Merrill, M.D. 1991(A) Instructional Transaction Theory: Second Generation Http://Cito.Byuh.Edu/Merrill adresinden 22 Şubat 2007 tarihinde alınmıştır. Design Resarch Project.
  • Merrill, M.D. 1991(B). Instructional Transaction Theory: Classes of Transactions http://cito.byuh.edu /merrill/text/papers.htm adresinden 19 Ocak 2006 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D. ve Li Z. And Jones M 1991(C). Second Generation Instructional adresinden 22 Şubat 2007 tarihinde alınmıştır. http://cito.
  • byuh.edu/merrill/text/papers.htm
  • Merrill, M.D. 1992(A). Instructional Transaction Theory: Knowledge Relationships http://cito.byuh.edu/merrill/ text/papers.htm adresinden 19 Ocak 2006 tarihinde alınmıştır. Processes, Entities, and Activities
  • Merrill, M.D. and Li Z. and Jones M. 1992(B). Instructional Transaction Shells:
  • Responsibilities, Methods, and Parameters. http://cito.byuh.edu //merrill/text/papers.htm adresinden 22 Ocak 2006 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill L, M.D. 1996. Instructional Transaction Theory: an Instructional Design http://cito.byuh.edu/merril adresinden 24 aralık 2006 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D. 1998. Knowledge Objects. http:/cito byuh.edu/merril adresinden 23 ağustos 2005 tarihinde alınmıştır. Merrill, M.D. 2000. Knowledge Objects and Mental-Models.
  • http://cito.byuh.edu/merrill/text/papers.htm adresinden 16 Eylül 2005
  • tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D. 2001. Components of Instruction: Toward a Theoretical Tool for Instructional Design. Instructional Science 2001, 29, S:291- 310
  • Richmond, A. S. and Cummings, R. 2005. Implementing Kolb’s Learning Styles Into Online Distance Education. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 1(1), 45-54
  • Robbıns A. ve Rountree J. And, Rountree N. 2003 . Learning and Teaching Programming. Journal of Computer Science Vol 13 No 2 pp 137–172
  • Salsbury, David F. 1988. Designing Drills Instructional Designs for Microcomputer Courseware. David H. Jonassen (Editor) New Jersey USA. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers
  • Şimşek, A. 2004. Öğrenme Biçimi. Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Kuzgun, Y., Deryakulu D. (Editörler). Nobel Yayın Dağıtım. Ankara
  • Uysal, M.P. (2008). Öğretim Etkinlikleri Kuramına Göre Tasarlanan Öğretim Yazılımı ve Uyarlanabilir Alıştırma Yazılımının Akademik Başarıya Etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Wankat, Oreovicz 1992. Kolb’s Learning Cycle. Teaching Engineering Mcgraw-Hill College
  • Yalın, H. İ. 2004. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayıncılık. Ankara

KAVRAMSAL VE YAPISAL DÜZEYDE ÖĞRENME STİLLERİNE UYARLANAN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ALIŞTIRMALARIN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 2, 191 - 215, 01.06.2009

Öz

Bu çalışma, bilgi nesnesi tabanlı ve öğrenme stillerine uyarlanabilen alıştırma yazılımının öğrencilerin akademik başarısına olan etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya Bilgisayar Programlama Dersini alan 130 öğrenci katılmıştır. 63 öğrenci bilgi nesnesi tabanlı ve öğrenme stillerine uyarlanabilen alıştırma yazılımının kullanıldığı çalışma grubunda, 67 öğrenci geleneksel alıştırma yazılımının kullanıldığı farklı bir grupta yer almak üzere rasgele seçilmiştir. Konu içerikleri bilgi nesneleri biçiminde yapılandırılmış, bu bilgi nesnelerinin yer alacağı öğretim etkinlik oluşturulmuştur. Uyarlanabilen alıştırma maddeleri, Kolb’un Öğrenme Stilleri Envanteri’nde belirtilen öğrenme yeteneklerine uygun olarak tasarlanmış, daha sonra bilgi nesneleri arasındaki yapısal ilişkilere bağlı olarak alıştırma etkinliklerinde sunulmuştur. Geleneksel alıştırma yazılımının tasarımında, alıştırma maddelerinin madde ve çalışma havuzu şeklinde gruplandığı algoritma yapısı benimsenmiştir. Her iki alıştırma yazılımı, Öğretim Etkinlikleri Kuramı (Instructional Transaction Theory)’na göre tasarlanan öğretim yazılımı veya geleneksel öğretim yazılımının birisiyle bütünleşik hale getirilmiştir. Çalışma sonunda öğrencilere akademik başarı testi uygulanmış ve araştırma sorularının cevaplanmasına yönelik çözümlemelerde parametrik olmayan istatistiksel yöntemler kullanılmıştır

Kaynakça

  • Açıkgöz, M.(2003). Çoklu Zeka Kuramı’na Uygun Hazırlanan Alıştırma Yazılımının İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Akademik Başarısına Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Alessı, M.S. And Trollıp S.R. (2001). Multimedia For Learning, Methods and Development Massachusetts USA. Pearson Education Company
  • Anderson, A.T. (1999). Rethinking Authoring Tools : A Design for Standarts-Based Instructional Components. Utah State University, USA (Yayınlanmamış Doktora Tezi, UMI Numarası : 9926541)
  • Aşkar, P. Ve Akkoyunlu, B. 1993. Kolb Öğrenme Sitili Envanteri. Eğitim ve Bilim, 87(17), 37-47
  • Boyle, T. 1997 .Design For Multimedıa Learning . Prientice Hall Europe
  • Büyüköztürk, S. 2002. Sosyal Bilimler için Veri Analizi Elkitabı. Pegema Yayıncılık, Ankara
  • Jonassen, H. D. 1988. Instructional Design For Microcomputer Courseware. New Jersey USA. LEA Inc. Publishers
  • Jones, B.Mark 1998. The Experiential Learning Cycle As a High Level Model For the Design of an Interactive Multimedia C++ Tutorial. The University of Guelph (Yüksek Lisans Tezi)
  • Henke, H. 2001. Applying Kolb’s Learning Style Inventory with Computer Based Training http://www.chartula.com/learnıngtheory.pdf adresinden 12 Aralık 2005 tarihinde alınmıştır.
  • Karakoç, İ. 2005. Kara Harp Okulu Öğrencileri ve Öğretim Elemanlarının Öğrenme Stilleri. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Kılıç, E. 2002. Baskın Öğrenme Stilinin Öğrenme Etkinlikleri Tercihi ve Akademik Başarıya Etkisi . Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1 (1):1-15
  • Koffman, B.E. 1994 Pascal (4th. Edition) Literatür Yayıncılık, ANKARA
  • Kolb, D.A. 1984. Experiential Learning: Experieince as the Source of Learning and Development Englewood Cliffs, NJ:,Prentice Hall,Inc
  • Kuzgun, Y. ve Deryakulu, D. (2004). Bireysel Farklılıklar ve Eğitime Yansımaları. Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Kuzgun, Y., Deryakulu D. (Editörler). Nobel Yayın Dağıtım. Ankara
  • Merrill, M.D. 1987. A Lesson Based on the Component Display Theory. (ed. M.Charles). Instructional Theories in Action.Reigeluth, New Jersey USA. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers
  • Merrill, M.D. 1991(A) Instructional Transaction Theory: Second Generation Http://Cito.Byuh.Edu/Merrill adresinden 22 Şubat 2007 tarihinde alınmıştır. Design Resarch Project.
  • Merrill, M.D. 1991(B). Instructional Transaction Theory: Classes of Transactions http://cito.byuh.edu /merrill/text/papers.htm adresinden 19 Ocak 2006 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D. ve Li Z. And Jones M 1991(C). Second Generation Instructional adresinden 22 Şubat 2007 tarihinde alınmıştır. http://cito.
  • byuh.edu/merrill/text/papers.htm
  • Merrill, M.D. 1992(A). Instructional Transaction Theory: Knowledge Relationships http://cito.byuh.edu/merrill/ text/papers.htm adresinden 19 Ocak 2006 tarihinde alınmıştır. Processes, Entities, and Activities
  • Merrill, M.D. and Li Z. and Jones M. 1992(B). Instructional Transaction Shells:
  • Responsibilities, Methods, and Parameters. http://cito.byuh.edu //merrill/text/papers.htm adresinden 22 Ocak 2006 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill L, M.D. 1996. Instructional Transaction Theory: an Instructional Design http://cito.byuh.edu/merril adresinden 24 aralık 2006 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D. 1998. Knowledge Objects. http:/cito byuh.edu/merril adresinden 23 ağustos 2005 tarihinde alınmıştır. Merrill, M.D. 2000. Knowledge Objects and Mental-Models.
  • http://cito.byuh.edu/merrill/text/papers.htm adresinden 16 Eylül 2005
  • tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D. 2001. Components of Instruction: Toward a Theoretical Tool for Instructional Design. Instructional Science 2001, 29, S:291- 310
  • Richmond, A. S. and Cummings, R. 2005. Implementing Kolb’s Learning Styles Into Online Distance Education. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 1(1), 45-54
  • Robbıns A. ve Rountree J. And, Rountree N. 2003 . Learning and Teaching Programming. Journal of Computer Science Vol 13 No 2 pp 137–172
  • Salsbury, David F. 1988. Designing Drills Instructional Designs for Microcomputer Courseware. David H. Jonassen (Editor) New Jersey USA. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers
  • Şimşek, A. 2004. Öğrenme Biçimi. Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Kuzgun, Y., Deryakulu D. (Editörler). Nobel Yayın Dağıtım. Ankara
  • Uysal, M.P. (2008). Öğretim Etkinlikleri Kuramına Göre Tasarlanan Öğretim Yazılımı ve Uyarlanabilir Alıştırma Yazılımının Akademik Başarıya Etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Wankat, Oreovicz 1992. Kolb’s Learning Cycle. Teaching Engineering Mcgraw-Hill College
  • Yalın, H. İ. 2004. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayıncılık. Ankara
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Paşa Uysal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Gönderilme Tarihi 27 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE M. P. Uysal, “KAVRAMSAL VE YAPISAL DÜZEYDE ÖĞRENME STİLLERİNE UYARLANAN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ALIŞTIRMALARIN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ”, Savunma Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 2, ss. 191–215, 2009, doi: 10.17134/sbd.26580.