Firmaların üst yönetimi ve tüm departmanları, planlama ve karar
alma sürecinde, satış tahminine yönelik verilere ihtiyaç duymaktadırlar. Bu
çalışmada paslanmaz çelik sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın satış
yaptığı sektörlere göre, satış tahminleri gerçekleştirilmiştir.Bunun için
firmanın veri tabanından Ocak 2008 ile Mart 2016 arasındaki günlük satış
verileri elde edilmiştir. Ham veri setinde bulunan satış hareketleriyle müşteri
bilgileri eşleştirilerek sektörlere ait satış rakamları tespit edilmiştir. Veri
madenciliği yöntemleriyle (Veri Önişleme, Destek Vektör Regresyonu ve Yapay
Sinir Ağları) Toplam satış ve sektörlere göre satış verilerinin tahminleri
gerçekleştirilmiştir.Uygulama sonucunda Destek Vektör Regresyon yönteminin
nispeten daha başarılı olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisat |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 15 |