BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMAN HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 11, 52 - 70, 10.08.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının eğitici çizgi roman hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenimlerine devam eden dördüncü sınıf, on iki gönüllü sınıf öğretmeni adayına eğitici çizgi roman hakkındaki görüşlerini belirtmeleri için, beş açık uçlu soru görüşme formu aracılığıyla yöneltilmiştir. Katılımcılara yöneltilen açık uçlu sorular sonucunda elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda; Öğretmen adayların eğitici çizgi roman hakkında olumlu gördükleri yönleri sırasıyla en çok; Görsellikten ve renklilikten dolayı ilgi çekici olması ve etkili bir eğitim ve kalıcılığı sağlaması iken, Yazı puntosunun küçük olması ve sayfadaki yazıların fazlalığı ise eksik görülen yönü olarak ifade edilmiştir. Ayrıca öğretmen adayları anlaşılması zor, soyut içerikli konuların anlatımında ve dersin sıkıcı olduğu durumlarda eğitici çizgi romanlardan faydalanılabileceğini belirtmişlerdir. Son olarak öğretmen adayları eğitici çizgi romanların öğrencilerin derse daha fazla ilgi göstermesi, istekli olmasını sağlaması ve öğrenilen bilgilerin daha kalıcı olmasını sağlaması şeklinde etki yaratacağını ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Akçay, H. - Tüysüz, C. - Feyzioğlu, B. - Oğuz, B., “Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 2008, s. 169-181.
  • Akengin, H. - İbrahimoğlu, Z., “Sosyal Bilgiler Dersinde Karikatür Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Derse İlişkin Görüşlerine Etkisi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 2010, s. 1-19.
  • Akkaya, A., “Karikatürlerle Dil Bilgisi Öğretimi”, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya 2011.
  • Alkan, G., “Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kavram Karikatürlerinin Öğrenci Başarısına Etkisi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde 2010 .
  • Balım, A. G. - İnel, D. - Evrekli, E., “Fen Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algılarına Etkisi”, İlköğretim Online,7(1), 2008, s. 188-202.
  • Bayram, K. - Özdemir, E. - Koçak, N., “Kimya Eğitiminde Animasyon Kullanımı ve Önemi”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 2011, s. 371-390.
  • Beard, C. - Rhodes, T., “Experiential Learning: Using Comic Strips as Reflective Tools in Adult Learning” Australian Journal of Outdoor Education, 6(2), 2002, s. 58-65.
  • Benson, P. J., “Problems İn Picturing Text: A Study Of Visual/Verbal Problem Solving”, Tecnical Communication Quarterly, 6(2), 1997, s. 141-160.
  • Brocka, B., “Comic books: In case you haven't noticed, they've changed”, Media and Methods, 15(9), 1979, s. 30-32.
  • Çetin, Y., “Okutan Çizgiler”, Milli Folklor, 85, 2010, s. 193-198.
  • Coşkun, S. A., Fen Bilgisi Öğretiminde Karikatür Kullanımının Başarı, Motivasyon ve Tutumlar Üzerine Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta 2009.
  • Çiçek, T., İlköğretim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Kavram Karikatürlerinin Öğrenci Başarısına, Tutumuna ve Kalıcılığa Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Manisa 2012.
  • Çilenti, K., Eğitim Teknolojisi ve Öğretim, Yargıcı Matbaası, 1988.
  • Daşdemir, İ. - Doymuş, K., “8. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesinde Animasyon Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenilen Bilgilerin Kalıcılığına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1, 2012, s. 77-87.
  • Demirel, Ö. - Seferoğlu, S.S. - Yağcı, E., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegem A, Ankara 2004.
  • Dereli, M., Tam Sayılar Konusunun Karikatürle Öğretiminin Öğrencilerin Matematik Başarılarına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul 2008.
  • Doymuş, K. - Şimşek, Ü. - Karaçöp, A., “Maddenin Hallerinin Mikro, Makro ve Sembolik Seviyede Öğrenilmesinde Bilgisayar Animasyonları ve İşbirlikli Öğrenme Metotlarının Etkileri”, Eurasian Journal of Educational Research, 36, 2009, s. 109-128.
