Bu çalışmada, öğrencilerin coğrafya dersi başarısını etkileyen faktörler, öğrenci görüşleri çerçevesinde değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırma için hazırlanan anketler 2011-2012 eğitim öğretim yılında İzmir ili Buca ilçesi Şirinyer Lisesi genel lise kısmında 385 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı ile frekans ve yüzde değerleri alınarak analiz edilmiştir. Anketin güvenirlik katsayısı α= .74'dir. Araştırma sonuçlarına göre okulların fiziksel olanakları, sınıfların teknolojik donanımları, uygulanan öğretim yöntem ve teknikleri ile zihinsel ve duygusal faktörler öğrencilerin coğrafya dersi başarısında yeterince etkili değildir. Bunun yanında öğrenciler, öğretmenin mesleki bilgisi, sınıf yönetimi, tutum ve davranışları ile öğrencinin dersi iyi dinlemesi, arkadaşlık ilişkileri ve anne-babanın eğitim düzeyinin coğrafya dersi başarısını olumlu yönde etkilemekte olduğu görüşündedirler.
Coğrafya öğretimi başarıyı etkileyen faktörler öğrenci görüşleri.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 6 |