Yapılan bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin izlenim
yönetim taktiklerinden hangilerini kullandıklarını belirlemektir. Ayrıca
kullanılan izlenim yönetim taktikleri öğretmenlerin cinsiyet, mesleki kıdem,
yaş, kadro durumu ve branş gibi değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını
belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma tarama modelinde betimsel bir çalışma olarak
tasarlanmıştır. Çalışma Kilis il merkezde ilkokul ve ortaokullarda görev yapan
farklı braşlardan 302 öğretmen üzerinden gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın
örneklemi basit seçkisiz örneklem kullanılarak belirlenmiştir. Veri toplama
aracı olarak Jones ve Pittman (1982) tarafından ortaya konulan izlenim
yöntemleri taktikleri esas alınarak, Bolino ve Turnley (1999) tarafından
geliştirilen ve Türkçeye uyarlaması, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Basım,
Tatar ve Şahin (2006) tarafından yapılan İzlenim Yönetimi Taktikleri Ölçeği
kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, t testi ve ANOVA
kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin izlenim yönetim
taktiklerinden acındırma, kendini sevdirme, yağcılık, örnek çalışan olma,
önemini zorla fark ettirme alt boyutlarında cinsiyet değişkenine göre anlamlı
bir farklılık olduğu görülmüştür. Branş değişkeninde ise sadece acındırma
boyutunda anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Medeni durum, kadro durumu,
yaş değişkenlerinde herhangi bir anlamlı farklılığa rastlanmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 6 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 18 |