Dünden bugüne üretim ve tüketim süreçlerinde yaşanan gelişmeler ekonomik, sosyal ve kültürel birçok alanda değişim ve dönüşümleri beraberinde getirmiştir. Üretim odaklı anlayışın zaman içerisinde yerini tüketici odaklı yaklaşımlara bıraktığı günümüz pazar ortamlarında artık hedef kitlenin istek ve ihtiyaçları ürün ve hizmet kararlarında belirleyici rol oynamaktadır. Talep noktasında uygun ürün ve hizmetler geliştirebilen ve doğru stratejilerle pazara sunan işletmeler bu sayede rekabet ortamının yıpratıcı ve yıkıcı sayılabilecek etkilerini de bertaraf edebilme gücü yakalamaya çalışmaktadır.
Günümüzde hızla gelişen teknoloji ve her geçen gün değişen tüketici profilleriyle birlikte yeni girişimlerin arttığı görülmektedir. Bu noktada büyüme potansiyeli hızlı ve yüksek startupların oluşumu dikkat çekmektedir. Bir başlangıç girişimi olarak adlandırılan startuplar temel olarak teknolojik olanaklarla tüketici kitlelerinin istek ve ihtiyaçlarını alışılandan farklı bir şekilde sunmayı ve kısa bir zaman diliminde ilerleme sağlamayı hedeflemektedir. Startupların belirlenen hedeflere ulaşmasında pazarlama stratejilerindeki başarısının etkili olabileceğini ifade etmek mümkündür. Bu noktada, özellikle dijital tüketicilerin ürün ve hizmetler konusundaki geri bildirimlerinin hızlı ve uygun bir şekilde değerlendirilerek çözüme ulaştırılması önem taşımaktadır.
Bu çalışmada, startuplar tarafından sunulan ürün ve hizmetler konusunda günümüz dijital tüketicisinin geri bildirimleri incelenmiştir. Bu bağlamda çalışmada öncelikle startup kavramı, özellikleri ve startupların başarısını etkileyen faktörler ile dijitalleşme, dijital tüketici ve geri bildirim kavramları konusunda bir kavramsal çerçeve çizilmiştir. Son olarak nitel bir yaklaşımla “şikayetvar” web sitesinde 22 Mayıs 2021 itibariyle yer alan “Getir” ürün ve hizmetlerine yönelik ilk 32 olumsuz geri bildirim incelenmiş ve içerik analizi tekniği uygulanarak bir değerlendirme yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |