Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kurucusu M. Kemal Atatürk’ün Cumhuriyetin ilanıyla birlikte başlattığı inkılâp hareketlerinin yeni nesillere aktarılmasında İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi büyük öneme sahiptir. Dersin temelleri 1925 yılında Ankara Hukuk Mektebinde “İhtilaller Tarihi” olarak atılmıştır. 1933 yılında ise dersin üniversite düzeyinde eğitimi verilmeye başlanmıştır. Ders 1960 yılında “ Türk İnkılâbı Tarihi ve Türkiye Cumhuriyet Rejimi”, 1968’de “Türk Devrim Tarihi”, 1980’de “Türk İnkılâbı Tarihi” adıyla okutulmuş, 1981 yılında yapılan değişiklikle de “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi” adını almıştır.
Genç kuşaklara, geçmişte Türk milletinin emperyalist güçlere ve cahilliğe karşı verdiği mücadelesini göstermede mühim olan bu derse ilişkin öğrencilerin görüş ve tutumları da büyük önem taşımaktadır.
Araştırmanın amacı; ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin, Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersine ilişkin tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini ise 2015-2016 eğitim-öğretim yılında, Diyarbakır ilinde öğrenim gören 250 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Kullanılan veri toplama aracı ise “Selçuk Beşir Demir” tarafından hazırlanmış olan “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Tutum Ölçeği”dir. Araştırma sonunda elde edilen veriler SPSS 20.00 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 11 |