BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DERS ÇALIŞMA YAKLAŞIMLARI İLE GENEL ERTELEME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN YAPISAL EŞİTLİK MODELİ İLE İNCELENMESİ

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 11, 111 - 135, 10.08.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımları ile genel erteleme davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu  2013-2014 eğitim öğretim yılında Kilis 7 Aralık Üniversitesi Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünde  öğrenim gören 405 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamada Biggs, Kember ve Leung (2001) tarafından geliştirilmiş, Yılmaz ve Orhan(2011) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan ders çalışma yaklaşımı ölçeği ve Çakıcı(2003) tarafından geliştirilmiş olan genel erteleme ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, frekans, korelasyon analizi yöntemleri kullanılmıştır. Ayrıca yapısal modeli test etmek için yol analizi yapılmıştır. Korelasyon analizi sonucunda ders çalışma yaklaşımı alt boyutları ile genel erteleme eğilimi alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler olduğu görülmüştür. Yapısal modelin analizi sonucunda, modelin uyum iyiliği değerlinin iyi düzeyde olduğu(χ2/df=1.774, RMSEA=0.044, CFI=0.90, TLI=0.89, GFI=0.88, AGFI=0.86), ayrıca derin ders çalışma yaklaşımı alt boyutunun zamanı iyi kullanma alt boyutunu, yüzeysel ders çalışma yaklaşımı alt boyutunun da erteleme alt boyutunu anlamlı biçimde yordadığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Aksu C. ve Kurtuldu M.K.(2015). Müzik öğretmeni adaylarının ders çalışma yaklaşımların çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 200-213
  • Akbay, S. E. (2009). Cinsiyete Göre Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışı: Akademik Güdülenme, Akademik Özyeterlik ve Akademik Yükleme Stillerinin Rolü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ,Mersin.
  • Altun, S. (2013). Öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarının üniversite türüne, öğrenim görülen alana ve cinsiyete göre incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 227–233.
  • Arslantaş, M. (2001). Ortaöğretim öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları (Diyarbakır örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Balkıs, M.(2006). Öğretmen Adaylarının Davranışlarındaki Erteleme Eğiliminin, Karar Verme Tarzları İle İlişkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Balkıs, M., Buluş, M., Duru, E., ve Duru, S. (2006). Üniversite Öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 7, 57-73.
  • Biggs, J. (1999). What the student does: Teaching for enhanced learning. Higher Education. 18(1), 57-75.
  • Biggs, J., Kember, D. and Leung, D. Y. (2001, March). The Revised Two-Factor Study Process Questionnaire:R-SPQ-2F. British Journal of Educational Psycology , 71 (1), 133-149.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum (17. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Byrne, M.,Flood, B. and Willis, P. (1999). Approaches to learning of Irish students studying accounting. Dublin City University Business School Research Paper Series,36.retrieved May 3, 2014, from http://doras.dcu.ie/ 2222/1/ DCUBS_Research_Paper_Series_36.pdf/
  • Chung, O. and Yip, M. (2002). Relation of study strategies to the academic performance of Hong Kong University students. Psychological Reports, 90 (338), 1- 3.
  • Çakıcı, D.Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel ve akademik erteleme davranışının incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Çelikkaleli, Ö. ve Akbay, S. E. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışı, Genel Yetkinlik İnancı ve Sorumluluklarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2).
  • Çolak, E. ve Fer, S. (2007). Öğrenme Yaklaşımları Envanterinin Dilsel Eşdeğerlik, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (1), s. 197-212.
  • Çuhadar, C., Gündüz, Ş. ve Tanyeri, T. (2013). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin ders çalışma yaklaşımları ve akademik öz-yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 251–259.
  • Doğan, T., Kürüm, A. ve Kazaka, M. (2014). Kişilik özelliklerinin erteleme davranışını yordayıcılığı. Başkent Unıversity Journal Of Education, 1(1).
  • Dural, S. (2008), Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme ve Ders Çalımsa Stratejileri ile Başarıları Arasındaki İlişki, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Ekşi, H. ve Dilmaç, B. (2010). Üniversite öğrencilerinin genel erteleme, karar vermeyi erteleme ve akademik erteleme düzeylerinin sürekli kaygı açısından incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2).
