Nüfus yoğunluğu hızla kırsal alanlardan şehir merkezlerine kaymaktadır. Şehirlerde nüfus artışı beraberinde ulaşım sorunlarını da beraberinde getiriyor. Konvansiyonel toplu taşıma bu sorunları çözmek için yeterli değil. Bu konuda geliştirilen alternatif ulaşım yöntemlerinden biri de maglev tren taşımacılığıdır. Maglev tren km-yolcu taşıma oranları, bu teknolojinin kişi başına çevresel katkı sağladığını ortaya koymaktadır. Maglev trenlerinin geleneksel trenlere göre çeşitli avantajları vardır. Kılavuz ray ile temas olmadığı için sürtünme yoktur. Diğer trenlere göre daha az gürültülü ve daha hızlıdır. Bu çalışmada, Türkiye'de bir maglev tren hattı Ankara-Sivas uygulaması. Ekonomik analizde uygulanabilen dört farklı versiyon için yapılmıştır. Yapılan analize göre, vagon sayısına göre% 2,1 daha fazla maliyeti olan, ancak alternatif versiyonun iki katı vagon sayısına sahip olan ve istasyon sayısına göre% 0,5 daha fazla maliyetle 4 istasyona sahip olan versiyon 1 uygun bulunmuştur.
Population density has been rapidly shifting from rural areas to city centers. The increase of population in cities brings transportation problems with it. Conventional public transportation is not enough to solve these problems. One of the alternative transportation methods developed for this matter is maglev train transportation. Maglev train km-passenger transport rates reveal that this technology provides per capita environmental contribution. Maglev trains have various advantages over conventional trains. Since there is no contact with the guide track, there is no friction. It is less noisy and faster than other trains. In this study, the application for a maglev train line Ankara-Sivas in Turkey. That can be applied in the economic analysis was conducted for four different versions. According to the analysis, version 1, which has 2.1% more cost considering the number of wagons, but which has twice the number of wagons of the alternative version and has 4 stations with 0.5% more cost considering the number of stations, was found suitable.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 |