  • Dursun, F., “Öğretim Sürecinde Araç Kullanımı”, İlköğretmen Dergisi, 1, 2006, s. 8-9.
  • Erdağ, S., İlköğretim 5. Sınıf Matematik Dersinde Kavram Karikatürleri İle Destekli Matematik Öğretiminin, Ondalık Kesirler Konusundaki Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir 2011.
  • Felder, R. M., “Reaching The Second Tier: Learning and Teaching Styles İn College Scienceeducation”, College Science Teaching, 23(5), 1993, ss. 286-290.
  • Halis, İ., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2002.
  • Haugaard, K., “Comic Books: Conduits To Culture?”, Reading Teacher, 27, 1973, s. 54-55.
  • Hutchinson, K., “An Experiment İn The Use Of Comics As İnstructional Material”, Journal of Educational Sociology, 23, 1949, s. 236-245.
  • İnel, D. - Balım, A. G. - Evrekli, E., “Fen Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri”, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi,3(1), 2009, s. 1-16.
  • Karataş, S. - Yapıcı, M., “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin İşlenişi ve Uygulama Örnekleri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal BilimlerEnstitüsüDergisi,8(2),2006.URL:http://www.aku.edu.tr/aku/dosyayon
  • etimi /sosyalbilens/dergi/VIII2/myapici.pdfadres nden erişilmiştir.
  • Kaya, Z., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegem A Yayınları, Ankara, 2005.
  • Kılıç, A. - Acat, M.B., “Öğretmen Adaylarının Algılarına Göre Öğretmen Yetiştirme Programlarındaki Derslerin Gereklilik ve İşe Vurukluk Düzeyi”, Sosyal Bilimler Dergisi, S.17, 2007.
  • Kleinman, E. B. - Dwyer, F. M., “Analysis of Computerized Visual Skills: Relationships to İntellectual Skils and Achievement”, International Journal of Instructional Media, 26(1), 1999, s. 53-69.
  • Koenke, K., “The Careful Use of Comic Books" Reading Teacher, 34, 1981, s. 592-595.
  • Koşar, E. vd., Ögretim Teknolojileri Ve Materyal Gelistirme, , Ögreti-Pegem A Yayınları (3. Baskı), Ankara, 2004.
  • Köseoğlu, K., İlköğretime Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Öğretim Elemanı Yeterliklerinin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 1994.
  • Muniran, F. - Yusof, R., Using Comics and Graphic Novels İn Schools and Libraries to Promote Literacies, Paper presented at ICOLIS 2008, Kuala Lumpur, 2008.
  • Nalçacı, A. - Ercoşkun, M. H., ‘‘İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan Materyaller’’, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 2005, s. 141-154.
  • Olson, J. C., The Comic Strip As A Medium For Promoting Science Literacy, California State University Press, Northridge, 2008.
  • Özdemir, E., Eğitici Çizgi Romanların Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Isı Transferi Kavramındaki Başarısı Üzerindeki Etkileri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2010.
  • Palaz, T., İlköğretim 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Karikatür Kullanmanın Öğrenci Başarısına ve Derse Karşı Tutumuna Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2010.
  • Rota, G. - Izquierdo, J., "Comics" As A Tool For Teaching Biotechnology İn Primary Schools, Issues in Biotechnology Teaching, 6(2), 2003, s. 85-89.
  • Sones, W., The Comics and İnstructional Method, Journal of Educational Sociology, 18, 1944, s. 232-240.
  • Song, Y. - Heo, M. - Krumenaker, L. - Tippins, D., ‘‘Cartoons-An Alternative Learning Assessment’’, Science Scope, 32(1), 2008, s. 16-21.
  • Şahin, T. - S. Yıldırım, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayınevi, Ankara, 1999.
  • Şimsek, N., Derste Eğitim Teknolojisi Ve Öğretim, Kadıoglu Mat., Ankara, 2002.
  • Tokcan, H., - Topkaya, Y., “Concept Cartoons As A Teachıng Tool In Socıal Studies”, Route Educational and Social Science Journal, 2(4), 2015, s. 175-185.
  • Topkaya, Y., Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitimi Dersinde Eğitici Çizgi Roman Kullanımının Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenmelere Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, 2014.
  • , “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Değer Aktarım Yaklaşımları Hakkındaki Görüşlerine Ait Nitel Bir Çalışma”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 2016a, s. 637-652.
  • , “Doğal Çevreye Duyarlılık Değerinin Aktarılmasında Kavram Karikatürleri İle Eğitici Çizgi Romanların Etkililiğinin Karşılaştırılması” Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34), 2016b, s. 259-272.
  • Topkaya, Y., - Şimşek, U., “Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersine Yönelik Tutum Üzerinde Eğitici Çizgi Romanların Etkisi”, Journal of Computer and Education Research. 3(6), 2015, s. 152-167.
  • Topkaya, Y., - Yılar, B., “Analysıs Student Vıews Related To Educatıve Comıcs”, Route Educational and Social Science Journal, 2(3), 2015, s. 106-117.
  • Trent, C. - Kinlaw, R., “Comic Books: An Effective Teaching Tool”, Journal of Extension, 17, 1979, s. 18-23.
  • Üner, İ., İlköğretim Okullarında Karikatürle Öğrenmenin Öğrencilerin Başarı ve Tutum Düzeylerine Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul 2009.
  • Williams, N., The Comic Book As Course Book: Why And How, Paper presented at Annual Meeting of the Teachers of English to Speakers of Other Languages, CA, 1995.
  • Yalın, H., Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme, 8. Baskı, Nobel Yayınları, Ankara, 2003.
  • Yalın, H.İ., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (2. Baskı), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayıncılık(19. Baskı)., Ankara, 2007.
  • Yavuz, S. - Büyükekşi, C., “Kavram Karikatürlerinin Isı-Sıcaklık Kavramlarının Öğretiminde Kullanılması”, Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, 1(2), 2011, s. 25-30.
  • Yıldırım, A. - Şimşek, H., Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık (8. Baskı), Ankara, 2011.
  • Yıldırım, S., - Şahin, T., Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık, İstanbul, 1999.
  • Yıldız, R. (Editör), Öğretim Teknolojisi Ve Materyal Geliştirme, Mikro Yayınları, Ankara, 2002.
Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 11, 52 - 70, 10.08.2016

Öz

Kaynakça

  • Akçay, H. - Tüysüz, C. - Feyzioğlu, B. - Oğuz, B., “Bilgisayar Tabanlı ve Bilgisayar Destekli Kimya Öğretiminin Öğrenci Tutum ve Başarısına Etkisi”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 2008, s. 169-181.
  • Akengin, H. - İbrahimoğlu, Z., “Sosyal Bilgiler Dersinde Karikatür Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Derse İlişkin Görüşlerine Etkisi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 2010, s. 1-19.
  • Akkaya, A., “Karikatürlerle Dil Bilgisi Öğretimi”, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya 2011.
  • Alkan, G., “Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kavram Karikatürlerinin Öğrenci Başarısına Etkisi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde 2010 .
  • Balım, A. G. - İnel, D. - Evrekli, E., “Fen Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algılarına Etkisi”, İlköğretim Online,7(1), 2008, s. 188-202.
  • Bayram, K. - Özdemir, E. - Koçak, N., “Kimya Eğitiminde Animasyon Kullanımı ve Önemi”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 2011, s. 371-390.
  • Beard, C. - Rhodes, T., “Experiential Learning: Using Comic Strips as Reflective Tools in Adult Learning” Australian Journal of Outdoor Education, 6(2), 2002, s. 58-65.
  • Benson, P. J., “Problems İn Picturing Text: A Study Of Visual/Verbal Problem Solving”, Tecnical Communication Quarterly, 6(2), 1997, s. 141-160.
