Çift verilerinin analiz yöntemlerinin gelişmesi, özellikle romantik ilişki dinamiklerinin araştırıldığı çalışmaların yapılabilmesi ve buna bağlı olarak çift terapisi alanında etkili müdahalelerin geliştirilmesi açısından büyük önem taşımaktadır. İstatistiksel yöntemlerin gelişmesine karşın, çiftlerden veri toplamak, başta erkek partnerleri çalışmaya katılmaya ikna etmek olmak üzere bazı güçlükleri barındırmaktadır. Bu güçlüklerin bir kısmının üstesinden gelmek adına kitle kaynak şirketleri bir seçenek oluşturmaktadır. Bu makalenin amacı, ülkemizde çiftlerle çalışan araştırmacılara, Prolific kitle kaynak şirketini tanıtmaktır. Bu makalede öncelikle, farklı kitle kaynak şirketleri arasından Prolific'i seçmemizin nedenleri belirtilmiştir. Ardından, Prolific şirketi aracılığıyla nasıl çift verisi toplanabileceği adım adım ve ekran görüntüleri ile birlikte açıklanmış; ayrıca, veri kalitesinin artırılması için ön eleme, veri toplama ve veri temizliği aşamalarında dikkat edilmesi ve kontrol edilmesi gereken hususlar ile alınması gereken önlemler sunulmuştur. Prolific kitle kaynak şirketi aracılığıyla çiftlerden veri toplanmasının getiri ve götürülerinin de tartışıldığı makalemizin, çift verisi toplamayı amaçlayan klinisyenler ve araştırmacılar için metodolojik bir kaynak olabileceği düşünülmektedir.
çift verisi kitle kaynak şirketleri kişilerarası ilişkiler evlilik
Improvements in dyadic data analysis methods are important for conducting studies that investigate romantic relationship dynamics and hence for developing effective interventions in the field of couple therapy. Despite these improvements in statistical methods, collecting data from dyads inherits some difficulties such as convincing male partners to participate in research. Crowdsourcing companies provide an option to overcome some of these difficulties. The aim of this article is to introduce one of the crowdsourcing companies, namely Prolific, to researchers in Turkey who are working on dyads. In this article, we first mention why we selected Prolific among several crowdsourcing companies. After explaining the reasons, collecting dyadic data via Prolific is explained step by step with screenshots. Additionally, important aspects to consider and check during prescreening, data collection and data cleaning for increasing data quality are also presented. We believe that this article, in which we discussed both advantages and disadvantages of collecting dyadic data via Prolific crowdsourcing company, would serve as a methodological resource for clinicians and re-searchers who aim to collect dyadic data.
dyadic data crowdsourcing companies interper-sonal relationships marriage
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Psikoloji |
Bölüm | Kısa Bildirim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |