Bu çalışma, bilgi nesnesi tabanlı ve öğrenme stillerine uyarlanabilen alıştırma yazılımının öğrencilerin akademik başarısına olan etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya Bilgisayar Programlama Dersini alan 130 öğrenci katılmıştır. 63 öğrenci bilgi nesnesi tabanlı ve öğrenme stillerine uyarlanabilen alıştırma yazılımının kullanıldığı çalışma grubunda, 67 öğrenci geleneksel alıştırma yazılımının kullanıldığı farklı bir grupta yer almak üzere rasgele seçilmiştir. Konu içerikleri bilgi nesneleri biçiminde yapılandırılmış, bu bilgi nesnelerinin yer alacağı öğretim etkinlik oluşturulmuştur. Uyarlanabilen alıştırma maddeleri, Kolb’un Öğrenme Stilleri Envanteri’nde belirtilen öğrenme yeteneklerine uygun olarak tasarlanmış, daha sonra bilgi nesneleri arasındaki yapısal ilişkilere bağlı olarak alıştırma etkinliklerinde sunulmuştur. Geleneksel alıştırma yazılımının tasarımında, alıştırma maddelerinin madde ve çalışma havuzu şeklinde gruplandığı algoritma yapısı benimsenmiştir. Her iki alıştırma yazılımı, Öğretim Etkinlikleri Kuramı (Instructional Transaction Theory)’na göre tasarlanan öğretim yazılımı veya geleneksel öğretim yazılımının birisiyle bütünleşik hale getirilmiştir. Çalışma sonunda öğrencilere akademik başarı testi uygulanmış ve araştırma sorularının cevaplanmasına yönelik çözümlemelerde parametrik olmayan istatistiksel yöntemler kullanılmıştır
Bilgi Nesnesi Öğretim Etkinlikleri Kuramı Öğrenme Stili Uyarlanabilirlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 2 |