Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2021, , 49 - 54, 31.08.2021
https://doi.org/10.52831/kjhs.902627

Öz

Amaç: Bu araştırmada COVID-19 pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı tipte yapılan bu araştırmada bir devlet üniversitesinde hemşirelik bölümünde eğitimlerine devam eden 450 öğrenci yer aldı. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş olup, araştırmaya katılmayı kabul eden 255 hemşirelik öğrencisi dâhil edildi. Veriler Aralık 2020-Şubat 2021 tarihleri arasında öğrencilerin demografik özelliklerini ve Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeğine ait soruları içeren anket sorularını Google Forms üzerinden cevaplaması ile toplandı. Araştırma öncesi kurum izni, etik kurul onayı ve katılımcıların onamları alındı.
Bulgular: Araştırmaya katılan 255 öğrencinin büyük bir çoğunluğunun kadın ve 18-22 yaş grubunda olduğu, %59.6’sının kendisine ait bilgisayarı olmadığı, %61.6’sının internet hattı olmadığı, %66.3’ünün cep telefonu internet paketinin 5gb ve üzeri olduğu, %56.9’unun cep telefonu ile uzaktan eğitim derslerine erişim sağladığı ve %39.6’sının haftalık canlı ders sayısının 4 ve üzeri olduğu görüldü. Öğrencilerin demografik özellikleri ile Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği toplam ve alt boyut puan ortalamaları karşılaştırıldığında öğrencilerin yaşları ile uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği toplam puanı ve uzaktan eğitim avantajları, eğitim isteği, teknik boyutu, öğretim etkililiği arasında anlamlı bir fark olduğu (p<0.05) saptandı. Ayrıca öğrencilerin kişisel bilgisayar ve internet hattına sahip olmaları uzaktan eğitimin avantajları alt boyut puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık belirlendi (p<0.05).
Sonuç: COVID-19 pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarını yaş, cinsiyet ve sahip olunan teknolojik imkânların etkilediği görülmüştür. Ayrıca öğrenciler tarafından uzaktan eğitim sistemi yüz yüze eğitim sisteminin yerine geçemeyeceği araştırma verilerinden anlaşılsada, bazı derslerin uzaktan eğitim sistemi ile sürdürülebileceği sonucuna varılmıştır.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Teşekkür

Araştırmaya katılım sağlayan öğrencilere teşekkür ederim.

