Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CUMHURİYET DÖNEMİNDE KESİNTİSİZ EĞİTİM: 1924 İLKOKUL, ORTAOKUL VE LİSE MÜFREDAT PROGRAMLARI

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 12, 1 - 15, 30.12.2016

Öz

Yeni kurulan devletler
kendi değerlerine bağlı nesiller yetiştirmektir. Türkiye’de de Milli
Mücadele’nin başarıya ulaşmasından sonra Cumhuriyete bağlı milli değerlerin
benimsendiği nesiller yetiştirilmek hedeflenmektedir. Cumhuriyet Dönemi’nde
milli değerlerin aktarıldığı yerler ise ilk ve ortaöğretim kurumlardır. Bu nedenle
ilk ve ortaöğretimde milli değerlerin aktarılabilmesi içinde okulların müfredat
programı ayrı bir önem kazanmaktadır.

Bu çalışmada Cumhuriyetin ilan tarihinden
sonra on bir yıllık eğitim sürecinde ilkokul, ortaokul ve liselerin müfredat
programları incelenmiştir.

Bu bağlamda;

 

a)    
1924
İlkokul Müfredat Programının genel görünümü,

b)    
1924
Ortaokul Müfredat Programında yer alan dersler,

c)     
1924 Lise
Müfredat Programında yer alan dersler,

 

















Araştırma kapsamında veriler doküman
analizi yapılarak toplanmış ve eğitim kademesine göre değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Alp, H, ‘‘Erken Cumhuriyet Dönemi Eğitim ve İlköğretime Genel Bir Bakış (1923-1929)’’, Türkoloji Kültür Dergisi, C. IV, N. 7, 2011, 97-110. Aytaç, K., Eğitim Politikası Üzerine Konuşmalar, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 1984. Büyükkaragöz, S.S., ‘‘Program Geliştirme Kaynak Metinler’’, Öz Eğitim Yayınları, Konya, 1997. Büyüköztürk, Ş. vd., ‘‘Bilimsel Araştırma Yöntemleri’’, Pegem Akademi, Ankara, 2014. Cırıtlı, H., ‘‘İlköğretim’’, Cumhuriyet Döneminde Eğitim, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 1983, 261-280. Cicioğlu, H., Türkiye Cumhuriyetinde İlk ve Ortaöğretim (Tarihi Gelişimi), Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 1985. Kodamanoğlu, M.N., Türkiye’de Eğitim (1923-1960), Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 1964. Kızılokuluk, H., Eğitimin Toplumsal Temelleri, Anı Yayıncılık, Ankara, 2013. Kalaycı, N., Cumhuriyet Döneminde İlköğretim, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1988. Maarif Vekilliği, İlkmektep Müfredat Programı, Matbaa-i Amire, İstanbul, 1340. Maarif Vekâleti, Liselerin İkinci Devre Müfredat Programı, Matbaa-i Amire, İstanbul, 1340. Maarif Vekâleti, Lise Birinci Devre Müfredat Programı, Matbaa-i Amire, İstanbul, 1340. İzgi, Ö., ‘‘Atatürk’ün Eğitim ve Üniversitelere Bakış Açısı’’, Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, C.1, S., 1984, 267-276. Sakaoğlu, N., Osmanlı’dan Günümüze Eğitim, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2003. Şimşek, H. - Yıldırım, A., Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2013.
  • Öymen, H. R., Tek Öğretmenli ve Beş Sınıflı Köy Okulları, Maarif Matbaası, İstanbul, 1939. Yücel, H. A., Türkiye’de Ortaöğretim, Kültür Bakanlığı Milli Kütüphane Basımevi, Ankara, 1994. y.y., Maarif Vekili Vasfi Bey’in Beyanatı, Hakimiyet-i Milliye Gazetesi, (9 Mart 1924), 1-1. y.y., Türkiye Cumhuriyeti Maarifi 1923-1943, Maarif Matbaası, Ankara, 1944.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim
Yazarlar

Hizir Dilek

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2016
Kabul Tarihi 4 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Dilek, H. (2016). CUMHURİYET DÖNEMİNDE KESİNTİSİZ EĞİTİM: 1924 İLKOKUL, ORTAOKUL VE LİSE MÜFREDAT PROGRAMLARI. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(12), 1-15.