  • Ekinci, N.(2015). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları ve Öğretmen Öz-yeterlik İnançları Arasındaki İlişki, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1): 62-76
  • Ellezi, A. M. ve Sezgin, G. (16-18 Eylül 2002). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Orta Doğu Teknik Üniversitesi V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Ankara. 06/05/2014 tarihinde http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/ozetler/d288.pdf web adresinden indirildi.
  • Entwistle, N. and McCune, V. (2004, December). The Conceptual Bases of Study Strategy Inventories, Educational Psychology Review , 16 (4).
  • Entwistle, N. J. and Ramsden, P. (1983) Understanding Student Learning. London: Croom Helm.
  • Entwistle, N. (2000). Promoting deep learning through teaching and assessment: conceptual frameworks and educational contexts. 5 Haziran 2014 tarihinde http://www.tlrp.org/acadpud/ Entwistle 2000.pdf adresinden alınmıştır.
  • Ersoy, S. (2003). İlköğretim 6,7,8. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarılarına göre öğrenme stilleri ve çalışma alışkanlıklarının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ferrari, J. R., Johnson, J. L. and McCown, W. G. (1995). Procrastination and task avoidance: Theory research, and treatment. NY: Plenum Press.
  • Ferrari, J. R.; Harriott, Jesse S.; Evans, L.; Lecik-Mıchna, Denıse M., ve Wenger, Jeremy M. (1998) . Exploring theTime Preferences ofProcrastinators: Night or Day,Which is the One?. European Journal of Personality, 11 (3) , 187-196.
  • Ferrari, J.R. and Scher, S.J. (2000). Toward an understanding of academis and nonacademic tasks procrastinated by students: The use of daily logs. Psychology in the Schools, 37 (4), 359-366.
  • Geçer, A.K. (2012) An examination of studying approaches and information literacy self-efficacy perceptions of prospective teachers. Eurasian Journal of Educational Research, 49, 151-172.
  • Gül, B.(2011). Ortaöğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri ile ders çalışma stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe üniversitesi, Sosyal bilimler enstitüsü, İstanbul
  • Haycock, L. A. (1993). The cognitive mediation of procrastination: an investigation of the relationship between procrastination and self-efficacy beliefs. (Doctoral dissertation, University of Minnesota). Dissertation Abstracts International, 54, 2261.
  • Hurlburt, G. (1985). Study habits and attitudes Indian students: implications for counselor involvement. Research Report. Canada-Manibota.
  • Jones, C. H., Slate, J. R. and Marini; I. (1995). Locus of control social interdependence, academic preparation, age study time, and the study skills of college students. Research in the Schools, 2, 55-62.
  • Kachgal, M. M., Hansen, L. S., and Nutter, K. J. (2001). Academic procrastination prevention/intervention: Strategies and recommendations. Journal of Developmental Education, 25, 14-24.
  • Karakaya, İ. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Bilimsel araştırma yöntemleri ( Edit. Abdurrahman Tanrıöğen 2.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karapınar, S. (2000). Yabancı dil öğrenme sürecinde benlik kavramı, ders çalışma becerileri ve başarı arasındaki ilişkiler üzerine üniversite düzeyinde bir araştırma. Ortadoğu Teknik Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karasar, N.(2009). Bilimsel araştırma yöntemi (19. Baskı), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kember, D.,Charlesworth, M., Davies, H., Mckay, J. and Stott, V. (1997). Evaluating the effectiveness of educational innovations: Using the study process questionnaire to show that meaningful learning occurs. Studies in Educational Evaluation, 23(2), 141-157.
  • Knaus, W.J. (1998). Do it now! Break the procrastination habit. New York: John WileyveSons, Inc.
  • Köse, A.(2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, ders çalışma stratejileri ile fen bilgisi öğretimi öz yeterlik inançları arasındaki ilişki(ÇOMÜ ÖRNEĞİ). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Küçükahmet, L. (1987). Öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ve tutumları, üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Marton, F. and Säljö, R. (1976). On Qualitative Differences in Learning: I – Outcome and Process. British Journal of Educational Psychology , 46, 4-11.
  • McCoach, D. B. And Siegle, D. (2003). The school Attitudes Assessment Survey – revised a new instrument to identify academically able students who underachieve. Educational and Psychological Measurement, 63, 414-429.