Kaynakça

  • 1. Wang C, Horby PW, Hayden FG, et al. A novel coronavirus outbreak of global health concern. Lancet. 2020;395(10223):470-473.
  • 2. WHO. Coronavirus disease (COVID-19). 2020. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019 Erişim Tarihi: 01.02.2021.
  • 3. Rose S. Medical student education in the time of COVID-19. Am Med Assoc. 2020;323(21):2131-2132.
  • 4. UNESCO. COVID-19 impact on education. 2020. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse Erişim Tarihi: 03.01.2020
  • 5. Lapolla P, Mingoli A. COVID-19 changes medical education in Italy: will other countries follow?. Postgrad Med J. 2020;375-376.
  • 6. Kumar H, Joshi A, Malepati RN, et al. Nurse education today a survey of e-learning methods in nursing and medical education during covıd-19 pandemic in India. Nurse Educ Today. 2021;(99):104796.
  • 7. Sağlık Bakanlığı. COVID-19 bilgi sayfası. 2021. https://covid19.saglik.gov.tr/EN-69532/general-coronavirus-table.html Erişim Tarihi: 01.02.2021
  • 8. YÖK. Koronavirüs (covid-19) bilgilendirme notu: 1. 2020. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx Erişim Tarihi: 12.02.2021
  • 9. Kürtüncü M, Kurt A. Problems experienced by nursing students about distance education in the period of COVID-19 Pandemic. J Eurasian Soc Econ Res. 2020;7(5):66-77.
  • 10. Balcı E, Durmuş H. Does distance education create a risk in the development of addiction in corona days? Bağımlılık Dergisi. 2021;22(1):100-102.
  • 11. Arslan R, Bircan H, Eleroğlu H. Cumhuriyet Üniversitesi’nde uzaktan eğitimde sunulan derslere yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. CÜİİB Derg. 2019;20(2):409-427.
  • 12. GoogleForms, https://docs.google.com/forms/d/1ss0qp8z5mm2fsVEUoE8W3YZMzwQkfLTEAfjcY3yrYmc/viewform?form=MY01SV&OCID=MY01SV&edit_requested=true.
  • 13. Adıyaman Üniversitesi. Uzaktan Eğitim Merkezi. 2021. https://uzem.adiyaman.edu.tr/tr/uzem/faaliyet-raporlari Erişim Tarihi: 02.02.2021
  • 14. Kocatürk N. Üniversitelerde ortak zorunlu derslerin öğretiminde uzaktan eğitim uygulamaları. AUAD. 2020;6:8-27.
  • 15. Can E. Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. AUAD. 2020;6(2):11-53.
  • 16. Süt HK, Küçükkaya B. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. HEAD. 2016;13(3):235-243.
  • 17. TRTHABER. Siber saldırı uyarısı: Her ders için yeni şifre alın. 2020. Available at: https://www.trthaber.com/haber/egitim/ogretmenlere-siber-saldiri-uyarisi-her-ders-icin-yeni-sifre-alin-537025.html Erişim Tarihi: 08.02.2021.
  • 18. Jowsey T, Foster G, Cooper-ioelu P, et al. Nurse education in practice blended learning via distance in pre-registration nursing education: A scoping review. Nurs Educ Pract. 2020;44(1):102775.
  • 19. Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK). Yök dersleri platformuna öğrencilerden yoğun ilgi. 2020. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/yok-dersleri-platformuna-yogun-ilgi.aspx Erişim Tarihi: 10.02.2021.
  • 20. Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK). Üniversitelerimiz. 2020. https://www.yok.gov.tr/universiteler/universitelerimiz Erişim Tarihi: 10.02.2021.
  • 21. Park SW, Jang HW, Choe YH, et al. Avoiding student infection during a Middle East respiratory syndrome (MERS) outbreak: a single medical school experience. Korean J Med Educ. 2016;28(2):209.
  • 22. Prati C, Pelliccioni GA, Sambri V, et al. COVID‐19: its impact on dental schools in Italy, clinical problems in endodontic therapy and general considerations. Int Endod J. 2020;53(5):723.
  • 23. Cain J, Scott DR, Akers P. Pharmacy students’ Facebook activity and opinions regarding accountability and e-professionalism. Am J Pharm Educ. 2009;73(6):104.
  • 24. Owens J, Hardcastle L, Richardson B. Learning from a distance: the experience of remote students. J Distance Educ. 2009;23(3):53-74.
  • 25. Singh K, Srivastav S, Bhardwaj A, et al. Medical education during the covıd-19 pandemic: a single ınstitution experience. Indian Pediatr. 2020;57(7):678-679.
  • 26. Paudel P. Online education: benefits, challenges and strategies during and after covid-19 in higher education. IJonSE. 2021;3(2):70-85.
  • 27. Cronbach L. Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrica. 1951;16:287-2233.

