Today, we see that most businesses, both in our country and in many countries, are family businesses. The growth of the country's economy is significantly supported by family businesses. Family businesses are important for societies due to their functions. However, it is difficult for family companies, which play an important role in the country's economy, to last long.
Family businesses need institutionalization in order to successfully transfer their assets to the next generations and survive in tough competitive conditions. Corporate communication is very important for organizations to grow and differentiate themselves from others.
In this study, the concept, importance and characteristics of family companies will be discussed. Additionally, the concept of institutionalization and the importance of institutionalization in family companies and the importance of corporate communication will also be discussed.
Family Companies Institutionalization Corporate Communication
Günümüzde, gerek ülkemizde gerekse çok sayıda ülkede işletmelerin çoğunun aile şirketleri oluşturduğunu görmekteyiz. Ülke ekonomisinin büyümesi aile şirketleri tarafından önemli ölçüde desteklenir. Aile şirketleri, işlevleri nedeniyle toplumlar için önemlidir. Ne var ki, ülke ekonomisinde önemli bir rol oynayan aile şirketlerinin uzun ömürlü olması zordur.
Aile şirketleri, varlıklarını bir sonraki nesillere başarılı bir şekilde aktarmak ve zorlu rekabet koşullarında ayakta kalmak için kurumsallaşmaya ihtiyaç duyar. Kurumsal iletişim, kurumların büyümesi ve diğerlerinden farklı kılınması için çok önemlidir.
Bu çalışmada aile şirketlerinin kavramı, önemi ve özellikleri ele alınacaktır. Ayrıca, kurumsallaşma kavramı ve aile şirketlerinde kurumsallaşmanın önemi ve kurumsal iletişimin önemi de ele alınacaktır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 4 |
Kastamonu İnsan ve Toplum Dergisi - KİTOD