  • Milgram, N. A., Sroloff, B. and Rosenbaum, M. (1988). The Procrastination of everyday life. Journal of Research in Personality, 22(2), 197-212.
  • Milgram, N., Mey-Tal, G. and Levison, Y. (1998). Procrastination, generalized or specific, in college students and their parents. Personality & Individual Differences, 25, 297-316.
  • Minasian-Batmaniani L.C., Lingard, J. and Prosser, M. (2005). Differences in students’ perceptions of learning compulsory foundation biochemistry in the healths ciences professions. Advances in Health Sciences Education,10, 279–290.
  • Morgan, A., Taylor, E. and Gibbs, G. (1982). Variations in students' approaches to studying. British Journal of Educational Technology, 13, 107-113.
  • Niles, F. S. (1995). Cultural differences in learning motivation and learning strategies: A comparison of overseas and Australian students at an Australian University. International Journal of Intercultural Relations, 19(3), 369-385.
  • Olpak, Y. Z. ve Korucu, A. T. (2014). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları ile Denetim Odakları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(2).
  • Ozan, C., ve Çiftçi, M. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları tercihleri ve öğrenmeye ilişkin algılarının incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 55–66.
  • Önder, S.(2009). Ortaöğrtim öğrencilerin öğrenme ve ders çalışma yaklaşımları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul
  • Özer, A. ve Altun, E. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 45-72.
  • Özgür, H., ve Tosun, N. (2012). Öğretmen adaylarının derin ve yüzeysel öğrenme yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(24), 113-125.
  • Saygılı, G.(2010).Öğretim Teknolojilerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Kullanımının İlköğretim Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejilerine Üst Düzey Düşünme Becerilerine Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlarına ve Ders Başarısına Etkisinin İncelenmesi, Yayınlanmış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir
  • Seçer, İ. (2015). Psikolojik Test Geliştirme ve Uyarlama Süreci: SPSS ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Senecal, C., Koestner, R., ve Vallerand, R. J. (1995). Self-regulation and academic procrastination. Journal of Social Psychology, 135, 607-619.
  • Solomon, L. J., and Rothblum, E. D. (1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31, 503-509.
  • Spencer, K. (2003). Approaches to Learning and Contemporary Accounting Education. Education in a Changing Environment Conference Proceedings.
  • Strongman, K. T. And Burt, C. D. B. (2000). Taking breaks from work: An exploratory inquiry. Journal of Psychology, 134, 229-242.
  • Subaşı, G. (2000). Verimli ders çalışma alışkanlıkları eğitiminin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma alışkanlıklarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 4, 117.
  • Sünbül, M., Tüfekçi, S., Kocaman, Y., Arı, M.A. ve Karagözlü, M. (1998). Üniversite öğrencilerinin çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi VII. Eğitim Bilimleri Kongresi, II. Cilt, Konya.
  • Sweitzer, N.G. (1999). Fiddle-Dee-Dee, I’ll Think About It Tomorrow: Overcoming Academic Procrastination in Higher Education. M.A. Thesis, Biola University: The Faculty of The Department of Education.
  • Şahin Taşkın, Ç. (2012). Epistemolojik inançlar: Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını yordayıcı bir değişken. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 273–285.
  • Şen, B. (2006) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Tutumları İle Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Topkaya, Y. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin değer aktarım yaklaşımları hakkındaki görüşlerine ait nitel bir çalışma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 637-652.
  • Topkaya, Y. and Şimşek, U. (2015). Impact of instructional comics on the attitudes towards citizenship and democracy education. Journal of Computer and Education Research,3(6), 152-167.
  • Tuckman, B. W., 1998. Using Tests as an Incentive to Motivate Procrastinators to Study. The Journal of Experimental Education, 66(2), 141-147.
  • Ural, M. (2006). Ortaöğretim Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri (Nevşehir İli Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Ünal, G. ve Ergin, Ö. (2006). Buluş Yoluyla Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenme Yaklaşımlarına ve Tutumlarına Etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3 (1), 36–52.
  • Watkins, D. (1983). Assessing tertiary study processes. Human Learning, 2, 29-37.
  • Yaşar, M. ve Balkıs, M. (2004). Pamukkale üniversitesi eğitim fakültesinde yaz okuluna kayıt yaptıran öğrencilerin başarısızlık nedenlerinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1), 130-165.
