Uçuş görevinin kritik doğası gereği uçuş eğitimine katılacak personelin seçimi büyük önem taşımaktadır. Uçuş eğitimlerinin başarı ile tamamlanabilmesi üst düzeyde dikkat, yetenek ve zihinsel süreçlerin kullanımını gerekli kılmaktadır. Bu nedenle, hem maliyet hem de uçuş eğitiminin kritik özellikleri bakımından eğitime katılacak adayların etkili yollarla seçilmesi gerekir. Uçuş eğitim performansının belirleyicileri üzerine yapılan araştırmalar, genel zihinsel özelliklerin ve psiko-motor yeteneklerin pilot performansının temel yordayıcıları olduğunu göstermiştir. Bu çalışmanın amacı Kara Havacılık Okulunda uçuş eğitimine başlayacak adayların seçiminde kullanılan tek kriter olan psiko-motor yetenek ölçümünün ötesinde, adayların Kara harp Okulu mezuniyet not ortalamalarının ve İngilizce bilgi seviyelerinin uçuş eğitim performansına etkilerini incelemektir. Analizler sonucunda psiko-motor yetenek, Kara Harp Okulu mezuniyet not ortalaması ve İngilizce bilgi seviyesinin birbirlerinden bağımsız olarak uçuş eğitim performansını yordadığı görülmüştür. Bulgular geçmiş çalışmalar temelinde tartışılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2005 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 1 |