The Presidential Government System (PGS), which was passed in 2017 as a result of the changes in the government system
that the Republic of Türkiye has experienced since 1923, can essentially be expressed as a part of the evolution of Türkiye's
administrative culture. It is foreseen that PGS's ability to cope with the country's difficulties and to work effectively can be
achieved by increasing the quality of government administration. It is recommended to establish a Directorate of Quality for
PGS in order to establish a successful management strategy with citizen focus. This is a process that requires commitment to
quality and the adoption of an effective quality management structure. This article, which presents a new theoretical
framework for the Directorate of Quality; It is thought that by prioritizing the concepts of good governance, performance
management, quality assurance, complexity theory, network governance, agile management and learning organization, it will
support Türkiye's ability to respond to the complex challenges of the 21st century with quality government services. From a
practical point of view, the establishment of the Quality Directorate in Türkiye and the implementation of this framework
can increase the capacity to provide high quality public services. This framework offers an approach that can benefit citizens
and other stakeholders. It is stated that the Directorate of Quality can promote a more efficient, effective and responsive
public sector by effectively applying these principles
Türkiye Cumhuriyeti’nin 1923’ten bu yana yaşadığı hükümet sistemi değişiklikleri sonucunda 2017’de geçilen Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi (CHS) esas itibariyle Türkiye’nin yönetim kültürünün evriminin bir parçası olarak ifade edilebilir. CHS’nin ülkenin zorluklarıyla başa çıkabilmesinin ve etkin bir şekilde çalışabilmesinin devlet yönetiminde kalitenin arttırılması ile sağlanabileceği öngörülmektedir. Vatandaş odaklılık ile başarılı bir yönetim stratejisi oluşturulması için CHS için bir Cumhurbaşkanlığı Kalite Başkanlığı kurulmas önerilmektedir. Bu, kaliteye olan bağlılığın ve etkik bir kalite yönetim yapısının benimsenmesinin gerektirdiği bir süreçtir. Kalite Başkanlığı için yeni bir teorik çerçeve sunan bu derleme makalenin; iyi yönetişim, performans yönetimi, kalite güvencesi, karmaşıklık teorisi, ağ yönetişimi, çevik yönetim ve öğrenen organizasyon kavramlarını önceleyerek 21. yüzyılın karmaşık zorluklarına Türkiye’nin kaliteli devlet hizmetleri ile yanıt verebilmesine destek olacağı düşünülmektedir. Pratik açıdan bakıldığında, Türkiye'de Kalite Başkanlığının kurulması ve bu çerçevenin uygulanması, yüksek kaliteli kamu hizmetleri sunma kapasitesini artırabilir. Bu çerçeve, vatandaşlara ve diğer paydaşlara fayda sağlayabilecek bir yaklaşım sunmaktadır. Kalite Başkanlığının, bu ilkeleri etkin bir şekilde uygulayarak, daha verimli, etkili ve duyarlı bir kamu sektörü teşvik edebileceği belirtilmektedir.
kalite yönetimi karmaşıklık teorisi ağ yönetişimi çevik yönetim öğrenen organizasyon performans yönetimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |