Din eğitimi alanında mevcut sorunların çözüme kavuşturulması, farklı eğitim modelleri ve uygulamalarının incelenerek örnek uygulamaların tespit edilmesi, bireylerin gerçekleştirilen din eğitimi faaliyetlerinden en yüksek verimi alabilmesi için farklı ülkelerin din eğitimiyle ilgili çalışmalarının incelenmesi büyük önem taşımaktadır. Ülkelerin din eğitimi uygulamalarını belirleyen en önemli unsurlardan biri, siyasi ve toplumsal olarak geçirdikleri süreçlerin etkisidir. Bu sebeple, ülkelerde uygulanan din eğitiminin müstakil olarak incelenmesi ve kendi içinde değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda, Mahmut Zengin ve Abdurrahman Hendek editörlüğünde, dünyanın farklı bölgelerinde gerçekleştirilen din eğitimi uygulamalarını konu edinen bir kitap serisi başlatılmıştır. Serinin ilk kitabı Kafkasya ve Orta Asya'da Okullarda Din Eğitimi tarafımızca değerlendirilmiştir. Kitap, sekiz temel bölümden oluşmaktadır. Her bir bölüm farklı yazarlar tarafından kaleme alınmış olup, bölümlerde Azerbaycan, Ermenistan, Gürcistan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Rusya ve Türkmenistan’da gerçekleştirilen din eğitimi uygulamaları ele alınmaktadır. Yazarlar, her bir ülkenin din eğitimini; hukuki statü, öğretim programları ve ders kitapları, benimsenen eğitim yaklaşımı ve içeriği, devlet ve özel okullarda din eğitimi, din eğitimi veren öğretmenlerin yetiştirilmesi ve mevcut din eğitimi tartışmaları ekseninde incelemektedir. Kitap, bölgede yer alan ülkelerin din eğitimi uygulamaları hakkında kayda değer bilgiler sunmakta, farklı din eğitimi modellerini ortaya koymakta ve ele aldığı konu kapsamında başarılı bir çalışma olup olmadığına dair değerlendirmeye tabi tutulmuştur.
The resolution of existing problems in the field of religious education, the examination of various educational models and practices to identify exemplary implementations, and the analysis of religious education studies conducted in different countries are of great importance to ensure that individuals achieve maximum benefit from religious education activities. One of the most significant factors determining the implementation of religious education in countries is the impact of their political and social processes. For this reason, it is essential to analyze religious education in countries independently and evaluate it within its own context. In this regard, under the editorship of Mahmut Zengin and Abdurrahman Hendek, a book series focusing on religious education practices implemented in various regions of the world has been initiated. The first book in the series, Religious Education in Schools in the Caucasus and Central Asia, has been reviewed by us. The book consists of eight main chapters. Each chapter is written by different authors, and the chapters examine the religious education practices implemented in Azerbaijan, Armenia, Georgia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Uzbekistan, Russia, and Turkmenistan. The authors analyze religious education in each country through the lenses of legal status, curricula and textbooks, adopted educational approaches and content, religious education in public and private schools, teacher training for religious education, and ongoing discussions regarding religious education. The book provides significant insights into the religious education practices of countries in the region, identifies various religious education models, and has been evaluated in terms of whether it constitutes a successful work within the scope of its subject matter.
Education Religious Education Caucasus and Central Asia Central Asia Caucasus
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Eğitimi |
Bölüm | Kitap İncelemesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 2 |