NURSING STUDENTS' ATTITUDES TOWARDS DISTANCE EDUCATION IN THE COVID-19 PANDEMİC PROCESS

Yıl 2021, , 49 - 54, 31.08.2021
https://doi.org/10.52831/kjhs.902627

Öz

Objective: In this study, it was aimed to determine the attitudes of nursing students towards distance education during the COVID-19 pandemic process.
Method: This descriptive study, 450 students continuing their education in the nursing department of a state university took part. Sample selection was not made in the study, and 255 nursing students who agreed to participate in the study were included. The data were collected between December 2020-February 2021 by students answering the survey questions on the demographic characteristics and the Attitudes towards Distance Education Scale on Google Forms. Institutional permission, ethics committee approval and consent of the participants were obtained before the study.
Results: The majority of the 255 students participating in the study were female and in the age group of 18-22, 59.6% did not have their own computer, 61.6% did not have an internet line, 66.3% had a mobile phone internet package of 5GB or more, 56.9% It was seen that they had access to distance education courses by mobile phone and 39.6% of them had 4 or more weekly live lessons. When the demographic characteristics of the students were compared with the total and sub-dimension mean scores of the Attitude towards Distance Education Scale, it was determined that there was a significant difference (p<0.05) between the ages of the students and the total score of the attitude scale towards distance education and the advantages of distance education, educational desire, technical dimension, and teaching effectiveness. In addition, a significant difference was determined between the students having a personal computer and internet line, and the advantages of distance education sub-dimension mean scores (p<0.05).
Conclusion: During the COVID-19 pandemic, it has been observed that the attitudes of nursing students towards distance education are affected by age, gender and technological opportunities. In addition, although it is understood from the research data that the distance education system can’t replace the face-to-face education system by the students, it has been concluded that some courses can be continued with the distance education system.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • 1. Wang C, Horby PW, Hayden FG, et al. A novel coronavirus outbreak of global health concern. Lancet. 2020;395(10223):470-473.
  • 2. WHO. Coronavirus disease (COVID-19). 2020. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019 Erişim Tarihi: 01.02.2021.
  • 3. Rose S. Medical student education in the time of COVID-19. Am Med Assoc. 2020;323(21):2131-2132.
  • 4. UNESCO. COVID-19 impact on education. 2020. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse Erişim Tarihi: 03.01.2020
  • 5. Lapolla P, Mingoli A. COVID-19 changes medical education in Italy: will other countries follow?. Postgrad Med J. 2020;375-376.
  • 6. Kumar H, Joshi A, Malepati RN, et al. Nurse education today a survey of e-learning methods in nursing and medical education during covıd-19 pandemic in India. Nurse Educ Today. 2021;(99):104796.
  • 7. Sağlık Bakanlığı. COVID-19 bilgi sayfası. 2021. https://covid19.saglik.gov.tr/EN-69532/general-coronavirus-table.html Erişim Tarihi: 01.02.2021
  • 8. YÖK. Koronavirüs (covid-19) bilgilendirme notu: 1. 2020. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx Erişim Tarihi: 12.02.2021
  • 9. Kürtüncü M, Kurt A. Problems experienced by nursing students about distance education in the period of COVID-19 Pandemic. J Eurasian Soc Econ Res. 2020;7(5):66-77.
  • 10. Balcı E, Durmuş H. Does distance education create a risk in the development of addiction in corona days? Bağımlılık Dergisi. 2021;22(1):100-102.
  • 11. Arslan R, Bircan H, Eleroğlu H. Cumhuriyet Üniversitesi’nde uzaktan eğitimde sunulan derslere yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. CÜİİB Derg. 2019;20(2):409-427.
  • 12. GoogleForms, https://docs.google.com/forms/d/1ss0qp8z5mm2fsVEUoE8W3YZMzwQkfLTEAfjcY3yrYmc/viewform?form=MY01SV&OCID=MY01SV&edit_requested=true.
  • 13. Adıyaman Üniversitesi. Uzaktan Eğitim Merkezi. 2021. https://uzem.adiyaman.edu.tr/tr/uzem/faaliyet-raporlari Erişim Tarihi: 02.02.2021
  • 14. Kocatürk N. Üniversitelerde ortak zorunlu derslerin öğretiminde uzaktan eğitim uygulamaları. AUAD. 2020;6:8-27.
  • 15. Can E. Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. AUAD. 2020;6(2):11-53.
  • 16. Süt HK, Küçükkaya B. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. HEAD. 2016;13(3):235-243.
  • 17. TRTHABER. Siber saldırı uyarısı: Her ders için yeni şifre alın. 2020. Available at: https://www.trthaber.com/haber/egitim/ogretmenlere-siber-saldiri-uyarisi-her-ders-icin-yeni-sifre-alin-537025.html Erişim Tarihi: 08.02.2021.
  • 18. Jowsey T, Foster G, Cooper-ioelu P, et al. Nurse education in practice blended learning via distance in pre-registration nursing education: A scoping review. Nurs Educ Pract. 2020;44(1):102775.
  • 19. Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK). Yök dersleri platformuna öğrencilerden yoğun ilgi. 2020. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/yok-dersleri-platformuna-yogun-ilgi.aspx Erişim Tarihi: 10.02.2021.
  • 20. Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK). Üniversitelerimiz. 2020. https://www.yok.gov.tr/universiteler/universitelerimiz Erişim Tarihi: 10.02.2021.
  • 21. Park SW, Jang HW, Choe YH, et al. Avoiding student infection during a Middle East respiratory syndrome (MERS) outbreak: a single medical school experience. Korean J Med Educ. 2016;28(2):209.
  • 22. Prati C, Pelliccioni GA, Sambri V, et al. COVID‐19: its impact on dental schools in Italy, clinical problems in endodontic therapy and general considerations. Int Endod J. 2020;53(5):723.
  • 23. Cain J, Scott DR, Akers P. Pharmacy students’ Facebook activity and opinions regarding accountability and e-professionalism. Am J Pharm Educ. 2009;73(6):104.
  • 24. Owens J, Hardcastle L, Richardson B. Learning from a distance: the experience of remote students. J Distance Educ. 2009;23(3):53-74.
  • 25. Singh K, Srivastav S, Bhardwaj A, et al. Medical education during the covıd-19 pandemic: a single ınstitution experience. Indian Pediatr. 2020;57(7):678-679.
  • 26. Paudel P. Online education: benefits, challenges and strategies during and after covid-19 in higher education. IJonSE. 2021;3(2):70-85.
  • 27. Cronbach L. Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrica. 1951;16:287-2233.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yasin Çetin 0000-0001-5783-5701

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2021
Gönderilme Tarihi 24 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

Vancouver Çetin Y. COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI. Karya J Health Sci. 2021;2(2):49-54.