  • Brocka, B., “Comic books: In case you haven't noticed, they've changed”, Media and Methods, 15(9), 1979, s. 30-32.
  • Çetin, Y., “Okutan Çizgiler”, Milli Folklor, 85, 2010, s. 193-198.
  • Coşkun, S. A., Fen Bilgisi Öğretiminde Karikatür Kullanımının Başarı, Motivasyon ve Tutumlar Üzerine Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta 2009.
  • Çiçek, T., İlköğretim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Kavram Karikatürlerinin Öğrenci Başarısına, Tutumuna ve Kalıcılığa Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Manisa 2012.
  • Çilenti, K., Eğitim Teknolojisi ve Öğretim, Yargıcı Matbaası, 1988.
  • Daşdemir, İ. - Doymuş, K., “8. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesinde Animasyon Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenilen Bilgilerin Kalıcılığına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1, 2012, s. 77-87.
  • Demirel, Ö. - Seferoğlu, S.S. - Yağcı, E., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegem A, Ankara 2004.
  • Dereli, M., Tam Sayılar Konusunun Karikatürle Öğretiminin Öğrencilerin Matematik Başarılarına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul 2008.
  • Doymuş, K. - Şimşek, Ü. - Karaçöp, A., “Maddenin Hallerinin Mikro, Makro ve Sembolik Seviyede Öğrenilmesinde Bilgisayar Animasyonları ve İşbirlikli Öğrenme Metotlarının Etkileri”, Eurasian Journal of Educational Research, 36, 2009, s. 109-128.
  • Dursun, F., “Öğretim Sürecinde Araç Kullanımı”, İlköğretmen Dergisi, 1, 2006, s. 8-9.
  • Erdağ, S., İlköğretim 5. Sınıf Matematik Dersinde Kavram Karikatürleri İle Destekli Matematik Öğretiminin, Ondalık Kesirler Konusundaki Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir 2011.
  • Felder, R. M., “Reaching The Second Tier: Learning and Teaching Styles İn College Scienceeducation”, College Science Teaching, 23(5), 1993, ss. 286-290.
  • Halis, İ., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2002.
  • Haugaard, K., “Comic Books: Conduits To Culture?”, Reading Teacher, 27, 1973, s. 54-55.
  • Hutchinson, K., “An Experiment İn The Use Of Comics As İnstructional Material”, Journal of Educational Sociology, 23, 1949, s. 236-245.
  • İnel, D. - Balım, A. G. - Evrekli, E., “Fen Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri”, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi,3(1), 2009, s. 1-16.
  • Karataş, S. - Yapıcı, M., “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin İşlenişi ve Uygulama Örnekleri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal BilimlerEnstitüsüDergisi,8(2),2006.URL:http://www.aku.edu.tr/aku/dosyayon
  • etimi /sosyalbilens/dergi/VIII2/myapici.pdfadres nden erişilmiştir.
  • Kaya, Z., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegem A Yayınları, Ankara, 2005.
  • Kılıç, A. - Acat, M.B., “Öğretmen Adaylarının Algılarına Göre Öğretmen Yetiştirme Programlarındaki Derslerin Gereklilik ve İşe Vurukluk Düzeyi”, Sosyal Bilimler Dergisi, S.17, 2007.
  • Kleinman, E. B. - Dwyer, F. M., “Analysis of Computerized Visual Skills: Relationships to İntellectual Skils and Achievement”, International Journal of Instructional Media, 26(1), 1999, s. 53-69.
  • Koenke, K., “The Careful Use of Comic Books" Reading Teacher, 34, 1981, s. 592-595.
  • Koşar, E. vd., Ögretim Teknolojileri Ve Materyal Gelistirme, , Ögreti-Pegem A Yayınları (3. Baskı), Ankara, 2004.
  • Köseoğlu, K., İlköğretime Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Öğretim Elemanı Yeterliklerinin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 1994.
  • Muniran, F. - Yusof, R., Using Comics and Graphic Novels İn Schools and Libraries to Promote Literacies, Paper presented at ICOLIS 2008, Kuala Lumpur, 2008.
  • Nalçacı, A. - Ercoşkun, M. H., ‘‘İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan Materyaller’’, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 2005, s. 141-154.
  • Olson, J. C., The Comic Strip As A Medium For Promoting Science Literacy, California State University Press, Northridge, 2008.
  • Özdemir, E., Eğitici Çizgi Romanların Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Isı Transferi Kavramındaki Başarısı Üzerindeki Etkileri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2010.
  • Palaz, T., İlköğretim 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Karikatür Kullanmanın Öğrenci Başarısına ve Derse Karşı Tutumuna Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2010.
  • Rota, G. - Izquierdo, J., "Comics" As A Tool For Teaching Biotechnology İn Primary Schools, Issues in Biotechnology Teaching, 6(2), 2003, s. 85-89.
  • Sones, W., The Comics and İnstructional Method, Journal of Educational Sociology, 18, 1944, s. 232-240.
  • Song, Y. - Heo, M. - Krumenaker, L. - Tippins, D., ‘‘Cartoons-An Alternative Learning Assessment’’, Science Scope, 32(1), 2008, s. 16-21.
  • Şahin, T. - S. Yıldırım, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Anı Yayınevi, Ankara, 1999.
  • Şimsek, N., Derste Eğitim Teknolojisi Ve Öğretim, Kadıoglu Mat., Ankara, 2002.
  • Tokcan, H., - Topkaya, Y., “Concept Cartoons As A Teachıng Tool In Socıal Studies”, Route Educational and Social Science Journal, 2(4), 2015, s. 175-185.
  • Topkaya, Y., Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitimi Dersinde Eğitici Çizgi Roman Kullanımının Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenmelere Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, 2014.
  • , “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Değer Aktarım Yaklaşımları Hakkındaki Görüşlerine Ait Nitel Bir Çalışma”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 2016a, s. 637-652.
  • , “Doğal Çevreye Duyarlılık Değerinin Aktarılmasında Kavram Karikatürleri İle Eğitici Çizgi Romanların Etkililiğinin Karşılaştırılması” Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34), 2016b, s. 259-272.
  • Topkaya, Y., - Şimşek, U., “Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersine Yönelik Tutum Üzerinde Eğitici Çizgi Romanların Etkisi”, Journal of Computer and Education Research. 3(6), 2015, s. 152-167.
  • Topkaya, Y., - Yılar, B., “Analysıs Student Vıews Related To Educatıve Comıcs”, Route Educational and Social Science Journal, 2(3), 2015, s. 106-117.
  • Trent, C. - Kinlaw, R., “Comic Books: An Effective Teaching Tool”, Journal of Extension, 17, 1979, s. 18-23.
  • Üner, İ., İlköğretim Okullarında Karikatürle Öğrenmenin Öğrencilerin Başarı ve Tutum Düzeylerine Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul 2009.
  • Williams, N., The Comic Book As Course Book: Why And How, Paper presented at Annual Meeting of the Teachers of English to Speakers of Other Languages, CA, 1995.
  • Yalın, H., Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme, 8. Baskı, Nobel Yayınları, Ankara, 2003.
  • Yalın, H.İ., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (2. Baskı), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayıncılık(19. Baskı)., Ankara, 2007.
  • Yavuz, S. - Büyükekşi, C., “Kavram Karikatürlerinin Isı-Sıcaklık Kavramlarının Öğretiminde Kullanılması”, Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, 1(2), 2011, s. 25-30.
  • Yıldırım, A. - Şimşek, H., Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık (8. Baskı), Ankara, 2011.
  • Yıldırım, S., - Şahin, T., Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme, Anı Yayıncılık, İstanbul, 1999.
  • Yıldız, R. (Editör), Öğretim Teknolojisi Ve Materyal Geliştirme, Mikro Yayınları, Ankara, 2002.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Esat Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Yıldırım, E. (2016). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMAN HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 52-70.