  • Yılmaz, M. (1997). Öğrencilerin çalışma alışkanlıklarını belirlemeye yönelik bir envanter geliştirme geçerlik ve güvenirlik çalışması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. 19 Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Yılmaz, M.B. ve Orhan, F., (2011). Ders çalışma yaklaşımları ölçeği’nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve Bilim. 159(36), 69-83.
  • Zhang, L. (2000). University students’ learning approaches in three cultures: An investigation of Biggs's 3P model. The Journal of Psychology, 134(1), 37–55.
Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 11, 111 - 135, 10.08.2016

Öz

Kaynakça

  • Aksu C. ve Kurtuldu M.K.(2015). Müzik öğretmeni adaylarının ders çalışma yaklaşımların çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 200-213
  • Akbay, S. E. (2009). Cinsiyete Göre Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışı: Akademik Güdülenme, Akademik Özyeterlik ve Akademik Yükleme Stillerinin Rolü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ,Mersin.
  • Altun, S. (2013). Öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarının üniversite türüne, öğrenim görülen alana ve cinsiyete göre incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 227–233.
  • Arslantaş, M. (2001). Ortaöğretim öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları (Diyarbakır örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Balkıs, M.(2006). Öğretmen Adaylarının Davranışlarındaki Erteleme Eğiliminin, Karar Verme Tarzları İle İlişkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Balkıs, M., Buluş, M., Duru, E., ve Duru, S. (2006). Üniversite Öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 7, 57-73.
  • Biggs, J. (1999). What the student does: Teaching for enhanced learning. Higher Education. 18(1), 57-75.
  • Biggs, J., Kember, D. and Leung, D. Y. (2001, March). The Revised Two-Factor Study Process Questionnaire:R-SPQ-2F. British Journal of Educational Psycology , 71 (1), 133-149.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum (17. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Byrne, M.,Flood, B. and Willis, P. (1999). Approaches to learning of Irish students studying accounting. Dublin City University Business School Research Paper Series,36.retrieved May 3, 2014, from http://doras.dcu.ie/ 2222/1/ DCUBS_Research_Paper_Series_36.pdf/
  • Chung, O. and Yip, M. (2002). Relation of study strategies to the academic performance of Hong Kong University students. Psychological Reports, 90 (338), 1- 3.
  • Çakıcı, D.Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel ve akademik erteleme davranışının incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Çelikkaleli, Ö. ve Akbay, S. E. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışı, Genel Yetkinlik İnancı ve Sorumluluklarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2).
  • Çolak, E. ve Fer, S. (2007). Öğrenme Yaklaşımları Envanterinin Dilsel Eşdeğerlik, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (1), s. 197-212.
  • Çuhadar, C., Gündüz, Ş. ve Tanyeri, T. (2013). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin ders çalışma yaklaşımları ve akademik öz-yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 251–259.
  • Doğan, T., Kürüm, A. ve Kazaka, M. (2014). Kişilik özelliklerinin erteleme davranışını yordayıcılığı. Başkent Unıversity Journal Of Education, 1(1).
  • Dural, S. (2008), Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme ve Ders Çalımsa Stratejileri ile Başarıları Arasındaki İlişki, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Ekşi, H. ve Dilmaç, B. (2010). Üniversite öğrencilerinin genel erteleme, karar vermeyi erteleme ve akademik erteleme düzeylerinin sürekli kaygı açısından incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2).
  • Ekinci, N.(2015). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları ve Öğretmen Öz-yeterlik İnançları Arasındaki İlişki, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1): 62-76
  • Ellezi, A. M. ve Sezgin, G. (16-18 Eylül 2002). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Orta Doğu Teknik Üniversitesi V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Ankara. 06/05/2014 tarihinde http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/ozetler/d288.pdf web adresinden indirildi.
  • Entwistle, N. and McCune, V. (2004, December). The Conceptual Bases of Study Strategy Inventories, Educational Psychology Review , 16 (4).
  • Entwistle, N. J. and Ramsden, P. (1983) Understanding Student Learning. London: Croom Helm.
  • Entwistle, N. (2000). Promoting deep learning through teaching and assessment: conceptual frameworks and educational contexts. 5 Haziran 2014 tarihinde http://www.tlrp.org/acadpud/ Entwistle 2000.pdf adresinden alınmıştır.
