Okul öncesi sınıflarındaki fen merkezlerinin yeterlilik durumlarını ve okul
öncesi öğretmenlerinin fen merkezlerine ve kullanımına ilişkin görüşlerini
ortaya koymayı amaçlayan bu araştırmada nitel araştırma metodolojisi içinde yer
alan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kilis il
merkezindeki anaokulları ve anasınıflarında görev yapan 41 öğretmen
oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri; kişisel bilgi formu, fen merkezi materyal
gözlem kayıt formu ve yarı yapılandırılmış öğretmen görüşme formu aracılığıyla
toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğretmenlerin büyük çoğunluğunun fen
etkinliklerine haftada sadece bir gün yer verdikleri, neredeyse hepsinin fen ve
doğa etkinliklerinin çocuklar için önemli olduğunun farkında oldukları belirlenmiştir.
Bununla birlikte çocukların çoğunluğunun fen etkinliklerine karşı ilgili
oldukları ancak sınıflarında malzeme bakımından fen etkinliği yapacak
materyalin yeterli olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin, fen
etkinliklerinde en çok deney yöntemini kullandıkları, ardından
gezi-gözlem-inceleme yöntemine ve bitki yetiştirmeye yer verdikleri sonucuna
ulaşılmıştır.
Fen eğitimi fen merkezleri fen etkinlikleri okul öncesi eğitim
Bölüm | Eğitim |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |