Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sevim Ünal, 21. Yüzyıl Becerileri Çerçevesinde Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programlarının Analizi

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 1, 129 - 135, 31.12.2023

Öz

Her çağın kendine özgü gereksinimleri, her çağdaşın da kendine özgü karakteristik özellikleri vardır. İçinde bulunduğumuz yüzyıl bilim ve teknolojinin hızla geliştiği, internet ağlarının genişlemesiyle akıllı cihazların üretildiği, sosyal medya kullanımının yaygınlaştığı, bilgi birikiminde çok hızlı artışın yaşandığı bir çağdır. 21. yüzyılın bu belirleyici özelliklerinin etkileri, eğitimden destek alınarak kişilerin birtakım becerilerle donatılmasını gerekli kılmıştır. Özellikle 1990’lardan itibaren birçok ülke bu becerilere atıfta bulunmaya başlayarak eğitim müfredatında yenilikçi yaklaşımları benimsemiştir. Yeni eğitim anlayışlarının bu yüzyılda önem kazanması, ülkemizdeki din eğitimine de yansımış ve örgün din eğitiminde bireylere farklı beceriler kazandırmak hedeflenmiştir. Bu hedeflere ulaşma noktasında DKAB (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi) öğretim programı büyük bir önem ve sorumluluğa sahiptir. Bu bağlamda Sevim Ünal, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programlarını 21. yüzyıl becerileri çerçevesinde analiz eden bir çalışma ortaya koymuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Eğitimi
Bölüm Kitap İncelemesi
Yazarlar

Safinur Genç

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 4 Kasım 2023
Kabul Tarihi 25 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Genç, Safinur. “Sevim Ünal, 21. Yüzyıl Becerileri Çerçevesinde Ortaöğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programlarının Analizi”. Kitabiyat İlahiyat Araştırmaları İnceleme-Eleştiri Dergisi 1/1 (Aralık 2023), 129-135.