  • Ersoy, S. (2003). İlköğretim 6,7,8. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarılarına göre öğrenme stilleri ve çalışma alışkanlıklarının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ferrari, J. R., Johnson, J. L. and McCown, W. G. (1995). Procrastination and task avoidance: Theory research, and treatment. NY: Plenum Press.
  • Ferrari, J. R.; Harriott, Jesse S.; Evans, L.; Lecik-Mıchna, Denıse M., ve Wenger, Jeremy M. (1998) . Exploring theTime Preferences ofProcrastinators: Night or Day,Which is the One?. European Journal of Personality, 11 (3) , 187-196.
  • Ferrari, J.R. and Scher, S.J. (2000). Toward an understanding of academis and nonacademic tasks procrastinated by students: The use of daily logs. Psychology in the Schools, 37 (4), 359-366.
  • Geçer, A.K. (2012) An examination of studying approaches and information literacy self-efficacy perceptions of prospective teachers. Eurasian Journal of Educational Research, 49, 151-172.
  • Gül, B.(2011). Ortaöğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri ile ders çalışma stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe üniversitesi, Sosyal bilimler enstitüsü, İstanbul
  • Haycock, L. A. (1993). The cognitive mediation of procrastination: an investigation of the relationship between procrastination and self-efficacy beliefs. (Doctoral dissertation, University of Minnesota). Dissertation Abstracts International, 54, 2261.
  • Hurlburt, G. (1985). Study habits and attitudes Indian students: implications for counselor involvement. Research Report. Canada-Manibota.
  • Jones, C. H., Slate, J. R. and Marini; I. (1995). Locus of control social interdependence, academic preparation, age study time, and the study skills of college students. Research in the Schools, 2, 55-62.
  • Kachgal, M. M., Hansen, L. S., and Nutter, K. J. (2001). Academic procrastination prevention/intervention: Strategies and recommendations. Journal of Developmental Education, 25, 14-24.
  • Karakaya, İ. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Bilimsel araştırma yöntemleri ( Edit. Abdurrahman Tanrıöğen 2.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karapınar, S. (2000). Yabancı dil öğrenme sürecinde benlik kavramı, ders çalışma becerileri ve başarı arasındaki ilişkiler üzerine üniversite düzeyinde bir araştırma. Ortadoğu Teknik Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karasar, N.(2009). Bilimsel araştırma yöntemi (19. Baskı), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kember, D.,Charlesworth, M., Davies, H., Mckay, J. and Stott, V. (1997). Evaluating the effectiveness of educational innovations: Using the study process questionnaire to show that meaningful learning occurs. Studies in Educational Evaluation, 23(2), 141-157.
  • Knaus, W.J. (1998). Do it now! Break the procrastination habit. New York: John WileyveSons, Inc.
  • Köse, A.(2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, ders çalışma stratejileri ile fen bilgisi öğretimi öz yeterlik inançları arasındaki ilişki(ÇOMÜ ÖRNEĞİ). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Küçükahmet, L. (1987). Öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ve tutumları, üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Marton, F. and Säljö, R. (1976). On Qualitative Differences in Learning: I – Outcome and Process. British Journal of Educational Psychology , 46, 4-11.
  • McCoach, D. B. And Siegle, D. (2003). The school Attitudes Assessment Survey – revised a new instrument to identify academically able students who underachieve. Educational and Psychological Measurement, 63, 414-429.
  • Milgram, N. A., Sroloff, B. and Rosenbaum, M. (1988). The Procrastination of everyday life. Journal of Research in Personality, 22(2), 197-212.
  • Milgram, N., Mey-Tal, G. and Levison, Y. (1998). Procrastination, generalized or specific, in college students and their parents. Personality & Individual Differences, 25, 297-316.
  • Minasian-Batmaniani L.C., Lingard, J. and Prosser, M. (2005). Differences in students’ perceptions of learning compulsory foundation biochemistry in the healths ciences professions. Advances in Health Sciences Education,10, 279–290.
  • Morgan, A., Taylor, E. and Gibbs, G. (1982). Variations in students' approaches to studying. British Journal of Educational Technology, 13, 107-113.
  • Niles, F. S. (1995). Cultural differences in learning motivation and learning strategies: A comparison of overseas and Australian students at an Australian University. International Journal of Intercultural Relations, 19(3), 369-385.
