Yeni kurulan devletler
kendi değerlerine bağlı nesiller yetiştirmektir. Türkiye’de de Milli
Mücadele’nin başarıya ulaşmasından sonra Cumhuriyete bağlı milli değerlerin
benimsendiği nesiller yetiştirilmek hedeflenmektedir. Cumhuriyet Dönemi’nde
milli değerlerin aktarıldığı yerler ise ilk ve ortaöğretim kurumlardır. Bu nedenle
ilk ve ortaöğretimde milli değerlerin aktarılabilmesi içinde okulların müfredat
programı ayrı bir önem kazanmaktadır.
Bu çalışmada Cumhuriyetin ilan tarihinden
sonra on bir yıllık eğitim sürecinde ilkokul, ortaokul ve liselerin müfredat
programları incelenmiştir.
Bu bağlamda;
a)
1924
İlkokul Müfredat Programının genel görünümü,
b)
1924
Ortaokul Müfredat Programında yer alan dersler,
c)
1924 Lise
Müfredat Programında yer alan dersler,
Araştırma kapsamında veriler doküman
analizi yapılarak toplanmış ve eğitim kademesine göre değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Kabul Tarihi | 4 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 12 |