Yabancı dil öğrenme yolunda olan muhatap kitleye dilin öğretiminin etkin bir şekilde sağlanması ve ilginin güncel tutulması adına birçok metot geliştirilmiştir. Bu metotlardan bir tanesi de eğitimci ve psikologların görüşleri doğrultusunda şekillenen Dolaysız (Düzvarım) Yöntem Metodu’dur. Dolaysız Yöntem Metodu’nda dersler öğrencilerin ilgisini çekebilecek kısa bir hikâye veya fıkra ile başlamaktadır. Muhatap kitle arasında yetişkin veya çocuk ayrımı yapılmaksızın dersin öğreticisi merkezde yer alır. Bununla birlikte bu yöntem, öğrencileri pasiflikten uzak aktif bir tutum içerisinde dersin içerisinde görmeyi hedeflemektedir. Bu yöntemde derslerin eğlenceli geçmesi, öğrencilerin derse karşı ilgisinin diri tutulması ve dil öğrenimindeki kalıcılığın artırılması odak noktası teşkil etmektedir. 2022 yılında Muarrib Yayınevi tarafından Talha Zaim ve Yakup Uçar’ın derlemesiyle yayımlanan Hatıralarda Arapça kitabı Dolaysız Yöntem Metodu’nun Arapça öğrenenler üzerinde kullanımı için kılavuz niteliği taşıyan bir hüviyete sahiptir. Yaptığımız bu çalışmada da Hatıralarda Arapça kitabı muhteva açısından ele alınacak, yazarların konuları tasnifi, işleyişi ve metodolojisi üzerinde durularak değerlendirmesi yapılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Arap Dili ve Belagatı |
Bölüm | Kitap İncelemesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 1 |