  • Olpak, Y. Z. ve Korucu, A. T. (2014). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları ile Denetim Odakları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(2).
  • Ozan, C., ve Çiftçi, M. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları tercihleri ve öğrenmeye ilişkin algılarının incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 55–66.
  • Önder, S.(2009). Ortaöğrtim öğrencilerin öğrenme ve ders çalışma yaklaşımları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul
  • Özer, A. ve Altun, E. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 45-72.
  • Özgür, H., ve Tosun, N. (2012). Öğretmen adaylarının derin ve yüzeysel öğrenme yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(24), 113-125.
  • Saygılı, G.(2010).Öğretim Teknolojilerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Kullanımının İlköğretim Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejilerine Üst Düzey Düşünme Becerilerine Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlarına ve Ders Başarısına Etkisinin İncelenmesi, Yayınlanmış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir
  • Seçer, İ. (2015). Psikolojik Test Geliştirme ve Uyarlama Süreci: SPSS ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Senecal, C., Koestner, R., ve Vallerand, R. J. (1995). Self-regulation and academic procrastination. Journal of Social Psychology, 135, 607-619.
  • Solomon, L. J., and Rothblum, E. D. (1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31, 503-509.
  • Spencer, K. (2003). Approaches to Learning and Contemporary Accounting Education. Education in a Changing Environment Conference Proceedings.
  • Strongman, K. T. And Burt, C. D. B. (2000). Taking breaks from work: An exploratory inquiry. Journal of Psychology, 134, 229-242.
  • Subaşı, G. (2000). Verimli ders çalışma alışkanlıkları eğitiminin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma alışkanlıklarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 4, 117.
  • Sünbül, M., Tüfekçi, S., Kocaman, Y., Arı, M.A. ve Karagözlü, M. (1998). Üniversite öğrencilerinin çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi VII. Eğitim Bilimleri Kongresi, II. Cilt, Konya.
  • Sweitzer, N.G. (1999). Fiddle-Dee-Dee, I’ll Think About It Tomorrow: Overcoming Academic Procrastination in Higher Education. M.A. Thesis, Biola University: The Faculty of The Department of Education.
  • Şahin Taşkın, Ç. (2012). Epistemolojik inançlar: Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını yordayıcı bir değişken. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 273–285.
  • Şen, B. (2006) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Tutumları İle Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Topkaya, Y. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin değer aktarım yaklaşımları hakkındaki görüşlerine ait nitel bir çalışma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 637-652.
  • Topkaya, Y. and Şimşek, U. (2015). Impact of instructional comics on the attitudes towards citizenship and democracy education. Journal of Computer and Education Research,3(6), 152-167.
  • Tuckman, B. W., 1998. Using Tests as an Incentive to Motivate Procrastinators to Study. The Journal of Experimental Education, 66(2), 141-147.
  • Ural, M. (2006). Ortaöğretim Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri (Nevşehir İli Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Ünal, G. ve Ergin, Ö. (2006). Buluş Yoluyla Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenme Yaklaşımlarına ve Tutumlarına Etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3 (1), 36–52.
  • Watkins, D. (1983). Assessing tertiary study processes. Human Learning, 2, 29-37.
  • Yaşar, M. ve Balkıs, M. (2004). Pamukkale üniversitesi eğitim fakültesinde yaz okuluna kayıt yaptıran öğrencilerin başarısızlık nedenlerinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1), 130-165.
  • Yılmaz, M. (1997). Öğrencilerin çalışma alışkanlıklarını belirlemeye yönelik bir envanter geliştirme geçerlik ve güvenirlik çalışması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. 19 Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Yılmaz, M.B. ve Orhan, F., (2011). Ders çalışma yaklaşımları ölçeği’nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve Bilim. 159(36), 69-83.
  • Zhang, L. (2000). University students’ learning approaches in three cultures: An investigation of Biggs's 3P model. The Journal of Psychology, 134(1), 37–55.
Toplam 73 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hüseyin Akar

Yayımlanma Tarihi 10 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Akar, H. (2016). İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DERS ÇALIŞMA YAKLAŞIMLARI İLE GENEL ERTELEME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN YAPISAL EŞİTLİK MODELİ İLE İNCELENMESİ. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 111-135.